Hyundai jest producentem, który ma w planach zdominować globalny rynek samochodów z alternatywnymi napędami. Świadczy o tym rodzina Ioniq oraz bliźniaczy model Kia Niro, ale nie tylko. Od lat trwają pracę nad modelem zasilanym ogniwami wodorowymi. Powstał nawet nowy model.
Zaprezentowany w Seulu samochód nosi nazwę (Fuel Cell Electric Vehicle). Jest zasilany silnikiem elektrycznym o mocy 163 KM, który energię czerpie z ogniw wodorowych czwartej generacji. Są tańsze w produkcji, bardziej niezawodne, zapewniają wyższą wydajność niż te, których używano w Hyundaiu ix35 Fuel Cell. Dzięki nim oraz poprawionemu silnikowi zasięg nowego modelu to maksymalnie 800 km. Poprawiono także działanie systemu w ujemnych temperaturach. W tym samochodzie możliwy jest rozruch przy temperaturze -30 stopni Celsjusza.
Samochód trafi do sprzedaży już w przyszłym roku na wybranych rynkach europejskich. Oczywiście głównie w krajach z dobrze rozwiniętą siecią napełniania wodoru. W Polsce to jeszcze odległa przyszłość, ale Hyundai Group u nas ma szansę zdominować rynek samochodów z zasilaniem alternatywnym. W ofercie całej grupy są dwa modele hybrydowe – Hyundai Ioniq hybryd i Kia Niro – oraz jeden elektryczny jakim jest Hyundai Ioniq electric.
Celem koncernu jest wprowadzenie do sprzedaży 31 samochodów z napędem do 2020 roku. Niebawem zadebiutuje Hyundai Ioniq hybryd plug-in, którego baterie o wyższym zasięgu można ładować nie tylko podczas jazdy, ale też z sieci.
Zobacz nasze testy hybrydowych modeli:
Hyundai Ioniq
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6o0UquyFWzg[/youtube]
Kia Niro
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=D0gnAN7WSao[/youtube]