Wybierz markę

Ford Fiesta

Fiesta to jeden z najbardziej udanych samochodów Forda. To niewielkie auto produkowane jest nieprzerwanie od 1976 roku i sprzedało się już w liczbie ponad 10 milionów egzemplarzy. Od 2008 roku dostępna jest na rynku siódma generacja Fiesty. Przyjrzyjmy się aktualnej ofercie tego modelu w Polsce.

Pomimo że Fiesta jest samochodem z segmentu B, to w salonie można go znaleźć aż w 5 różnych wersjach wyposażeniowych – Ambiente, Trend, Trend SVP, Sport oraz Titanium. Po krótkim spojrzeniu na specyfikację każdej z nich widać, że Ford przywiązuje dużą wagę do bezpieczeństwa. Każdy model Fiesty niezależnie od wersji wyposażony jest w układ ABS, ESP wraz z kontrolą trakcji (TA) i układem wspomagania awaryjnego hamowania (EBA). Klient nie musi także dodatkowo płacić za dwie przednie czołowe poduszki powietrzne oraz np. elektryczne podgrzewanie lusterek bocznych, co w zimie jest niezwykle istotną kwestią bezpieczeństwa.

Ford Fiesta

Za boczne poduszki powietrzne trzeba dopłacić 1500 zł. Jedynie w wersjach Sport oraz Titanium są one w standardzie. Za kolejne 1500 zł otrzymamy jeszcze kurtyny boczne. Podgrzewane fotele (niedostępne w wersji Ambiente) to wydatek rzędu 700 zł. Niezależnie od wersji, jeśli będziemy chcieli posłuchać muzyki w formacie MP3 z płyty CD lub gniazda USB/AUX-IN, musimy dokupić radioodtwarzacz za 1450 zł. Wyposażony jest on w 6 głośników. Najdroższy zestaw audio Sony z 8 głośnikami, Bluetoothem oraz komputerem pokładowym kosztuje 3500 zł (3700 zł w wersji Trend). Za lakier metaliczny klient musi dopłacić 1600 zł. Jeśli ktoś będzie chciał podążać za obecnymi trendami i odebrać swoją Fiestę w białym lakierze, będzie musiał zostawić u dilera 600 zł.

Wśród silników do wyboru są trzy jednostki benzynowe oraz dwie wysokoprężne. Najsłabszy benzyniak o pojemności 1,25 l Duratec może mieć 60 lub 82 KM i wyposażony jest w 5-biegową manualną skrzynię biegów, tak jak zresztą wszystkie inne silniki oprócz 1,4 l Duratec (96 KM), który dostępny jest również z 4-biegową skrzynią automatyczną. Najmocniejszy silnik 1,6 l Duratec legitymuje się mocą 120 KM i występuje tylko w wersjach Sport oraz Titanium. Wysokoprężne silniki TDCi mają pojemność 1,4 l oraz 1,6 l i odpowiednio 70 i 95 KM. Za najtańszą 3-drzwiową Fiestę (1,25 Duratec, 60 KM, Ambiente) trzeba zapłacić 41 550 zł. Za Fiestę w nadwoziu 5-drzwiowym trzeba doliczyć 1000 zł niezależnie od wybranego silnika oraz wersji wyposażenia.

Ford Fiesta

W wersji Ambiente wiele opcji wyposażeniowych jest niestety niedostępnych. Nie można dokupić np. elektrycznie sterowanych przednich szyb, elektrycznie podgrzewanej przedniej szyby, tempomatu, czujników parkowania i deszczu, skórzanej kierownicy czy choćby alarmu obwodowego. Za klimatyzację manualną trzeba zapłacić 4500 zł, a za komputer pokładowy dodatkowe 200 zł. Różnica w cenie między wersją Ambiente a Trend to tylko nieco ponad 1000 zł, ale mamy już za to znacznie większe możliwości w wyborze opcji wyposażeniowych.

