Po wprowadzeniu do oferty Nissana Townstara w wersji combi, a następnie dostawczej z napędem benzynowym, przyszedł czas na następcę e-NV200. Można zakładać, że Townstar Van przebije popularnością poprzednika, ponieważ sprzyjają temu jego wzbogacone atuty oraz dopłaty z programu „Mój elektryk”. Czy sprzyjają temu także ceny? To najlepiej ocenią przedsiębiorcy, użytkownicy i menadżerowie flot, ale kiedy popatrzymy na konkurencyjne oferty, to… no właśnie. Ceny lekkiego dostawczaka Nissana poznaliśmy wraz z rozpoczęciem przyjmowania nań zamówień. Zaczynają się one od 139 900 zł netto, tyle bowiem kosztuje Townstar Van w bazowej wersji Visia.
Co ważne – pierwsi klienci w Polsce będą mogli zaangażować do pracy dostawczego Nissana Townstar EV już na początku przyszłego roku. Zatem niedługo, jak na dzisiejsze czasy. Wypada tylko nie zwlekać z zamówieniem. Nie zamierzamy spekulować na temat sytuacji firm za kilka miesięcy, od tego są mądrzejsi, ale jednego możemy być niestety pewni. Trwającej inflacji. Niechby nawet na „wypłaszczeniu płaskowyżu”, jak ocenia bieżącą sytuację prezes poważnej instytucji finansowej, który jest specjalistą od historii myśli ekonomicznej. Także z tego względu (inflacji, nie prezesa), dziś proponowane ceny jawią się nam – nie-przedsiębiorcom – jako atrakcyjne. Wolimy nawet nie myśleć, o ile zmieniły się w stosunku do założeń z początku roku. Za to chętnie wracamy do pozytywnych wrażeń, jakie wywarł na nas podczas testu osobowy brat – Nissan Townstar Combi.
Nowy lekki samochód dostawczy na rynku
Nissan założył, że Townstar odmieni zasady gry w segmencie LCV, bo firma wiedziała, że ma mocną kartę. O jokery w motoryzacji trudno, ale mocy atutów trudno temu modelowi odmówić.
Townstar Van w wersji elektrycznej jest napędzany silnikiem o mocy 122 KM, generującym moment obrotowy 245 Nm. Elektrony zgromadzone są w akumulatorze o pojemności 45 kWh, co pozwala uzyskać zasięg nawet do 301 km w cyklu mieszanym. Według standardów WLTP, oczywiście.
Lekki samochód dostawczy Nissana możemy zamówić w dwóch wersjach rozstawu osi – 2716 oraz 3100 mm. Przy rozstawie 2716 mm maksymalna długość przestrzeni ładunkowej wynosi 1806 mm, pojemność 3,3 m3, a ładowność 612 kg. Przy większym rozstawie parametry rosną do 2230 mm długości, 4,3 m3 pojemności i 800 kg ładowności. To (z punktu widzenia konkurencji) nieprzyzwoicie przyzwoite parametry. Ponadto nowym vanem Nissana możemy holować przyczepę z ładunkiem o łącznej masie do 1500 kg.
Townstar Van – wersje wyposażenia i ich ceny
Do wyboru mamy cztery wersje wyposażenia. W podstawowej – Visia – otrzymamy reflektory LED (światła mijania i kierunkowskazy), tylne czujniki parkowania, dwuskrzydłowe tylne drzwi, które otwierają się pod kątem 180° oraz pokładową ładowarkę AC o mocy 11 kW. Cena Townstara w specyfikacji Visia wynosi – jak napisaliśmy we wstępie – 139 900 zł netto.
Wersja Business ma dwie ceny: 141 900 zł oraz 145 900 zł (netto) w wersji przedłużonej. W tej wersji dodatkowo otrzymamy automatyczną klimatyzację, radioodtwarzacz z odbiorem cyfrowego sygnału DAB, podgrzewane przednie fotele, fotel kierowcy z regulacją wysokości i regulowanym podparciem lędźwi oraz przesuwne drzwi z prawej strony. Są także rozwiązania poprawiające komfort użytkowania, takie jak: pompa ciepła, pokładowa ładowarka AC 22 kW oraz układ chłodzenia baterii trakcyjnej.
Wyższa wersja to N-Connecta, w której model ma zestaw audio z ośmiocalowym ekranem dotykowym oraz inteligentny kluczyk. Bezpieczeństwo podnoszą systemy hamowania awaryjnego, ostrzegania o obiektach w martwym polu, rozpoznawania znaków oraz przednie czujniki parkowania i kamera cofania. N-Connecta wyposażona jest w złącze szybkiego ładowania CCS, umożliwiające szybkie ładowanie prądem stałym z mocą do 80 kW. Elektryczny Townstar Van w tej wersji jest oferowany w cenie od 153 900 zł netto.
Jak to w Nissanach, najwyższa wersja wyposażenia nosi nazwę Tekna. Za cenę od 171 900 zł netto otrzymamy w niej dodatkowo pakiet pożądanych z punktu widzenia kierowcy rozwiązań. Są to między innymi system wspomagania kierowcy ProPILOT Assist, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz ostrzegania i interwencji w przypadku wykrycia obiektu w martwym polu, rozpoznawanie znaków drogowych, nawigacja NissanConnect z ośmiocalowym ekranem dotykowym, cyfrowe zegary z dziesięciocalowym wyświetlaczem TFT, system kamer 360° oraz ładowarka indukcyjna. Z kolei z punktu siedzenia kierowcy, miłymi dodatkami są podgrzewanie przedniej szyby i podgrzewane koło kierownicy.
Cenne uzupełnienia
Townstar EV – jak każdy użytkowy model Nissana – jest chroniony pięcioletnią gwarancją producenta (lub do 160 000 km). Ponadto, co charakteryzuje wszystkie bezemisyjne modeli marki, gwarancja na pojemność akumulatora wynosi osiem lat (lub 160 000 km).
Potwierdzamy też, że Townstar Van EV jest objęty dofinansowaniem z programu „Mój Elektryk”.
Protoplasta Townstara EV – van e-NV200 – jako pionier w segmencie w pełni elektrycznych samochodów użytkowych odniósł wyjątkowy rynkowy sukces. Tu uświadamiamy sobie, że czas gna jak Nissan GT-R. Trudno bowiem nam uwierzyć, że od wprowadzenia na rynek tego pierwszego elektrycznego vana Nissana – modelu e-NV200 – minęło aż osiem lat. A dziś? – Zupełnie nowy Nissan Townstar EV wnosi do tego niezwykle dynamicznie rozwijającego się segmentu nową jakość – powiedziała Dorota Pajączkowska, Communication Manager w Nissan Sales CEE. – Jednocześnie auto uzupełnia coraz szerszą ofertę Nissana w zakresie pojazdów bezemisyjnych.
Radek Pszczółka