Aut hybrydowych z wtyczką stale przybywa, a oferta marek z Grupy PGD jest już ogromna. Do oferowanych już modeli dołączyły m.in. nowe jeepy i fordy oraz jedno suzuki. Sprawdźcie, ile kosztują i co oferują.

Hybryda plug-in, czyli z możliwością ładowania baterii ze źródła zewnętrznego oraz bezemisyjnej jazdy na dystansie kilkudziesięciu kilometrów to obecnie najlepszy kompromis pomiędzy w pełni funkcjonalnym autem spalinowym, a czystym dla miejskiego powietrza elektrycznym. O ile kilka lat temu oferta na takie modele była wyjątkowo skromna, o tyle dziś liczy sobie łącznie 17 modeli, nie licząc wersji nadwoziowych i mocowych. Oto one.

Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid – cena od 170 400 zł

Obok klasycznej hybrydy oferowanej do nowego Forda Kugi dostępna jest też wersja z wtyczką, która pozwala na pokonanie dystansu do 56 km na jednym ładowaniu. 2,5-litrowy silnik benzynowy w parze z elektrycznym o mocy 61 KM dają łączną moc systemową 225 KM. Bezstopniowa skrzynia biegów przenosi napęd tylko na przednią oś.

Ford Explorer Hybrid – cena od 366 000 zł

Jeśli potrzebujecie SUV-a z napędem na cztery koła oraz przestronnym wnętrzem I dynamicznym napędem, to Explorer jest propozycją z górnej półki w ofercie Forda. 457-kony napęd zapewnia sprint do 100 km/h w czasie 6 s, a silniki elektryczne będą napędzały to ogromne auto przez 40 km od naładowania akumulatora.

Hyundai Ioniq Plug-in – cena od 157 300 zł

Najstarszy model hybrydowy marki Hyundai jest też jedynym w ofercie dającym możliwość ładowania z gniazdka. 141-konny silnik zapewnia dynamikę na dobrym poziomie, ale najbardziej imponuje oszczędnością oraz sprawnością silnika elektycznego, który pozwoli przejechać na jednym ładowaniu baterii aż 63 km.

Kia Niro Plug-in Hybrid – cena od 130 900 zł

Ten sam napęd co w Hyundaiu Ioniqu, ale w zupełnie innym nadwoziu i niższej cenie – oto alternatywa w postaci Kii Niro. Producent jednak określił maksymalny zasięg na w pełni naładowanym akumulatorze na 65 km!

Kia Ceed kombi PHEV – cena od 127 990 zł

Jeszcze tańszą propozycją jest klasyczne kombi Ceed, ale z napędem hybrydowym plug-in o łącznej mocy systemowej 141 KM. Ten sam układ co w Niro, pozwala na pokonanie bezemisyjnie dystansu do 57 km.

Kia Xceed PHEV – cena od 129 990 zł

I oto ostatnia propozycja ze „stajnii” Kii. To hybryda plug-in oparta na tych samych rozwiązaniach co w wyżej wymienionych koreańskich autach, lecz w nadwoziu hatchbacka z podniesionym zawieszeniem. Najbardziej „terenowym” – można rzec. Napęd hybrydowy pozwala po naładowaniu przejechać dystans do 59 km w trybie elektrycznym.

Jeep Renegade 4xe – cena od 172 000 zł

Mały jeep z napędem hybrydowym plug-in jest oferowany w trzech wariantach. Bazowy to wersja o mocy 190 KM, gdzie za napęd odpowiada silnik 1.3 o mocy 130 KM oraz elektryczny o mocy 60 KM. Są też dwie odmiany o mocy 240 KM – terenowa Trailhawk oraz bardziej sportowa S. Każda z wymienionych pozwala pokonać dystans do 44 km na jednym ładowaniu, ale celem, który udało się osiągnąć, jest tu przede wszystkim dynamika połączona z niskim zużyciem paliwa.

