Ford Mustang od razu kojarzy się z amerykańskim muscle car, który samotnie jedzie drogą 66 przez bezkresne przestrzenie prerii. Także logo firmy, czyli pędzący rumak, jest najbardziej znanym logiem samochodu. Tyle obiegowych opinii, a jakie są fakty?
Ford Mustang zadebiutował na rynku w kwietniu 1964. Tym samym, niedawno obchodził 58 urodziny. Od tego czasu stał się prawdziwą legendą popkultury i jednym z najczęściej występujących w filmach samochodowych aktorów.
Od czasu debiutu zaprezentowano już sześć generacji modelu, a ostatnia premiera miała miejsce w roku 2014. Wydaje się, że osiem lat to w obecnej chwili jest już wiek emerytalny modelu, ale w przypadku Mustanga jest inaczej. Podano właśnie, że model siódmy rok z rzędu jest najlepiej sprzedającym się sportowym coupe na świecie
Według wewnętrznych danych Forda, Mustang cieszy się największym zainteresowaniem wśród klientów w Stanach Zjednoczonych. To właśnie na ten rynek przypada aż 76 proc. globalnej sprzedaży modelu. Wzrost popytu na kultowy samochód Forda zaobserwowano w minionym roku także m.in. w Nowej Zelandii (wzrost o 54,3 proc.), Brazylii (o 37,3 proc.) i w Korei Południowej (o 16,6 proc.).
Producent chce kontynuować tę wzrostową dynamikę sprzedaży dzięki pięciu nowym edycjom specjalnym tj.: Mustang Ice White (dostępny również w Mustangu Mach-E), Shelby GT500 Heritage Edition, GT California Special, Coastal Limited oraz Stealth. Należy zwrócić uwagę, że już od Mustanga EcoBoost aż do wersji Shelby GT500 producent oferuje wersje specjalne dla entuzjastów tzw. „muscle carów” na każdym poziomie osiągów.
W Polsce oferta handlowa Mustanga to wersje GT i Mach1, oferowane jako coupe i kabrio