Seat Leon II gen.

Seat Leon III generacji został już oficjalnie zaprezentowany. Zanim jednak pojawi się w salonach, trzeba poczekać kilka miesięcy. Dlatego warto rozważyć zakup Leona II generacji, który obecnie jest wyprzedawany w bardzo korzystnych cenach.

Znajdująca się obecnie w salonach generacja dostępna jest w sprzedaży od 2005 roku. Mimo to stylistyka modelu nie wydaje się przestarzała, co najwyżej nieaktualna pośród pozostałych aut Seata. Nie zmienia to faktu, że samochód nadal stanowi ciekawą propozycję w segmencie C, tym bardziej że po tylu latach produkcji jest już oferowany z niemal każdą jednostką napędową, jaka mogła się znaleźć pod maską tego modelu.

Seat Leon II gen.

Do wyboru jest aż 6 różnych silników oraz 4 skrzynie biegów, od 5-stopniowego manuala po 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię DSG. Najmniejszym benzyniakiem jest 1,2 TSI o mocy 105 KM. Słabszy jest tylko 1,4MPi (85 KM). Turbodoładowana odmiana o tej samej objętości skokowej rozwija moc 125 KM. Najmocniejszy jest 1,8 TSI generujący 160 KM. Wśród diesli klient może wybrać 1,6 TDI lub 2,0 TDI wyposażone we wtrysk common rail i mocach odpowiednio 105 KM i 140 KM. Za podstawową wersję (E1N) z najsłabszym 1,4 MPi trzeba zostawić w salonie minimum 47 690 zł.

Seat Leon II gen.

Wersja wyposażeniowa E1N występuje tylko z tym silnikiem, a klient może ewentualnie dokupić fabryczną instalację gazową marki BRC za 3790 zł. Samochód w takiej odmianie pod względem bezpieczeństwa nie różni się niczym od swoich droższych odpowiedników. Klient otrzymuje zatem 6 poduszek powietrznych, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na każdym z 5 miejsc, ABS, TCS oraz elektroniczny system wspomagający utrzymanie właściwego toru jazdy.

W E1N przednie szyby sterowane są elektrycznie. Samochód wyposażony jest również w centralny zamek sterowany zdalnie, światła do jazdy dziennej, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, gniazdo 12V, szereg schowków oraz uchwytów na napoje. W opcji za 6292 zł można dokupić pakiet summer, obejmujący klimatyzację Climatronic, radio CD/MP3 z 6 głośnikami oraz gniazdem aux-in.

Seat Leon II gen.

Bardziej opłacalna jest wersja Reference, droższa o niewiele ponad 6000 zł, a zawiera kilka dodatkowych elementów wyposażenia plus oczywiście pakiet summer w standardzie. Dochodzi więc m.in. wyświetlacz rekomendowanego biegu, podgrzewanie lusterek bocznych, fotel kierowcy z regulacją wysokości, komputer pokładowy. Różnice w wyglądzie to m.in. lakierowane klamki czy chromowane bimetalowe części regulacji wylotów powietrza. Oprócz tego lista dodatkowo płatnego wyposażenia jest znacznie dłuższa. Warto rozważyć m.in. pakiet techniczny za 1416 zł, w skład którego wchodzi czujnik deszczu, automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne i tylne czujniki parkowania.

Seat Leon 1,2 TSI Reference COPA – downsizing z głową [wideotest]

Najlepiej wyposażoną odmianą jest Style, która z silnikiem 1,2 TSI (105 KM) kosztuje 66 531 zł. Za najdroższego diesla 2,0 TDI ze skrzynią DSG trzeba zapłacić 86 286 zł. W zamian klient otrzymuje wielofunkcyjną kierownicę oraz 8 głośników i radio z gniazdem USB. Lusterka oprócz podgrzewania mają również funkcję składania do pozycji parkingowej. Samochód zostaje wyposażony w 16-calowe obręcze aluminiowe, a przednie fotele mają regulację wysokości i odcinka lędźwiowego.

Seat Leon II gen.

O komfort podróżowania zadbają dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, tempomat oraz łopatki zmiany biegów przy kierownicy, która obszyta jest skórą, tak jak drążek zmiany biegów. Za dodatkowe 4142 zł można dokupić światła Bi-Xenon z systemem doświetlania zakrętów.

Zainteresowanych kupnem Seata Leona drugiej generacji zapraszamy na stronę salonu, gdzie można przejrzeć oferty samochodów dostępnych od ręki z rabatami nawet do 8000 zł!

Poprzedni wpis Następny wpis