Kombivan Townstar oferowano dotychczas w wersjach Van i Combi z benzynowym silnikiem o mocy 130 KM. Dokładnie opisywałem ten model w czasie testu, co można przeczytać w artykule Nissan Townstar – test pierwszego kombivana japońskiej firmy. Zapowiadałem wówczas, że wkrótce do oferty cenowej dołączy elektryczny Nissan Townstar.
Dodatkowo, poza znanymi z wersji spalinowej odmianami nadwozia Van i Combi ze standardowym rozstawem osi, w tym samym czasie dołączyły też nowe nadwozia. Do „elektrycznej gamy” modelu zaoferowano bowiem także wersje nadwoziowe: Van z długim rozstawem osi (LWB) osi oraz Crew Van.
Elektryczny Nissan Townstar
Zanim przedstawimy nowe wersje nadwoziowe, warto zwrócić uwagę na układ napędowy jaki posiada elektryczny Nissan Townstar. Napędza go silnik o mocy 122 KM, zasilany z akumulatora trakcyjnego o pojemności netto 44 kWh. Ładowanie akumulatora od 15% do 80% przy użyciu szybkiej ładowarki DC ze złączem CCS trwa jedynie 37 minut.
Elektryczny Townstar jest objęty pięcioletnią gwarancją lub do przebiegu 160 000 km, a ponadto ośmioletnią gwarancją na pojemność akumulatora trakcyjnego. Dotyczy to także osobowej wersji Combi.
Townstar Combi – idealny dla rodziny
Pięciomiejscową odmianę Combi elektrycznego Nissana Townstar zaprojektowano z myślą o potrzebach dużych rodzin. Dokładnie taki sam rodzaj nadwozia opisywałem w przypadku wersji benzynowej, którą testowałem. Nie będę zatem dokładnie opisywał tego modelu, a skupię się tylko na różnicach, które ma elektryczny Nissan Townstar
Do seryjnego wyposażenia rodzinnego vana w wersji elektrycznej należy ładowarka trójfazowa AC o mocy 22 kW. Zastosowano także aktywny system zarządzania temperaturą akumulatora oraz pompę ciepła. Dzięki pompie obszerne wnętrze Nissana Townstar Combi nagrzewa się bardzo szybko. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi do 285 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP.
W wypadku elektrycznego Nissana Townstar Combi nie tylko nabywcy indywidualni, ale również firmy mogą wnioskować o rządowe wsparcie w wysokości do 27 tysięcy złotych.
Nissan Townstar Van z długim rozstawem osi (LWB)
Model ze zwiększonym rozstawem osi to nowość, która jest wprowadzana w tym samym momencie co elektryczny Nissan Townstar. Niezależnie od wersji spalinowej lub elektrycznej, maksymalna pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi do 4,3 m3. Także maksymalna ładowność jest identyczna w obu wersjach i wynosi do 800 kg. Podłoga modelu LWB ma długość 2,2 metra, co umożliwia przewiezienia 2 europalet. Co ważne, jedną z palet można umieścić w przestrzeni ładunkowej przez szerokie, boczne drzwi przesuwane. W tej odmianie nadwozia Nissan Townstar jest dostępny z kabiną 2- lub 3-osobową.
Wyposażenie seryjne wersji z elektrycznym układem napędowym obejmuje ładowarkę trójfazową AC o mocy 22 kW. Jako wyposażenie dodatkowe można zamówić przygotowanie do ładowania DC w standardzie CCS z maksymalną mocą do 80 kW. Ponadto, elektryczny Nissan Townstar Van LWB jest wyposażony w aktywny system zarządzania temperaturą akumulatora oraz w pompę ciepła, szczególnie przydatną w chłodniejsze dni. W cyklu miejskim zasięg wynosi do 398 km, a w cyklu mieszanym do 284 km.

Nissan Townstar Crew Van – 2 w 1
Nissan Townstar Crew Van oferowany jest wyłącznie z długim rozstawem osi i w wersji wyposażenia Business.Łączy on komfort 5-osobowego samochodu osobowego z obszerną przestrzenią ładunkową auta dostawczego z homologacją N1. To wersja szczególnie dla firm które od samochodu osobowo-dostawczego wymagają dużej wszechstronności. Z tyłu jest praktyczna 3-osoba ławka, którą można złożyć do pozycji pionowej Długość podłogi przestrzeni ładunkowej łatwo powiększymy wówczas do około 2 metrów.
Również w tej wersji wyposażenie seryjne odmiany z napędem elektrycznym obejmuje ładowarkę trójfazową AC o mocy 22 kW. Jako wyposażenie dodatkowe można zamówić przygotowanie do ładowania DC ze złączem CCS z maksymalną mocą do 80 kW. Aktywny system zarządzania temperaturą akumulatora i pompa ciepła także znajdują się na pokładzie.
Nabywcy modelu elektryczny Nissan Townstar w wersjach Van LWB oraz Crew Van mogą ubiegać się o dopłatę rządową w wysokości do 30% wartości samochodu, ale nie przekraczającą 70 tysięcy złotych (przy deklarowanym przebiegu minimum 20 tysięcy kilometrów rocznie).
A ile kosztuje elektryczny Nissan Townstar?
Dokładne informacje odnośnie cen i przysługujących zniżek z tytułu zakupu udzielą Państwu sprzedawcy w Salonach Sprzedaży Jaapn Motors. Gdybyście samodzielnie chcieli przeanalizować ceny poszczególnych opcji, zamieszczamy szczegółowy Cennik Nissan Townstar EV Van – cennik.
Bogusław Korzeniowski
