Pierwsza generacja modelu Alto pojawiła się na rynku aż 34 lata temu. Nie wielu zdaje sobie sprawę z tego, że obecnie w sprzedaży dostępna jest już siódma odsłona tego małego Japończyka.
Założenia dla tego modelu jednak zawsze były takie same – Alto miało być, i jest małym, oszczędnym autem na zatłoczone miejskie ulice. Samochód ten ma służyć przede wszystkim do zwinnego przemieszczania się na krótkie dystanse, gdzie od podgrzewanych foteli ważniejszy jest czas dotarcia do celu.
Suzuki Alto powstał we współpracy z firmą Nissan, która wypuściła na rynek bliźniaczy model Pixo. Auto zalicza się do najniższego segmentu A. Pomimo niewielkich wymiarów nie zrezygnowano z drugiej pary drzwi dzięki czemu pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie mają do niej łatwy dostęp. Pomimo tego, że sprzedaż obecnego modelu ruszyła w 2009 roku, to samochód z zewnątrz wciąż prezentuje się na czasie.
Alto dostępne jest wyłącznie z 1-litrowym, 3-cylindrowym silnikiem o mocy 68 KM i momencie obrotowym równym 90 Nm. Dzięki odpowiedniemu zestopniowaniu 5-biegowej przekładni manualnej takie parametry w zupełności wystarczają w zatłoczonej miejskiej dżungli. Najmniejsze Suzuki występuje w trzech wersjach wyposażenia: Classic, Club i Comfort.
Najtańsza z nich kosztuje jedyne 33 900 zł. W kwestii bezpieczeństwa wszystkie wersje wyposażone są niemal identycznie. Odmiana Comfort wyróżnia się dodatkowymi bocznymi poduszkami powietrznymi. W Alto Classic i Club klient otrzymuje w standardzie dwie poduszki powietrzne, systemy ABS, EBD i BAS, trzypunktowe pasy oraz zagłówki na tylnych siedzeniach, system mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX, dodatkowe światło stop oraz immobilizer.
Za 33 900 zł samochód wyposażony jest również w elektryczne i progresywne wspomaganie układu kierowniczego, pionową regulację kolumny kierownicy, gniazdko 12V, zegar cyfrowy oraz składaną tylną kanapę. Zainstalowana jest również antena radiowa oraz dwa głośniki ale bez radioodtwarzacza.
Tego brakuje również w wersji Club, która kosztuje o 3 tys. zł więcej. W zamian klient otrzymuje dodatkowo klimatyzację manualną. Jest to rozsądna opcja dla tych, którzy pragną kupić Alto wyposażonego w klimatyzację, ale zaopatrzyć go we własny radioodtwarzacz. Jeśli jednak wybór padnie na najdroższą odmianę Comfort, to w zamian za kolejne 2 tys. zł lista wyposażenia znacznie się wydłuża.
I tak w cenie 38 900 zł samochód wyposażony jest dodatkowo we wspomniane boczne poduszki powietrzne, elektrycznie regulowane szyby w drzwiach przednich, centralny zamek zdalnie sterowany z kluczyka, półkę bagażnika oraz upragniony radioodtwarzacz CD z czytnikiem MP3. Z zewnątrz jedynym elementem jaki wyróżnia najdroższe Alto są pełnowymiarowe kołpaki kół.
Wszystkie bowiem wersje Suzuki Alto mają zderzaki w kolorze nadwozia, tylne światło przeciwmgłowe i wycieraczkę tylnej szyby ze spryskiwaczem. W bagażniku znalazło się również miejsce na dojazdowe koło zapasowe. Za lakier metalizowany należy dopłacić 1 500 zł.
Aktualnie w salonach Suzuki Japan Motors trwają promocje, dzięki którym rabat na nowe Suzuki Alto może sięgać aż 6 tys. zł! Wszystkich zainteresowanych kupnem zapraszamy do zapoznania się z ofertą egzemplarzy dostępnych od ręki oraz do jednego z naszych salonów w Bielsko-Białej, Chorzowie, Dąbrowie Górniczej, Krakowie lub Warszawie.