Świetny start sprzedaży Mustanga Mach-E w USA. Pierwszy elektryczny SUV Forda zapewnił marce rekord sprzedaży samochodów zelektryfikowanych. Miał ponad 40-procentowy udział w sprzedaży w tej klasie…

Rekordowy miesiąc samochodów zelektryfikowanych Forda w USA

Mustang Mach-E wzbudza emocje już od premiery. Samochód został bardzo dobrze przyjęty przez rynek, co szybko potwierdziły wyniki. Jego sprzedaż na poziomie 3 739 egzemplarzy oznacza, że w lutym 2021 r. odpowiadał on za ponad 40% sprzedaży samochodów zelektryfikowanych marki. Blisko 70% zamówień pochodziło od nowych klientów pozyskanych z konkurencyjnych marek. Ponad 20% sprzedaży miało miejsce w Kalifornii, która jest jednym z największych rynków elektrycznych samochodów na całym świecie.

Mustang Mach-E GT Performance Edition

Elektryfikacja Amerykańskiej legendy

Doskonały wynik odnotował także F-150 PowerBoost Hybrid. Jego sprzedaż wzrosła bowiem w lutym 2021 r. o 40% w porównaniu do stycznia br. Razem ze spalinowym F-150 zwiększył on udział serii F w rynku sprzedaży detalicznej pełnowymiarowych pick-upów o (szacunkowo) 5 punktów procentowych. Co więcej, sprzedaż detaliczna tych modeli wzrosła w lutym 2021 r. o 7,9% w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku.

Ogółem sprzedaż samochodów zelektryfikowanych Forda, w lutym 2021 wyniosła w USA rekordowe 9 267 egzemplarzy. Oznacza to wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku aż o 56,1%.

Rosnąca popularność SUV-ów Forda i magia pick up’a

Kolejny świetny miesiąc zanotował Ford Ranger, którego sprzedaż detaliczna osiągnęła najlepszy wynik od roku 2004. W lutym 2021 r. wzrosła ona o 7,6% w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku. Jeśli wziąć pod uwagę dwa pierwsze miesiące roku, sprzedaż detaliczna w roku 2021 względem roku 2020 wzrosła o 6,3%.

Na uwagę zasługuje także świetna sprzedaż SUV-ów Forda. Osiągnęły one najwyższy poziom sprzedaży detalicznej od 20 lat – głównie dzięki Bronco Sport i Mustangowi Mach-E. Rosnąca sprzedaż SUV-ów Forda w USA potwierdza ogólnoświatowy trend, jeśli chodzi o ten segment. Bronco Sport w lutym sprzedał się aż w 5 526 egzemplarzach.

Podobnie jak w styczniu, w luty br. wzrósł udział Forda w rynku sprzedaży detalicznej. Szacunkowy udział marki wyniósł bowiem 12%, podczas gdy w analogicznym okresie zeszłego roku było to 11,7%. Niewątpliwie pomogła w tym rosnąca sprzedaż samochodów zelektryfikowanych.

Poprzedni wpis Następny wpis