Najnowszy film
Hybrydy znane są od…. XIX wieku

P11_0238

Historia samochodów spalinowych zaczyna się w roku 1886, kiedy to Karl Benz otrzymał swój „Patent Motorwagen”. A od kiedy zaczyna się historia Hybryd?

Okazuje się, że nie jest to technologia zrodzona 100 lat później, ale zaledwie kilkanaście lat po „narodzinach samochodu”.

P02_0895Wszystko zaczęło się, gdy austriacki producent samochodów Ludwig Lohner spotkał młodego inżyniera Ferdynanda Porsche pracującego w firmie zajmującej się sprzedażą silników i akumulatorów. Ludwig Lohner poszukiwał wówczas jednostki napędowej do konstruowanego właśnie modelu, a Ferdynand Porsche zaprezentował mu własny projekt napędu. Była to koncepcja zakładająca napęd kół przez silniki elektryczne zamontowane w bębnach kół przednich. Energia nie była jednak magazynowana w akumulatorach, ale wytwarzana przez silnik spalinowy napędzający generator.

P11_0241

Konstrukcja ta zainteresowała producenta do tego stopnia, że zaproponował spółkę i tak w roku 1899 powstały pierwsze modele „Lohner Porsche Elektromobil”. Wraz z rozwojem konstrukcji silników spalinowych, ekstrawaganckie pomysły inżyniera Porsche -znane dzisiaj jako hybryda szeregowa-zostały jednak szybko zapomniane. Przypomniano sobie o nich dopiero ponad sto lat po premierze i w roku 2010 zaprezentowano Chevroleta Volt. Idea pracy była identyczna jak wersji Lohner-Porsche: koła napędzane przez silniki elektryczne zasilane z akumulatora. Gdy akumulator się wyczerpał, lub potrzeba była „dodatkowego zastrzyku energii” do pracy włączał się silnik spalinowy. Niestety koncepcję tę przejęły hybrydy typu plug in, a samochód w roku 2019 zniknął z oferty..

SONY DSC

W Europie tę koncepcję miał bliźniak Chevroleta – Opel Ampera, który był w ofercie w latach 2012-2014



Wróć