Suzuki Grand Vitara
Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara jest następcą modelu Vitara – terenowego auta, które do dziś cieszy się powodzeniem wśród pasjonatów off-roadu. Choć jego następca w obecnej odsłonie zaliczany jest do samochodów klasy SUV, to wciąż niestraszne są mu trudne tereny.

Grand Vitara cieszy się dużym powodzeniem w swojej klasie dzięki świetnym właściwościom terenowym i bogatemu wyposażeniu standardowemu. Produkowany w obecnej formie od 2005 roku, samochód przeszedł delikatny lifting trzy lata później i wciąż prezentuje się bardzo dobrze na tle konkurencji. Niewielki prześwit niestety nie pozwala na duże szaleństwa w terenie, ale stały napęd na cztery koła, międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą oraz reduktor stawiają go znacznie wyżej niż resztę popularnych SUV-ów.

Suzuki Grand Vitara
Suzuki Grand Vitara

Jedynie w najtańszej, 3-drzwiowej wersji z silnikiem 1.6 VVT nie ma tych wszystkich mechanizmów niezbędnych do jazdy w terenie. Za 81 900 zł samochód dostanie stały napęd na cztery koła, ale bez możliwości blokady międzyosiowego mechanizmu różnicowego i reduktora. Ten model występuje jedynie z 5-biegową manualną skrzynią biegów w wersji Comfort. Jeśli komuś zależy na modelu 3-drzwiowym, to warto zdecydować się na silnik 2.4 VVT, który oferowany jest w wersji Premium do wyboru z przekładnią manualną (za 88 900 zł) bądź automatyczną (za 98 900 zł). Dodatkowo w każdej z nich znajdują się wspomniane wyżej mechanizmy ułatwiające zmagania w terenie.

Najsłabszy benzynowy silnik 1.6 VVT został zastąpiony w wersji 5-drzwiowej wysokoprężną jednostką 1.9 DDiS. Tylko z tym silnikiem Grand Vitara dostępna jest we wszystkich 3 wersjach wyposażeniowych: Comfort (105 900 zł), Premium (112 900 zł) i Elegance (115 900 zł). Niestety, jeśli ktoś decyduje się na diesla, nie może wybrać automatycznej skrzyni biegów. 4-biegowy automat dostępny jest oczywiście z silnikiem 2.4 VVT zarówno w wersji Premium, jak i Elegance i wymaga dopłaty 10 tys. zł.

Suzuki Grand Vitara
Suzuki Grand Vitara

Na czym zatem polegają różnice w wyposażeniu wszystkich wersji? Zacznijmy od przyjrzenia się podstawowemu modelu Comfort. W kwestii bezpieczeństwa wszystkie wersje prezentują bardzo wysoki poziom i jedyna różnica polega na braku reflektorów ksenonowych (niedostępne w wersji 3d) oraz przednich świateł przeciwmgielnych. W każdej zatem Grand Vitarze klient otrzyma systemy ABS, EBD, BAS i system stabilizacji toru ESP z kontrolą trakcji (w wersji 3d należy dopłacić 3 tys. zł za ESP+TC).

W standardzie znajduje się aż 8 poduszek powietrznych i 3-punktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich 5 miejsc. Samochód wyposażony jest również w immobiliser, automatycznie włączane światła mijania, dodatkowe światło stop, przednie reflektory halogenowe i tylne światła przeciwmgłowe. Podróżujący którąkolwiek Grand Vitarą mogą czuć się naprawdę bezpiecznie.

Suzuki Grand Vitara
Suzuki Grand Vitara

Wersja Comfort 5d wyposażona jest także w elektrycznie sterowane szyby przednie oraz tylne, wielofunkcyjną kierownicę, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, automatyczną klimatyzację, radioodtwarzacz z czytnikiem MP3 i czterema głośnikami, regulację wysokości fotela kierowcy, podgrzewane siedzenia przednie i aż 3 gniazdka 12V. Oprócz tego samochód ma mnóstwo różnego rodzaju schowków i kieszeni, co znacznie ułatwia przechowywanie niewielkich przedmiotów. Aż cztery uchwyty na kubki pomogą utrzymać w czystości tekstylną tapicerkę siedzeń.

Suzuki Grand Vitara 5D 2,4 VVT Premium – niczego nie udaje [test]

Z zewnątrz wersję Comfort można rozpoznać jedynie po braku przyciemnianych tylnych szyb. Podobnie jak model Premium jest za to wyposażona w atermiczne szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne wraz z kierunkowskazami, zderzaki w kolorze nadwozia, relingi dachowe, 17-calowe aluminiowe obręcze kół i pełną osłonę koła zapasowego (z wyjątkiem wersji 3d).

Za wersję Premium trzeba dopłacić 7 tys. zł. W tej kwocie klient otrzyma ksenonowe reflektory z automatyczną regulacją , przednie światła przeciwmgłowe i system elektronicznego kluczyka. Nagłośnienie zostanie wyposażone w dodatkowe 2 głośniki wysokotonowe oraz dodatkowy głośnik centralny. Na autostradzie przyda się również montowany w tej wersji tempomat.

Suzuki Grand Vitara
Suzuki Grand Vitara

Najbogatsza wersja Elegance jest droższa o 3 tys. zł i skierowana głównie do klientów, którzy pragną się wyróżniać lub ponad wszystko cenią sobie wiatr we włosach. Grand Vitara bowiem w tej wersji ma elektrycznie regulowane okno dachowe oraz szereg elementów wyróżniających ją pod względem wyglądu na tle innych modeli. Tapicerka otrzymała inny wzór, a z zewnątrz zauważyć można boczne wloty powietrza w srebrnym kolorze oraz 18-calowe aluminiowe obręcze kół. Najdroższe Suzuki Grand Vitara w tej wersji, z silnikiem 2,4 VVT oraz automatyczną przekładnią kosztuje 115 900 zł. Próżno szukać u innych dilerów tak wszechstronnego auta z tak bogatym wyposażeniem.

Dodatkowo do każdego modelu, niezależnie od wersji, można dokupić pakiet multimedialny za 5 tys. zł, w skład którego wchodzą: nawigacja satelitarna GPS, Bluetooth z zestawem głośnomówiącym, odtwarzacz DVD/DivX, ekran dotykowy o przekątnej 6,1 cala oraz kamera cofana. Za skórzaną tapicerkę siedzeń trzeba dopłacić 5,5 tys. zł. Koszt lakieru metalicznego to 2,5 tys. zł.

Suzuki Grand Vitara
Suzuki Grand Vitara

Jeśli ktoś z Was jest zainteresowany kupnem nowej Grand Vitary, zapraszamy do jednego z salonów Suzuki Japan Motors w Bielsko-Białej, Chorzowie, Dąbrowie Górniczej, Krakowie lub Warszawie. Z ofertą samochodów dostępnych od ręki, w przypadku których rabaty mogą sięgać nawet 18 tys. zł, można zapoznać się na oficjalnej stronie salonu.

Poprzedni wpis Następny wpis