Centralny zamek sterowany pilotem, za który w wersji Ambiente trzeba zapłacić 800 zł, od wersji Trend wzwyż oferowany jest w standardzie. Każda Fiesta od tej wersji wyposażeniowej ma także elektrycznie sterowane przednie szyby. Za „elektrykę” w tylnych drzwiach salon życzy sobie 800 zł. Przydatną w zimie podgrzewaną elektrycznie przednią szybę można dostać za 700 zł. Klimatyzacja manualna kosztuje tyle samo co w Ambiente, a za automatyczną trzeba zapłacić 6100 zł. W wyższych wersjach wyposażenia wydatek jest znacznie mniejszy (1400 zł). Jeśli potrzebujemy pomocy podczas parkowania, czujniki z przodu i z tyłu kosztują 1900 zł. Warto jednak zdecydować się w takim wypadku na pakiet CITY za 700 zł, który obejmuje tylne czujniki parkowania oraz elektrycznie składane lusterka. W pakiecie CITY 2 za 2900 zł otrzymamy nawet tylną kamerę parkowania, automatyczne światła, czujnik deszczu i samościemniające się lusterko wsteczne.

Ford Fiesta

1300 zł droższa jest wersja Trend SVP. Różnice są niewielkie, ale ponownie zwiększają się nieco możliwości w wyposażeniu auta. W standardzie są komputer pokładowy (200 zł) oraz 3-ramienna kierownica wykończona skórą (400 zł). Istnieje także możliwość dokupienia tempomatu za 1000 zł. Z zewnątrz możemy poznać ją po 15-calowych obręczach stalowych z 12-ramiennym wzorem kołpaków.

Nazwa Sport zobowiązuje i dlatego ta wersja wyposażeniowa dostępna jest tylko z dwoma silnikami – najmocniejszym benzynowym 1,6 l o mocy 120 KM oraz wysokoprężnym silnikiem 1.6 TDCi (95 KM). Cena Fiesty z pierwszym z nich to 55 650 zł, natomiast na diesla trzeba wydać już 60 100 zł.

Ford Fiesta

Lista wyposażenia standardowego jest już nieco dłuższa, a za niektóre opcje klient zapłaci nieco mniej. Nie trzeba dodatkowo płacić za regulację podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy czy klimatyzację manualną. Egzemplarz otrzyma także duży tylny spojler oraz 16-calowe obręcze ze stopów lekkich. Klimatyzację automatyczną można już mieć za 1400 zł, a elektrycznie składane lusterka to koszt 300 zł.

Ceny najbogatszej wersji Titanium zaczynają się od 51 650 zł z mocniejszym silnikiem benzynowym 1,2 Duratec o mocy 82 KM. Tylko w tej wersji klient może zażyczyć sobie przycisk rozrusznika Ford Power wraz z systemem centralnego zamka z kluczykiem elektronicznym Ford KeyFree za 1900 zł. Jeśli zrezygnujemy z kluczyka KeyFree, zostawimy w salonie 650 zł mniej. W standardzie samochód wyposażony jest w 15-calowe obręcze ze stopów lekkich. Za większe szesnastki trzeba zapłacić 700 zł.

Ford Fiesta

Warto przede wszystkim przejrzeć także ofertę pakietów wyposażenia dodatkowego, które obecnie są dostępne w promocyjnych cenach do końca tego roku. Dzięki nim klient zapłaci nawet do 62% taniej za poszczególne opcje wyposażeniowe. Przykładowo, dla wersji Trend SVP pakiet Gold obejmujący klimatyzację manualną (4500 zł), podgrzewaną przednią szybę (700 zł), radioodtwarzacz płyt CD/MP3 z gniazdami USB i AUX-IN (1450 zł) i 15-calowe obręcze aluminiowe kosztował 8350 zł. Obecna cena to jedynie 3200 zł.

Jeśli zdecydujemy się na zakup Forda Fiesty w warszawskim salonie samochodowym grupy PGD, możemy dostać nowy model już za 36 150 zł. Rabaty na wiele modeli sięgają nawet 9000 zł. Szczegółowa oferta znajduje się na stronie www.ford.pgd.pl

Zobacz także:

Ford Fiesta 1,25 Ghia – sportowiec ze słabym sercem [test]

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!