Każda marka ma swoją ciekawą historię, ale jak jest z logotypami? Czy te znaczki cokolwiek znaczą?
Nazwa marki Abarth pochodzi od nazwiska jej założyciela — Karla Abartha, który utworzył to przedsiębiorstwo w 1949 r. Z kolei skorpion na żółto-czerwonej, herbowej tarczy jest odniesieniem do znaku zodiaku Karla Abartha.
Alfa Romeo to marka założona w 1910 roku, a pierwotna nazwa była skrótem ALFA (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, czyli Lombardzka Fabryka Samochodów Spółka Akcyjna). W 1918 roku kierownictwo zakładów objął inżynier Nicola Romeo i od jego nazwiska pochodzi drugi człon. Natomiast logo odnosi się do Mediolanu, w którym założono firmę. Wąż widoczny na emblemacie jest symbolem rodu Viscontich.
FIAT to skrót od Fabbrica Italiana di Automobili Torino (Włoska Fabryka Samochodów w Turynie). Logo tej firmy przechodziło długoletnią ewolucję od 1899 roku, a na początku używano pełnej nazwy. Potem stosowano już wyłącznie skrót.
Ford to marka utworzona przez Henry’ego Forda, więc nazwa nie jest zbyt skomplikowana. Jednak od początku historii, czyli od 1903 roku, logo było zupełnie inne. Owal pojawił się po raz pierwszy w roku 1907 i użył go brytyjski oddział firmy. Z kolei niebieski kolor użyto po raz pierwszy w modelu A w 1927 roku. Ostateczny znak z niebieskim wypełnieniem i srebrną obwódką używany jest przez wszystkie oddziały Forda od 1976 r.
Nazwa Hyundai pochodzi od koreańskich słów „Hyun”, które oznacza „nowoczesny” oraz „Dai”, czyli „era” lub „pokolenie”. Nazwę można zatem tłumaczyć jako „era nowoczesności”. Natomiast logo H ma symbolizować połączenie sprzedawcy i klienta. Firmę założono w 1967 roku.
Z pochodzeniem samej nazwy Jeep jest już ogromny problem. Są różne teorie na ten temat, ale najbardziej prawdopodobna to ta, że fonetycznie brzmiące dżip pochodzi od GP, modelu przygotowanego dla amerykańskiej armii przez Forda, ale ostatecznie go nie wybranego. Żołnierze się już przyzwyczaili i tak zostało, a logo to po prostu napis Jeep. Choć firma istniała od 1941 roku pod nazwą Willys-Overland Motors.
KIA to przedsiębiorstwo założone w 1944 roku, choć auta produkuje od 1973. Nazwa oznacza tyle co „wywodząca się z Azji” (KI – pochodzenie, A – Azja). Logotyp jest więc oczywisty.
Mitsubishi to połączenie japońskich słów „mitsu”, czyli „trzy” z „hishi” (czyta się „bishi”), czyli orzech wodny. Liście tej rośliny przypominają romb, więc ostatecznie przyjęło się, że chodzi o nie w logotypie. Druga teoria zakłada, że symbolizuje herb rodziny Yataro Iwasaki, z której wywodzi się założyciel firmy. Jedno jest pewne – logo nie oznacza to wbrew pozorom trzech diamentów. Firmę założono w 1870 roku.
Nissan to skrót od nazwy firmy Nihon Sangyo powstałej w 1911 roku, ale produkującej auta od 1937 r. Natomiast nazwa Nissan pojawiła się w 1934 roku. Logotyp jest przeniesieniem nazwy marki.
Opel to firma założona w przez Adama Opla w 1862 roku. Logotyp z charakterystyczną błyskawicą pojawił się w 1963 roku. Strzała pochodzi z j.niemieckiego i oznacza Blitza. Po raz pierwszy użyto go na rowerze.
Firmę Suzuki założył Michio Suzuki, więc nazwa nie jest zbyt skomplikowana. Podobnie jak logo, które jest pierwszą literą nazwy. Firma powstała w 1909 roku.
Nazwa SEAT jest analogiczna do nazwy FIAT. To skrót od Sociedad Española de Automóviles de Turismo (Hiszpańskie Towarzystwo Samochodów Osobowych) założonego w 1950 roku. Z czasem skrót stał się nazwą własną, a od 1980 r. logo firmy oznaczono literą S.
Volvo to firma założona w 1927 roku przez byłych pracowników łożysk kulowych, a sama nazwa oznacza tyle, co „toczyć się” – jak kula. Natomiast logotyp w obecnej formie odnosi się do starożytnego symbolu chemicznego żelaza.