Jeep Compass 4xe – cena od 188 500 zł

Dokładnie to samo przyświeca drugiemu co do wielkości modelowi Compass z tymi samymi napędami. Jest dostępny w tych samych odmianach, ale co interesujące, producent obiecuje zasięg elektryczny do 50 km.

Mitsubishi Outlander PHEV – cena od 152 990 zł

Do tej pory jedynym modelem Mitsubishi z takim rodzajem napędu jest wielokrotnie opisywany i testowany już Outlander PHEV. Niebawem do gamy dołączy również Eclipse, ale to w przyszłym roku. Outlander ma 224-konny napęd i aż trzy silniki, w  tym dwa elektryczne, które pozwolą przejechać na jednym ładowaniu do 45 km.

Opel Grandland X Hybrid – cena od 154 300 zł

Dwie wersje mocy i napędu, jakie oferuje Opel do modelu Grandland X Hybrid, to ciekawa propozycja dla osób, które nie chcą demonstrować posiadania takiego auta, ale pragną cieszyć się dynamiką. Już podstawowa wersja z napędem na jedną oś oferuje aż 224 KM, ale czteronapędowa o mocy 300 KM to prawdziwa rakieta. Którą po naładowaniu baterii można przejechać bezemisyjnie do 59 km.

Seat Leon e-Hybrid – cena od 131 200 zł

System hybrydowy o mocy 204 KM, zdolny do pokonania bezemisyjnie dystansu 60 km – to obecnie najdynamiczniejsza wersja Seata Leona i pierwsza tak zaawansowana technicznie. Auto jest oferowane w wersji hatchback i kombi oraz tylko w bogatych specyfikacjach Xcellence i FR.

Suzuki Across – cena od 261 800 zł

Najszybsze, najmocniejsze i jednocześnie najdroższe auto produkcyjne Suzuki, to też pierwsze z napędem hybrydowym plug-in. SUV będący techniczną kopią Toyoty RAV4 ma 306-konny napęd na cztery koła, którego część elektryczna będzie napędzać bezemisyjnie auto na dystansie do 75 km.

Volvo XC40 Recharge – cena od 224 000 zł

Volvo to marka z najbogatszą ofertą samochodów hybrydowych typu plug-in, należących do nowej rodziny Recharge. Najmniejszym autem tego typu jest kompaktowy crossover XC40 z silnikiem spalinowym o mocy 180 KM i elektrycznym 80 KM, który pozwala pokonanie dystansu do 45 km na ładowaniu.

Volvo XC60 Recharge – cena od 239 900 zł

54 km zasięgu na jednym ładowaniu przejedzie większy SUV Volvo XC60 w wersji plug-in. Są dostępne dwie odmiany o dwóch poziomach mocy silnika benzynowego  -253 i 303 KM. Silnik elektryczny zawsze ma 87 KM mocy.

Volvo XC90 Recharge – cena od 349 900 zł

Nawet 46 km przejedzie bezemisyjnie największy i najcięższy model marki Volvo z napędem hybrydowym plug-in. I to pomimo napędu na cztery koła oraz silników o mocy ponad 400 KM. Ten siedmioosobowy SUV sprawdzi się więc zarówno w mieście jak i na trasie, a w ostateczności także na bezdrożach.

Volvo S60/V60 Recharge – cena od 299 900 zł

To najmocniejsza i zarazem najdynamiczniejsza hybryda plug-in marki Volvo. Silnik benzynowy generuje 313 KM, a elektryczny 87 KM. Dzięki napędowi AWD trakcja jest fenomenalna, a bateria dzięki niedużej masie auta pozwala przejechać na jednym ładowaniu aż 59 km.

Volvo S90/V90 Recharge – cena od 299 900 zł

W dokładnie tej samej cenie co mniejszy S60 dostępny jest sedan S90 z napędem hybrydowym. Silnik benzynowy ma o 10 KM mniej mocy, a część elektryczna systemu pozwoli przejechać do 58 km na jednym ładowaniu.

 

Poprzedni wpis Następny wpis