Nie ma drugiego takiego producenta z tak szeroką ofertą modeli. Na palcach jednej ręki można policzyć segmenty, w których nie znajdziecie Forda. Będziecie zdziwieni odwiedzając salon tej marki. Sami sprawdźcie.
Dwa modele miejskie i kompakt
Gamę modeli Forda otwiera samochód pozycjonowany pomiędzy segmentami A i B, czyli Ka Plus. Małe z zewnątrz i pojemne w środku autko miejskie jest świetną alternatywą, zwłaszcza cenową, dla najmniejszych konkurentów segmentu A. Kosztuje od 39 600 zł. Jednocześnie może być traktowany jako niskobudżetowy, tani model segmentu B, nie będąc jednocześnie konkurencją dla nieco większej i lepiej wyposażonej Fiesty.
[youtube]https://youtu.be/U6K-DdcC_5c[/youtube]
Fiesta najnowszej generacji to świetnie wyposażony model subkompaktowy, który właściwościami jezdnymi i komfortem może konkurować z tradycyjnymi kompaktami. Dostępna w dwóch wersjach nadwoziowych Fiesta, jest oferowana również w luksusowej wersji Vignale, a także w sportowej stylizacji ST-Line i rasowej odmianie ST.
[youtube]https://youtu.be/9j_I3jfNz9o[/youtube]
Znany od lat 90. kompakt Focus, to tradycyjny model segmentu C, jako jeden z niewielu na rynku dostępny w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback, kombi oraz sedan. Co więcej, można zamówić Focusa ST o wysokich osiągach dwóch wersjach silnikowych – benzyna i diesel – oraz dwóch nadwoziowych – hatchback i kombi. Dla najbardziej wymagających klientów przygotowano rasowego sportowca Focusa RS z napędem na cztery koła i 350-konnym silnikiem.
SUV-y i crossovery – do wyboru do koloru
Niedawno wprowadzony do sprzedaży Ecosport jest najmniejszym crossoverem w gamie Forda i jednocześnie miejskim wojownikiem, będącym alternatywą dla Fiesty. Jako jedno z nielicznych aut segmentu SUV-B jest dostępny z silnikiem Diesla i napędem na cztery koła.
[youtube]https://youtu.be/knbAIEzWEIA[/youtube]
Kompaktowy SUV Kuga trafia idealnie w obecne trendy i jak mało które auto tej klasy zapewnia ponadprzeciętnie dobre właściwości jezdne, dużą ofertę silników oraz wersji napędowych. Oferowany w sportowej stylizacji ST-Line oraz luksusowej odmianie Vignale zaspokoi gusta szerokiego grona klientów.
[youtube]https://youtu.be/SQzPl3JVtNk[/youtube]
Gdyby Kuga była za mała i zbyt tuzinkowa, do wyboru pozostaje pochodzący zza Oceanu Edge. Potężny SUV zapewniający komfort klasy wyższej jest dostępny w sportowej specyfikacji ST-Line, luksusowej Titanium i ekskluzywnej Vignale. Zapewnia znakomite osiągi i tradycyjnie dla Forda świetne prowadzenie, a także jak mało który samochód poczucie panowania na drodze.
Klasa średnia czy wyższa?
[youtube]https://youtu.be/xh89AsGMR6w[/youtube]
W klasie średniej Ford Mondeo wyróżnia się atrakcyjną ceną, dużym wyborem silników oraz obszernym wnętrzem. Mało które auto w segmencie D jest oferowane w trzech wersjach nadwoziowych – liftback, sedan i kombi. Ponadto w sprzedaży jest odmiana hybrydowa i luksusowa Vignale, która pozycjonuje Mondeo w klasie wyższej.
Dla każdej rodziny
Samochody rodzinne są w odwodzie, a dość dynamicznie zastępują je SUV-y. Najlepszym przykładem jest wycofanie ze sprzedaży Forda B-Max i wprowadzenie na jego miejsce Ecosporta. Jednak mimo to, Ford pozostawia aż sześć różnych modeli dla rodzin.
[youtube]https://youtu.be/YYFM6u9Cg-g[/youtube]
Zaczynając od najmniejszego, kompaktowego C-Maxa, który bazując na technice Focusa wyróżnia się wszechstronnością przy zachowaniu rozsądnej ceny. Większy od niego S-Max to propozycja dla osób szukających minivana, ale o sportowym charakterze. Auto jest oferowane w ekskluzywnej wersji Vignale.
[youtube]https://youtu.be/QPG7R-gTVWc[/youtube]
Dla dużych rodzin przygotowano Galaxy z trzema rzędami siedzeń, na których każdy poczujcie się dobrze. Jednak jeżeli potrzebujecie dużej funkcjonalności, ale szukacie auta możliwie taniego, możecie wybrać osobowe wersje w linii Turneo – od małego Couriera, poprzez kompaktowego Connecta, a na pełnowymiarowym vanie Custom kończąc.
Ford i sport idą w parze
Klienci szukający sportowych emocji w salonie Forda nie będą się nudzić. Już ekonomiczna zabawka Fiesta ST jest uznawana za najlepszy model hot hatch w swojej klasie. Bez wątpienia jednak królem sportowych kompaktów pozostaje Focus RS, który oferuje niezwykłą technikę rodem ze świata rajdów i osiągi w rozsądnej cenie.
[youtube]https://youtu.be/oag52HjUBIE[/youtube]
Dla prawdziwych purystów pozostaje Ford Mustang – legenda motoryzacji i jeden z najbardziej pożądanych samochodów świata. Jakby tego było mało Mustang jest oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych –coupé i kabriolet – oraz dwóch silnikowych – ekonomicznej EcoBoost i bezkompromisowej GT.
Do zadań specjalnych
Ford poza licznymi modelami osobowymi ma równie mocną ofertę samochodów użytkowych. Seria Transit składająca się z czterech modeli – Courier, Connect, Custom i Transit – jest dostępna w wersji dostawczej, osobowej oraz osobowo-dostawczej. W trudnych warunkach sprawdzi się terenowy pick-up Ranger, a do zabudowy przygotowano podwozie na bazie Transita.
[youtube]https://youtu.be/gJwF-WKhC6U[/youtube]