Hyundai i40 otrzymuje delikatnie zmieniony wygląd, zaktualizowane jednostki napędowe oraz nowe systemy bezpieczeństwa.
Nowa krata grilla nie ma już poziomych żeber, a strukturę przypominającą pozycjonowany wyżej model Santa Fe. Dodano także nowe wzory obręczy aluminiowych. Pojawiły się nowe jaśniejsze lakiery, w tym dwa atrakcyjne – Horizon Red i Magma Red. Wcześniej oferowano ciemniejsze odcienie.
W kabinie pojawiły się nowe kolory tapicerki. Kontrastowe wstawki i czerwone przeszycia mają dodać autu elegancji. Na desce rozdzielczej jest więcej czarnego tworzywa sztucznego, które zastąpiło srebrne wstawki.
Na liście wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa pojawił się pakiet Hyundai SmartSense, który zawiera funkcję wykrywania przeszkód z przodu z możliwością automatycznego zatrzymania.
Najwięcej zmian zaszło pod maską. Diesel o pojemności 1,6 litra zastąpił jednostkę 1,7 litra. Teraz maksymalna moc to 115 lub 136 KM – wcześniej 115 lub 141 KM.
Wielbicielom silników benzynowych pozostawiono w ofercie wolnossący motor 1.6 GDI o mocy 135 KM. Wcześniej oferowano także wersję 2-litrową. Był to jeden z ostatnich silników o tej pojemności bez doładowania w tym segmencie.
Co ciekawe, już opublikowano cennik odświeżonego Hyundaia i40. Dodano do niego wersję bazową Classic Plus, która jest oferowana wyłącznie z silnikiem benzynowym za cenę 99 990 zł. Dobrze wyposażony Comfrot z tym silnikiem kosztuje 109 400 zł. Najtańszy diesel to wydatek 115 400 zł. Wersja 136-konna kosztuje 119 400 zł, a za automat trzeba dopłacić 7000 zł.