Nowy, w pełni elektryczny Mustang Mach-E wchodzi do sprzedaży w Europie na początku 2021 roku jako pierwszy seryjnie produkowany elektryczny samochód Forda, opracowany od podstaw z myślą o dostarczeniu klientom możliwości bezemisyjnej jazdy dzięki w pełni elektrycznemu napędowi.

Mustang Mach-E oferuje klientom poszukującym samochodów elektrycznych: wolność, osiągi i charakter kultowego, najlepiej sprzedającego się na świecie samochodu sportowego. Pierwszy w rodzinie Mustangów SUV, napędzany błyskawicznie reagującym, energooszczędnym, układem napędowym, zasilanym z akumulatora, jest oferowany do wyboru z jednym silnikiem i z napędem na tylne koła lub z dwoma silnikami i z napędem wszystkich kół, zapewniającym porównywalne z supersamochodami przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy.

Klienci mają wybór pomiędzy wersją z akumulatorami zapewniającymi standardowy lub rozszerzony zasięg jazdy, co eliminuje obawy o możliwość dotarcia do celu podróży – większy oferuje czysty, elektryczny zasięg 2 pomiędzy ładowaniami do 610 km (tryb WLTP).

Mustang Mach-E otwiera również nowe możliwości dzięki najbardziej zaawansowanym rozwiązaniom firmy Ford w zakresie komfortu, wygody jazdy i wspomagania kierowcy, jakie kiedykolwiek oferowano klientom. System SYNC nowej generacji uczy się na podstawie zachowań kierowców, aby wypracować podpowiedzi pozwalające zaoszczędzić czas. 3 Funkcja “telefon jako kluczyk” 4 umożliwia bezproblemowe wprowadzanie danych za pomocą klawiatury telefonu, rozpoznając smartfon właściciela samochodu, bez konieczności korzystania z pilota, czy mechanicznego kluczyka. Funkcja inteligentnego zasięgu może dokładniej obliczyć zasięg jazdy, korzystając z danych w chmurze.5 Ponadto najnowsze rozwiązania firmy Ford w zakresie wspomagania jazdy, parkowania i unikania wypadków6 zapewniają prawdziwie intuicyjną, bezstresową jazdę.

Każdy Mustang Mach-E oferuje tryby jazdy Szept, Aktywność i Nieokiełznanie, które dopasowują dynamikę jazdy i wrażenia pasażerów do nastroju kierowcy. Pięciomiejscowy SUV z nadwoziem w stylu coupe również będzie z czasem coraz lepszy, dzięki zdalnym bezprzewodowym aktualizacjom oprogramowania (Over-the-Air).

– Mustang Mach-E jest jednym z najbardziej ekscytujących pojazdów, jakie Ford kiedykolwiek wprowadził na rynek – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu w Ford of Europe. – Nowy w pełni elektryczny pojazd jest wyjątkowy, ale nadal bez wątpienia jest Mustangiem i pojawia się w Europie w odpowiednim momencie – dodał de Waard.

Osiągi pojazdu elektrycznego
Całkowicie nowa platforma Mustanga Mach-E została opracowana przez zespół specjalistów znany jako Team Edison w celu pełnego wykorzystania szans na maksymalizację osiągów samochodu, jakie wynikają z rozkładu masy i charakterystyki momentu obrotowego w pełni elektrycznego układu napędowego.

Niezależnie od tego, czy samochód jest wyposażony w standardowy akumulator litowo-jonowy z 288 ogniwami zapewniający 68 kWh pojemności użytkowej, czy też w akumulator zapewniający rozszerzony zasięg, a dysponujący 376 ogniwami i pojemnością użytkową 88 kWh, akumulator jest umieszczony centralnie pomiędzy osiami pod podłogą, co zapewnia niskie położenie środka ciężkości, co dobrze służy sportowej dynamice Mustanga.

Wysokowydajne akumulatory testowane w temperaturach tak ekstremalnych, jak minus 40 stopni Celsjusza, są umieszczone w wodoodpornej obudowie otoczonej zabezpieczeniami pochłaniającymi energię ewentualnego zderzenia. Zaawansowany aktywny system ogrzewania i chłodzenia cieczą reguluje temperaturę pracy akumulatora, co pozwala na skrócenie czasu ładowania i zoptymalizowanie osiągów w ekstremalnych warunkach pogodowych oraz podczas jazdy z dużą prędkością.

Zasilanie akumulatorowe jest przekazywane do całkowicie nowego, chłodzonego olejem, montowanego z tyłu silnika prądu przemiennego napędzającego tylne koła oraz do dodatkowego silnika montowanego z przodu w modelach wyposażonych w system napędu kół obu osi. Synchroniczny silnik tylny z magnesami stałymi umożliwia osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego w ciągu 0,5 sekundy, co umożliwia błyskawiczną reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia.

