Ford Focus przeszedł właśnie gruntowną modernizację. Dzięki temu, ten bezstseler Forda ma teraz nową, bardziej atrakcyjną stylistykę przedniej części nadwozia. We wnętrzu mamy najnowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy. Innowacje techniczne to obecnie nowatorskie systemy bezpieczeństwa oraz wydajniejsze silniki hybrydowe. To ewolucja, dzięki której samochód zadowoli zarówno nowych klientów, jak i tych przyzwyczajonych do doskonale znanych zalet Focusa. Ma on bowiem nadal świetne prowadzenia na drodze, przestronne wnętrza, bogate wyposaże oraz innowacyjnych technologii.

Ford Focus po zmianach

Ford Focus po zmianach jak go rozpoznać

Lifting ma na celu albo zmienić styl auta, aby przekonać klientów, albo dokonać modernizacji ułatwiających eksploatację. Ford przy okazji wprowadzenia nowego Focusa postawił na bardzo delikatne zmiany. Ich symbolem są nowe reflektory wykonane w technologii LED, które stanowią podstawowe wyposażenie wszystkich wersji pojazdu. Mają one zintegrowane światła przeciwmgielne, co pozytywnie wpływa na stylistykę dolnej części nadwozia, a tym samym całego samochodu. Tylne światła w wersjach pięciodrzwiowych i kombi otrzymały efektowne przyciemnione klosze.

Niezwykle ważne jest także przeprojektowanie przodu samochodu. Przednia krawędź maski silnika przebiega wyżej, co optycznie podwyższa cały samochód i pozytywnie wpływa na jego atrakcyjność. Zwiększono także osłonę chłodnicy, na którą z maski przeniesiono logotyp Forda.

Zmiany z korzyściami dla funkcjonalności

Pomimo zmian nie tylko zachowano, ale także zwiększono funkcjonalność i praktyczność samochodu. Bagażnik w nowym Focusie kombi ma 635 litrów, a dodatkowo wprowadzono w nim zupełną nowość. „Strefa wodoodporna” to miejsce, w którym można położyć np. zabłocone buty. Jest ona bowiem wykonana z łatwych do wyczyszczenia materiałów, a dodatkowo można ją oddzielić od reszty bagażnika pionową osłoną.

W bagażniku zastosowano też wykładzinę nowej jakości, która podnosi estetykę i jest łatwiejsza do czyszczenia. Można ją wyjmować, aby łatwo wyczyścić czy umyć. Boczne siatki przydają się natomiast do bezpiecznego przechowywania mniejszych przedmiotów. Niezwykle funkcjonalna jest regulowana półka podłogowa z zawiasem, dzięki której można stworzyć dwie osobne przestrzenie do przechowywania.

Ford Focus po zmianach

Układ napędowy Forda Focusa, czyli co mamy pod maską

Jednym z ważniejszych punktów przy opracowywaniu odświeżonej wersji tego modelu było zmniejszenie zapotrzebowania na paliwo. Focus dostępny jest w kilku wersjach silnikowych. M.in. oferta obejmuje hybrydowe układy napędowe EcoBoost Hybrid, z 48-woltową instalacją typu mild-hybrid, oferujące moc do 155 KM.

Silniki hybrydowe mogą być wyposażone w nową, siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów Powershift, która pozwala uzyskać spalanie paliwa – od 5,4 l/100 km w cyklu WLTP w przypadku jednostki hybrydowej EcoBoost. Poza tym zapewnia ona płynne przyspieszanie oraz gładką i szybką zmianę biegów. Z kolei możliwość redukcji przełożenia o trzy biegi umożliwia sprawne wyprzedzanie.

Dostępny z silnikami o mocy 125 KM i 155 KM, 48-woltowy, hybrydowy układ napędowy mild-hybrid z silnikiem spalinowym EcoBoost Hybrid jest też w nowym Focusie dostępny z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Zużycie paliwa w tym wariancie wynosi w cyklu WLTP od 5,3 l/100 km.

Nowy Focus jest oczywiście oferowany także silnikami benzynowymi EcoBoost o mocy 100 KM albo 125 KM.

Ford Focus po zmianach

Ford Focus i wnętrze, czyli poprawić optymalny komfort

Jednym z najważniejszych ulepszeń jest wprowadzenie systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4, zaprezentowanego po raz pierwszy w całkowicie elektrycznym Mustangu Mach-E. Wykorzystuje on zaawansowany algorytm uczenia maszynowego do uczenia się na podstawie zachowania kierowców, dzięki czemu dostarcza dokładniejsze sugestie i wyniki wyszukiwania w miarę upływu czasu.

Samochód jest wyposażony w 13,2-calowy centralny ekran dotykowy, poprzez który steruje się również wieloma funkcjami.   SYNC 4 zapewnia też informacje o ruchu drogowym TomTom, nawigację satelitarną Garmin czy możliwość połączenia z Apple CarPlay i Android Auto.

Na liście systemów wspomagania kierowcy w Focusie także pojawiły się nowe pozycje. Asystent martwego pola może wykryć pojazdy zbliżające się od tyłu. Następnie ostrzega on kierowcę, jeśli uzna, że może dojść do kolizji. Czujniki radarowe BLIS skanują równoległe pasy ruchu do 28 metrów za pojazdem 20 razy na sekundę.

Ford Focus po zmianach

Ciekawą funkcją jest Trailer Coverage, która pozwala kierowcy zaprogramować dane długości i szerokości holowanej przyczepy za pomocą ekranu dotykowego SYNC 4. Następnie system automatycznie kompensuje te parametry ostrzegając kierowcę, jeśli inny pojazd znajdzie się w martwym polu w sąsiedztwie holowanej przyczepy.

CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ ZADZWOŃ

Nowy asystent zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach. Wykorzystuje on umieszczoną w samochodzie, skierowaną do przodu kamerę i radar, do monitorowania drogi pod kątem potencjalnych kolizji z pojazdami zbliżającymi się po równoległych pasach. System może automatycznie włączyć hamulce podczas jazdy, by zapobiec kolizji.

Dostępnych jest oczywiście wiele innych systemów, w tym adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go, asystent wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze z aktywnym system ostrzegania pasażerów przed kolizją czy aktywny asystent parkowania, dzięki czemu manewrowanie na parkingu może odbywać się za naciśnięciem przycisku.

Wszystkie te systemy ułatwiają prowadzenie auta, poprawiają bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów oraz podnoszą komfort podróżowania.

Ford Focus po zmianach

Ford Focus jest więc po raz kolejny kandydatem na rynkowy bestseller. Model nie stracił bowiem nic ze swojej wszechstronności, a dodatkowo zyskał wiele innowacji technicznych.

 

Ford Focus po zmianach
Poprzedni wpis Następny wpis