Ford Focus jest z pewnością jednym z najlepszych kompaktów na rynku. Czyżby Wolf chciał być najlepszym tunerem tego niemieckiego samochodu? Przed Wami ponad 300-konny Focus ST.

Na wersję RS Forda Focusa musimy jeszcze trochę poczekać, ale i odmiana ST może obudzić w kierowcy prawdziwego drapieżnika na drodze, tym bardziej jeśli wcześniej auto gościło w warsztatach firmy Wolf Racing. To jeden z najlepszych w Europie warsztatów zajmujących się Fordami – ekipa z Niemiec buduje nie tylko usportowione wersje drogowe, ale też auta wyścigowe.

Kiedyś, gdy na pytanie o moc silnika padała odpowiedź, że jednostka rozwija 300 KM, pytający był niemal pewien, że motor ma co najmniej 4 l objętości skokowej, a wóz napędzane tylne koła. Teraz pewnym nie można być niczego, bo taki Focus ST generuje ponad 300 KM mocy, a jego jednostka napędowa cechuje się objętością zaledwie 2 l. Co więcej, Ford ma napęd na przednie koła.

300 KM to bardzo dużo, ale dwulitrowiec nawet w wersji seryjnej do słabych nie należy – ma przecież 250 KM osiągane przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 340 Nm. Maszyna po tuningu rozwija dokładnie 306 KM mocy i 455 Nm momentu obrotowego.

Wzrost parametrów silnika wynika ze zmiany turbosprężarki na większą, montażu sportowych filtrów powietrza i wgrania nowej elektroniki ECU. To wszystko w ramach pakietu Stufe II. W przypadku zestawu Stufe I wstawiane są nowe filtry i instalowane nowe oprogramowanie silnika. Wtedy moc rośnie do 285 KM. Z kolei kit Stufe III to, oprócz przeróbek z pakietu drugiego, ponowne zmodyfikowane mapy jednostki silnikowej. Po tak zaawansowanych poprawkach liczba koni wzrasta do niesamowitych 370 (moment obrotowy to 556 Nm).

Prezentowany dziś Ford ma również w pełni regulowane zawieszenie. Osoby mniej wymagające od podwozia swojego auta mogą zdecydować się na zestaw sportowych sprężyn. Przednia oś zyskała wydajniejsze wentylowane 355-milimetrowe tarcze hamulcowe. Z tyłu nadal znajdują się 271-milimetrowe dyski.

W ramach modyfikacji optycznych tuner montuje przedni spojler, nakładki na progi i spojler dachowy z tyłu.

Wolf Focus ST Stufe II potrzebuje równo sześć sekund na osiągnięcie 100 km/h. To o pół sekundy szybciej niż seryjny samochód. 200 km/h wóz po ulepszeniach ma na liczniku po 22,10 s. Prędkość maksymalna wynosi 257 km/h.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1999 cm3
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 306 KM przy 5500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 153,08 KM/l (seryjny – 125,06 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 455 Nm przy 3245 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 271 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1450 kg (wg normy DIN)
  • Stosunek masy do mocy: 4,74 kg/KM (seryjny – 5,80 kg/KM)
  • Długość: 4362 mm
  • Szerokość: 1823 mm
  • Rozstaw osi: 2648 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,00 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 22,10 s
  • Prędkość maksymalna: 257 km/h
Poprzedni wpis Następny wpis