W swoim czasie Hyundai zaczął ujednolicać gamę modelową zarówno pod względem stylistyki, jak i nazewnictwa. I tak w 2009 roku następcą popularnego Getza został model i20.
Hyundai i20 był kolejnym modelem po i10, i30 oraz ix55 z serii „i”. Zadebiutował na paryskim Motor Show w 2008 roku i niedługo potem wszedł do produkcji seryjnej. Od tego czasu zdążył przejść facelifting, dzięki czemu idealnie wpisuje się w aktualny nurt stylistyczny koreańskiej marki, który zdobywa coraz więcej zwolenników. Oprócz tego Hyundai z modelem i20 planuje powrót do rajdowych mistrzostw świata. Samochód w specyfikacji WRC zawita na odcinki rajdowe już w 2014 roku.
Zajmijmy się jednak cywilną wersją, która w polskich salonach dostępna jest z 5 wariantami silnikowymi. Pod maską najtańszego i20 znajduje się silnik 1,2 l DOHC o mocy 85 KM. Jest on dostępny w każdej wersji wyposażenia. Do tej samej jednostki można również zażyczyć sobie instalację LPG za 3900 zł, co wydaje się rewelacyjną ofertą – przy obecnych cenach ta inwestycja powinna szybko się zwrócić.
Najmocniejszym benzyniakiem jest silnik 1,4 l CWT (100 KM). Wśród jednostek wysokoprężnych do wyboru jest 1,1D CRDi o mocy 75 KM oraz 1,4D CRDi o mocy 90 KM. Ten ostatni dostępny jest tylko w nadwoziu 5-drzwiowym w wersjach Comfort i Style. W pozostałych przypadkach różnica między nadwoziami 3D oraz 5D wynosi 1500 zł.
Łącznie do wyboru jest 5 wersji wyposażeniowych, wliczając w to wersję jubileuszową. Pozostałe to Classic, Classic Plus, Comfort oraz Style. Aktualnie w salonach Hyundaia trwa oferta promocyjna, w której wersja 1,2 Classic Plus Benzyna 5D jest tańsza o 4000 zł, a pozostałe modele o 2000 zł. Za lakier metaliczny trzeba dopłacić 1800 zł, a automatyczna skrzynia biegów to koszt 4000 zł.
Najtańszy i20 w wersji Classic 3D kosztuje 39 100 zł. W kwestii bezpieczeństwa wszystkie i20 wyposażone są tak samo. W każdym z nich znajduje się aż 6 poduszek powietrznych, system mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX, czujniki niezapiętych pasów z przodu i z tyłu, systemy ABS, EBD oraz ESP. A mowa przecież tylko o samochodzie segmentu B.
Nawet najtańsza wersja Classic standardowo ma radioodtwarzacz CD z czytnikiem mp3 i 4 głośnikami, wejście AUX oraz wyświetlacz. Oprócz tego w samochodzie zamontowano elektryczne wspomaganie kierownicy, regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach, składaną i dzieloną tylną kanapę, immobilizer, centralny zamek, komputer pokładowy, wskaźnik zmiany biegów ECO oraz liczne schowki i kieszenie. Z zewnątrz auto można poznać m.in. po 14-calowych felgach stalowych. Wszystkie wersję mają zderzaki w kolorze nadwozia.
Wersja Classic Plus jest droższa o 3000 zł, ale przy aktualnie trwającej promocji warto zastanowić się nad wariantem z silnikiem 1,2l DOHC w nadwoziu 5D. Można go kupić już za 41 600 zł. W porównaniu z najtańszą wersją samochód wyposażony jest dodatkowo w klimatyzację manualną z funkcją chłodzenia schowka, elektrycznie sterowane przednie szyby i regulację wysokości fotela kierowcy.
Trzecia na liście jest wersja jubileuszowa dostępna tylko w nadwoziu 5-drzwiowym. Najtańszy model w tej konfiguracji kosztuje 45 600 zł. Auto ma dodatkowo wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę i skórzaną gałkę dźwigni zmiany biegów, wejście USB, system Bluetooth z funkcją rozpoznawania głosu i elektrycznie regulowane oraz podgrzewane lusterka boczne w kolorze nadwozia. Więcej zmian widocznych jest również na zewnątrz (15-calowe felgi aluminiowe oraz lampy przeciwmgielne z przodu).
Trzydrzwiowa wersja Comfort z silnikiem 1,2 DOHC kosztuje 45 100 zł. Jest więc nieco tańsza niż wersja jubileuszowa, ale bez dodatkowej pary drzwi. W takim wypadku należy dopłacić wspomniane już 1500 zł. Comfort nie jest jednak wyposażony we wszystkie elementy wersji jubileuszowej. Nie ma w nim systemu Bluetooth, podgrzewanych lusterek, wielofunkcyjna kierownica nie jest obszyta skórą, brakuje lamp przeciwmgielnych, a samochód wciąż stoi na felgach stalowych.
W zamian za to na pokład wersji Comfort trafia podłokietnik, pełnowymiarowe koło zapasowe oraz przyciemniane szyby. Jak widać, przy obecnej promocji i ofercie wersji jubileuszowej wariant ten nie jest najlepszym wyborem. Jeśli jednak zdecydujemy się na maksymalnie doposażonego i20, to wybór musi paść na wersję Style, która w nadwoziu 3D kosztuje 49 600 zł.
Lista wyposażenia wydłuża się znacząco. Przede wszystkim zamiast klimatyzacji manualnej jest klimatyzacja automatyczna z funkcją chłodzenia schowka. Centralny zamek jest zdalnie sterowany z kluczyka, tylne szyby sterowane są elektrycznie, lusterka boczne podgrzewane, na pokładzie znajduje się też autoalarm. W bagażniku pomocna bywa dodatkowa siatka ochronna. Fotele obszyte są dwukolorową tapicerką materiałową, a konsola środkowa jest wykończona imitacją metalu.
Z zewnątrz samochód można poznać po 15-calowych felgach aluminiowych, lampach przeciwmgielnych przednich, grillu z elementami chromowanymi oraz składanych lusterkach bocznych z wbudowanymi kierunkowskazami.
Hyundai na każdy zakupiony samochód daje 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów. Wszystkich zainteresowanych kupnem nowego Hyundaia zapraszamy do jednego z salonów Korea Motors w Krakowie lub Warszawie oraz do zapoznania się z atrakcyjną ofertą modeli dostępnych od ręki.