Dzięki 100 kilometrom torów testowych w ośrodku w Lommel w Beklgii, gdzie odtworzono przeróżne europejskie nawierzchnie – od belgijskiej kostki, po francuski bruk, a także drogi z takich krajów, jak Wielka Brytania, Niemcy i Hiszpania – inżynierowie Forda stworzyli realia drogowe charakterystyczne dla naszego kontynentu. Tam testowano Mustanga Mach-E 

Europejskie drogi, zazwyczaj węższe, bardziej kręte, z wyższymi limitami prędkości niż w innych regionach, wymagają wyjątkowej precyzji i reaktywności układu kierowniczego Mustanga MachE, który musi działać w harmonii z amortyzatorami, sprężynami i stabilizatorami w układzie zawieszenia o specjalnie dostrojonych ustawieniach.

Nawet opony zostały dobrane tak, aby zapewnić kompromis przyczepności i komfortu jazdy na różnych nawierzchniach i w różnorodnych warunkach pogodowych w Europie.

FORD_MUSTANG_MACH-E_INTERIOR_15Jeszcze większe znaczenie mają płynność i stabilność pracy układów Mustanga MachE podczas jazdy z dużymi prędkościami, dozwolonymi na europejskich autostradach. Ocena możliwości w pełni elektrycznego modelu podczas jazdy z dużą prędkością – w tym dopracowanie komfortowych warunków we wnętrzu – odbyła się na niemieckich autostradach oraz przy prędkości 220 km/h, na 4,2-kilometrowym odcinku toru w ośrodku Lommel.

Wnętrze Mustanga MachE, napędzanego wyłącznie dzięki energii elektrycznej, jest bardzo ciche, a to oznacza, że jeszcze ważniejsze okazuje się zapobieganie niepożądanemu hałasowi i wibracjom, które docierają do kabiny – powiedział van Noyen.

FORD_MUSTANG_MACH-E_INTERIOR_13Systemy wspomagania kierowcy, takie jak adaptacyjny tempomat z funkcjami Stop & Go, rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości i utrzymywanie pojazdu na pasie ruchu są w stanie interpretować znaki drogowe i oznakowanie poziome jezdni na całym kontynencie, pomagając wyeliminować zmęczenie i stres podczas jazdy, niezależnie czy poruszamy się – jak co dzień – do pracy, czy wybieramy na wakacje.

Ponadto, napęd elektryczny charakteryzuje natychmiastowy przybór mocy i sportowe reakcje samochodu, preferowane przez europejskich kierowców. Układ napędu na wszystkie koła MachE przenosi moment obrotowy niezależnie na przednią i tylną oś, by zapewnić imponujące przyspieszenia i poprawić prowadzenie pojazdu. Inżynierowie Forda skrupulatnie testowali układ, aby upewnić się, że zagwarantuje typowe dla Mustanga odczucie napędu na tylne koła, zarówno na ośnieżonych skandynawskich drogach, jak i podczas hiszpańskiego lata.

2020_FORD_MACH-E_TESTING_80Jednak nie tylko inżynierowie Forda mieli wpływ na stworzenie wrażeń z jazdy Mustangiem MachE. Sami kierowcy mogą spersonalizować wrażenia, wybierając pomiędzy trybami jazdy: Active, Whisper (Szept) lub Untamed (Nieokiełznanie). Każdy tryb zapewnia odmienne ustawienia układu kierowniczego, wyczucia pedału przyspieszenia, odczucie hamowania, oświetlenie wnętrza, a nawet dźwięk pojazdu, aby dostarczyć odczuć, wpisujących się w nastrój kierowcy.

Ford zakończył również niedawno podróż Mustangiem MachE po Norwegii, która jest jednym z najbardziej postępowych rynków samochodowych w Europie, rozwijających elektryczny transport. Przejazd pomógł uzyskać dane dotyczące codziennej eksploatację modelu przy wykorzystaniu lokalnej infrastruktury stacji ładowania.

FORD_MUSTANG_MACH-E_DETAILS_21W warunkach realnej eksploatacji, model dysponujący akumulatorem o zwiększonej pojemności i napędem na wszystkie koła osiągnął w cyklu pomiarowym WLTP zasięg 540 km, pokonując w jeździe ciągłej 484 km z Oslo do Trondheim i kończąc podróż z 14 procentami pojemności akumulatora – co przekroczyło oczekiwania testujących w zakresie efektywności energetycznej Mustanga MachE.

Celem jest zapewnienie Mustangowi MachE z akumulatorem o zwiększonej pojemności i napędem na tylne koła zasięgu do 610 km, liczonego według procedur WLTP dla pojazdów elektrycznych. Najnowsze testy wykazują, że czas ładowania wersji wyposażonej w akumulator o zwiększonej pojemności i napęd na tylne koła skrócił się o prawie 30 procent w porównania z wcześniejszymi szacunkami, dając średni zasięg 119 km po 10 minutowym ładowaniu przy użyciu szybkiej ładowarki IONITY.

Model dotrze do salonów wiosną 2021. Chcesz wiedzieć więcej? Dzwoń

  • Euro Car, al. Powstańców Śląskich 22, 30-570 Kraków, telefon: (12) 252 00 00
  • Multexim, al. Roździeńskiego 190, 40-203 Katowice, telefon: (32) 200 99 00
  • OMC Motors, ul. Krasnobrodzka 5 (Trasa Toruńska przy rondzie Łabiszyńska), 03-214 Warszawa, telefon: (22) 510 00 01
  • Partner, ul. Jasnogórska 60, 31-358 Kraków, telefon: (12) 662 00 00

 

Poprzedni wpis Następny wpis