Wprawdzie samochody rejdowe znacznie odbiegają od klasycznych handlowych wersji, ale są one prawdziwym laboratorium badawczym, które służą do wdrażania noych koncepcji. Stąd też który producent wygrywa w rajdzie ma ogromne znaczenie, gdyż wskazuje na poziom zaangażowania technicznego…

Hyundai Motorsport zakończył Rajd Turcji z dwoma miejscami podium po dramatycznym ostatnim dniu, w którym zarówno Thierry Neuville, jak i Sébastien Loeb przebili opony na pierwszym etapie.

W piątej rundzie sezonu, Rajdzie Turcji, Thierry Neuville i jego pilot Nicolas Gilsoul zajęli drugie miejsce, wyprzedzając kolegów z zespołu, Sébastiena Loeba i Daniela Elenę. Podczas trudnego szutrowego rajdu w głębi regionu Marmaris, Hyundai i20 Coupe WRC był najszybszym samochodem, wygrywając osiem z dwunastu odcinków specjalnych.

Pod koniec drugiego dnia dwa Hyundaie i20 Coupe WRC pewnie prowadziły w rajdzie. Niestety, na pierwszym odcinku specjalnym finałowego dnia zmagań, Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul przebili oponę na niezwykle trudnym, prawie 32-kilometrowym odcinku Yesilbelde. Zmiana koła spowodowała zamianę 33-sekundowej przewagi w 47-sekundową stratę. Koledzy z drużyny, Sébastien Loeb i Daniel Elena, również przebili oponę i zmuszeni do jazdy z mniejszą prędkością, stracili około minutę.

csm_2_Podium_1610_3359b0ecbcNa kolejnych dwóch etapach Neuville zanotował najlepsze czasy i wrócił na drugie miejsce. Na ostatnim etapie – Power Stage, Belg uzyskał najlepszy czas i zdobył pięć dodatkowych punktów. Jego kolega z drużyny i ubiegłoroczny mistrz świata Ott Tänak musiał przedwcześnie zakończyć drugi etap z powodu usterki układu kierowniczego, jednak również zdobył cztery dodatkowe punkty, uzyskując drugi najlepszy czas na Power Stage. Sébastien Loeb otrzymał również dodatkowy punkt na tym etapie. Dzięki temu Hyundai obronił drugie miejsce w klasyfikacji producentów, tracąc dziewięć punktów do lidera.

5_Taenak_1610

Rajd Turcji – Wyniki
1. E. Evans / S. Martin, Toyota Yaris WRC, 2:43,02,7 godziny
2. T. Neuville / N.Gilsoul, Hyundai i20 Coupe WRC, +35,2 s
3. S. Loeb / D. Elena, Hyundai i20 Coupe WRC, +59,4 s
4. K. Rovanperä / J. Halttunen, Toyota Yaris WRC, +2,35,9 min
5. G. Greensmith / E. Edmondson, Ford Fiesta WRC, +4,08,3 min
6. E. Lappi / J. Ferm, Ford Fiesta WRC, +5,36,2 min
7. K. Kajetanowicz / M. Szczepaniak, Škoda Fabia R5, +12,35,5 min
8. P. Tidemand / P. Barth, Škoda Fabia R5, +12,59,7 min
9. A. Fourmaux / R. Jamoul, Ford Fiesta R5, +14,42,6 min
10. M. Bulacia / M. Ohannesian, Citroën C3 R5, +14,46,4 min

3_Neuville2_1610

Klasyfikacja kierowców Rajdowych Mistrzostw Świata 2020
1. E. Evans, 97 pkt.
2. S. Ogier, 79
3. O. Tänak, 70
4. K. Rovanperä, 70
5. T. Neuville, 65
6. E. Lappi, 38
7. T. Suninen, 34
8. C. Breen, 25
9. S. Loeb, 24

Klasyfikacja producentów Rajdowych Mistrzostw Świata 2020
1. Toyota Gazoo Racing World Rally Team, 174 pkt.
2. Hyundai Shell Mobis World Rally Team, 165
3. M-Sport Ford World Rally Team, 101

Poprzedni wpis Następny wpis