Mustang Mach-E z napędem na tylne koła dostarcza moc maksymalną 269 KM przy akumulatorze standardowym i 294 KM przy powiększonym akumulatorze. Maksymalny moment obrotowy 430 Nm zapewnia przyspieszenia 0-100 km/h w czasie od 6,1 do 6,2 sekundy ,

Mustang Mach-E z napędem na wszystkie koła osiąga moc maksymalną 269 KM z akumulatorem standardowym i 351 KM przy akumulatorze powiększonym, a 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w czasie od 5,1 do 5,6 sekundy

Mustang Mach-E First Edition jest standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła i powiększony akumulator zapewniający rozszerzony zasięg jazdy. Moc maksymalna wynosi 351 KM, maksymalny moment obrotowy osiąga 580 Nm, a przyspieszenia 0-100 km/h zajmuje mu 5,1 sekundy
Mustang Mach-E GT jest standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła i powiększony akumulator wydłużający zasięg. Dysponuje mocą maksymalną 487 KM, maksymalnym momentem obrotowym 860 Nm i przyspieszeniem 0-100 km/h w czasie 3,7 sekundy

Układ napędu na wszystkie koła Mach-E przenosi moment obrotowy niezależnie na przednią i tylną oś, by zapewnić imponujące przyspieszenia i prowadzenie pojazdu – godne reputacji Mustanga. Przygotowane specjalnie dla Europy charakterystyki amortyzatorów, sprężyn, drążków stabilizujących, układu kierowniczego i napędowego zostały dostosowane do typowych dla Starego Kontynentu węższych, bardziej krętych dróg i wyższych limitów prędkości.

– Stabilna, zapewniająca bezpośrednie reakcje platforma, zaprojektowana dla w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E, pozwoliła nam dostroić parametry, gwarantujące przyjemność z jazdy, zarówno na krętej górskiej drodze Trollstigen w Norwegii, szybkiej niemieckiej autostradzie, jak i wyboistej brytyjskiej B-road – powiedział Geert Van Noyen, szef działu dynamiki w Ford of Europe.

Energooszczędne układy napędowe zapewniają do 610 km zasięgu elektrycznej jazdy (cykl WLTP) w przypadku Mustanga Mach-E z napędem na tylne koła oraz do 540 km dla napędzanych na wszystkie koła Mustanga Mach-E i wersji First Edition.

Funkcja inteligentnego zasięgu pomaga wyeliminować obawy związany z zasięgiem, a to dzięki dokładniejszemu szacowaniu dostępnego zasięgu na podstawie zachowania kierowcy w przeszłości i prognozowanych warunków pogodowych – a nawet przy wykorzystaniu łączności w chmurze w celu przewidzenia, ile energii zostanie zużyte podczas dalszej jazdy. Dane pochodzące z innych elektrycznych Fordów, jeśli ich kierowcy wyrażą zgodę na wymianę informacji, mogą znacznie poprawić dokładność szacunków.

Szybkie i proste ładowanie. Ford oferuje nabywcom Mustang Mach-E opcjonalny zestaw Ford Connected Wallbox, by ładowanie z domu było szybsze, bardziej nowoczesne i wygodniejsze. Dostępna w wersjach 7,4 kW i 11 kW, ładowarka ścienna może doładować baterię Mustanga Mach-E od 10% do 80% w ciągu około 6 godzin.

Nabywcy Mustanga Mach-E otrzymają również w standardzie dwa kable ładujące, dzięki którym będą mogli uzupełnić stan akumulatora wszędzie tam, gdzie zaprowadzi ich droga. 6-metrowy kabel jest zgodny ze uniwersalnym europejskim standardem ładowania, co umożliwia klientom łatwe podłączenie do ładowarek prądu przemiennego.

6,7 metrowy uniwersalny domowy przewód ładujący umożliwia podłączenie do standardowych gniazdek domowych i 32-amperowych niebieskich gniazd przemysłowych, co pozwala na szybsze ładowanie nawet bez użycia ładowarki ściennej Ford Connected Wallbox.

Zapewniono również kompatybilność ze standardem szybkiego ładowania prądem stałym. Mustang Mach-E z napędem na tylne koła i z powiększonym akumulatorem, ładowany z mocą do 150 kW za pomocą ładowarki IONITY, zyska średnio 119 km zasięgu jazdy w ciągu około 10 minut ładowania.

Mustang Mach-E z napędem na wszystkie koła i z powiększonym akumulatorem oraz wersja First Edition otrzymają energię wystarczającą do przejechania 107 km w ciągu około 10 minut ładowania akumulatora. 9  Wersje z napędem na tylne koła i z napędem na wszystkie koła z powiększonymi akumulatorami osiągają poziom naładowania od 10 do 80 procent pojemności akumulatora w ciągu 45 minut.
Mustang Mach-E oferuje również możliwość kontrolowania jazdy za pomocą jednego pedału, co pomaga zwrócić więcej energii kinetycznej do akumulatora, zapewniając większą sprawność energetyczną. Przyspieszanie i zwalnianie kontrolowane są odpowiednio poprzez naciśnięcie lub zwolnienie pedału przyspieszenia, potęgujące wrażenie jazdy na napędzie w pełni elektrycznym. Pedał hamulca mamy zawsze do dyspozycji w sytuacjach, gdy wymagana jest większa siła hamowania.

 

Poprzedni wpis Następny wpis