Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
Hennessey F-150 SVT VelociRaptor SUV HPE600 Supercharged (2013) | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Hennessey F-150 SVT VelociRaptor SUV HPE600 Supercharged (2013)

Hennessey Performance to studio wyspecjalizowane w tuningu samochodów nie tylko sportowych. Przykładem tego może ten ponad 600-konny Ford F-150 w mniej popularnej wersji SUV.

Ford F-150 z pewnością kojarzy się większości osób z najpopularniejszym samochodem typu pick-up na świecie. Ba, przez pewien czas F-150 był najlepiej sprzedającym się pojazdem w Stanach Zjednoczonych. Podczas kryzysu sprzed kilku lat popularność tego typu aut gwałtownie spadła, ale wszystko wróciło już do normy i tzw. ciężarówki znowu sprzedają się świetnie w USA.

Do tego wszystkiego wiele osób chętnie poddaje je tuningowi, który zaczyna się od dołożenia kilku dodatkowych świateł, a kończy na zaawansowanych zmianach wokół silnika. Takie właśnie modyfikacje przeprowadza także firma Hennessey. Ostatnio zmodernizowała Forda F-150.

Produkcja Forda F-150 rozpoczęła się niedługo po II wojnie światowej, bo w 1948 roku. Obecnie wytwarzana jest już 12. generacja tego samochodu.

Od samego początku F-150 miał być wozem ściśle użytkowym – wołem roboczym. Dwuosobowa kabina nie dawała zbyt wielkiego komfortu kierowcy i pasażerowi, ale była wystarczająco wygodna, żeby pojechać do najbliższego miasta.

Jak przystało na amerykański samochód, w F-150 montowano silniki o dość dużej objętości skokowej – mam na myśli punkt widzenia przeciętnego Europejczyka. Podstawową jednostką napędową była rzędowa szóstka o objętości skokowej 3,7 l, która rozwijała moc 74 KM. Topowe wersje maszyny pierwszej generacji miały silniki V8 o objętości skokowej aż 5,5 l. Te konstrukcje odznaczały się mocą 147 KM.

W 1952 roku pojawiła się druga generacja Forda F-150. Tym razem zastosowano również silniki V8, ale o mniejszej objętości skokowej. Motory miały jednak więcej mocy, która dochodziła do 173 KM. Trzecia seria modelu F-150 to chyba najnudniejsze auta w historii tego wozu. Ciekawe jednostki napędowe oferowano w kolejnej – czwartej – serii. Silniki urosły do niespełna 5,8 l i miały 210 KM mocy maksymalnej. Na przełomie lat 60. i 70. pojawiła się piąta generacja z motorami do nawet 6,4 l (oczywiście V8) o mocy 255 KM.

Pick-upy szóstej serii miały nawet 7,5-litrowe V-ósemki, podobnie zresztą jak Fordy siódmej, ósmej i dziewiątej generacji, ale już w 1995 roku objętość silnika znacznie spadła – o prawie 2 litry. Mocy jednak przybyło – nowy Ford F-150 rozwijał nawet 380 KM.

W maszynach poprzedniej serii moce spadły do 300 KM, ale w obecnie produkowanym wozie silniki znowu są większe i mocniejsze.

To widoczne na fotografiach potężne auto ma równie wielki silnik. Pod maską kryje się 6,2-litrowa widlasta ósemka, która w seryjnej wersji mogła pochwalić się całkiem słuszną mocą 417 KM przy 5500 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 590 Nm przy 4500 obr./min. Po przeróbkach dokonanych przez specjalistów tunera moc podskoczyła do 613 KM.

Aby osiągnąć dodatkowe prawie 200 KM, inżynierowie zamontowali mechaniczną sprężarkę, międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego, wydajniejsze wtryskiwacze, sportowe filtry powietrza i układ wylotowy o zmniejszonych oporach wewnętrznych.

Ze względu na wytrzymałość opon Hennessey ograniczył prędkość maksymalną Forda F-150 do 110 mil/h, czyli do 177 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi teraz nie 7,50 s, ale tylko 5,90 s. Osiągi samochodu prawdopodobnie byłyby jeszcze lepsze, ale wóz bardzo przybrał na wadze.

Wzrost masy wynika z faktu, że tuner przebudował pick-upa w wersję kombi. Co więcej, dołożył dodatkowy rząd siedzeń, dzięki czemu wóz może przewieźć nawet 8 osób. Oczywiście cierpi na tym przestrzeń ładunkowa, ale w razie potrzeby tylne siedzenia da się wymontować. Gotowy do jazdy samochód waży blisko 3000 kg.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

15 marca, 2025

Cupra Tavascan to w 100% elektryczny SUV stworzony z myślą o kierowcach, którzy poszukują sportowych emocji. W ramach programu NaszEauto możesz uzyskać dotację do 40 (...)

13 marca, 2025

Nowa Dacia Spring z ogromnym rabatem? W projekcie NaszEauto jest to jak najbardziej możliwe! W ramach rządowego wsparcia możesz otrzymać nawet do 40 000 zł (...)

12 marca, 2025

Nowa Alfa Romeo Junior zajęła drugie miejsce w prestiżowym plebiscycie Tytani Otomoto 2024 w kategorii „Samochodowa premiera roku 2024”. Jej dynamiczny design i nowoczesne technologie (...)