Hyundai wziął udział w 102. edycji Międzynarodowego Wyścigu Górskiego Pikes Peak, prezentując trzy egzemplarze IONIQ 5 N: jeden pojazd produkcyjny oraz dwa w specyfikacji Time Attack (TA), które zostały specjalnie zmodyfikowane na potrzeby tego prestiżowego wyścigu. Wszystkie te zmiany dokonano w zaledwie sześć miesięcy, co pokazuje ogromne zaangażowanie i szybkość działania zespołu Hyundaia.
Hyundai wybrał model IONIQ 5 N, ponieważ symbolizuje on potencjał serii N na torze wyścigowym. Ten elektryczny SUV przetestowano w ekstremalnych warunkach i temperaturach, a także dostrojony na słynnym torze Nordschleife, co zapewniło mu wyjątkową wydajność.
Wyjątkowe wyniki
W czasie wyścigu, Dani Sordo, kierowca Hyundai World Rally, osiągnął czas 09:30,852. Tym wynikiem zdobył pierwsze miejsce w klasie aut wystawowych elektrycznych SUV/crossoverów zmodyfikowanych. Warto zaznaczyć, że jechał modelem IONIQ 5 N TA Spec. Randy Pobst, drugi kierowca, zajął drugie miejsce z czasem 09:55,551, co dodatkowo potwierdziło dominację Hyundaia w tej kategorii.
Ron Zaras, osobowość mediów motoryzacyjnych, również wziął udział w wyścigu, jadąc produkcyjnym modelem IONIQ 5 N. Ukończył wspinaczkę z czasem 10:49,267, pokazując niezwykłe możliwości seryjnego modelu bez modyfikacji.
Innowacje i udoskonalenia
Model IONIQ 5 N TA zaprojektowano, aby podkreślić mocne strony seryjnego IONIQ 5 N, bez gruntownych modyfikacji. Wersja TA zawierała jedynie niewielkie ulepszenia oprogramowania. Dzięki nim zwiększono maksymalną moc silników oraz wprowadzono zmiany w amortyzatorach, hamulcach i oponach typu slick.
„Jesteśmy absolutnie podekscytowani ustanowieniem nowego rekordu na Pikes Peak i ogólnymi osiągnięciami. W przyszłości planujemy w dalszym ciągu wykorzystywać ekscytujące wydarzenia związane ze sportami motorowymi, takie jak Pikes Peak, aby zaprezentować doskonałe osiągi naszych pojazdów produkowanych masowo i nadal rozwijać technologię, która nie tylko spełnia potrzeby klientów, ale wręcz przekracza ich oczekiwania” – powiedział Till Wartenberg, Wiceprezes i szef marki N oraz sportów motorowych w Hyundai Motor Company.
Dziedzictwo Hyundaia na Pikes Peak
Hyundai Motor po raz pierwszy wystartował w PPIHC w 1992 roku. Wtedy to Rod Millen wygrał dywizję 2-Wheel Drive Showroom Stock, prowadząc Hyundaia Scoupe. Kolejnym znaczącym momentem był rok 2012, kiedy Hyundai Genesis Coupe, prowadzony przez Rhysa Millena, ustanowił rekord trasy wynoszący 9:46,164.
Hyundai ma ambicję
Hyundai N angażuje się w rozwijanie technologii sportowych pojazdów elektrycznych. Marka planuje dalsze wprowadzanie modeli w specjalnej specyfikacji. Chodzi w tym o to, aby poszerzać horyzonty sportów motorowych z udziałem pojazdów elektrycznych. Będą to modele IONIQ 5 N eN1 Cup i IONIQ 5 N TA
Tegoroczne wyniki na Pikes Peak są dowodem na to, że technologia elektryczna może być konkurencyjna nawet w najtrudniejszych warunkach wyścigowych na świecie.