Jacht Cupra – czyżby historia zatoczyła koło? Hiszpańska Armada była największą flotyllą na morzach w XVI weku. Obecnie hiszpańska CUPRA przedstawia swój pierwszy zelektryfikowany jacht – D28 Formentor e-HYBRID. Czy jest to zapowiedź hiszpańskiej dominacji???
CUPRA to marka, która nie boi się nowych wyzwań i chętnie wychodzi poza świat związany stricte z motoryzacją. Także firma De Antonio Yachts, wykracza poza główny dział realizacji produktowej. Zarówno CUPRA jak i De Antonio Yachts starają się tworzyć nowe wyzwania w swoich branżach. Powstanie hybrydowej wersji D28 jest kontynuacją tego procesu. Ma on na celu stworzenie innowacyjnych pojazdów przyjaznych dla środowiska, zarówno na lądzie jak i na morzu.

Jacht Cupra Formentor
Pierwsza współpraca CUPRY i barcelońskiej firmy produkującej łodzie sięga roku 2020. Powstał wówczas projekt wyczynowego jachtu De Antonio Yachts D28 Formentor, inspirowanego designem pierwszego autorskiego modelu marki z Martorell. Pokazowa łódź, którą wówczas zaprezentowano miała moc 400 KM i była w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 40 węzłów.
Warto przy tym zauważyć, że w tym samym czasie powstałą samochód Cupra Formentor.
Design tego jachtu jest spójny ze stylistyką CUPRY. Zaczynając od prostych linii rzeźby łodzi, akcentów z włókna węglowego, kończąc na charakterystycznym kadłubie w kolorze z palety CUPRY – Petrol Blue. Te wszystkie elementy sprawiają, że całość D28 nabiera unikalnego stylu.
Bezemisyjna wersja jachtu również utrzymana jest w estetyce hiszpańskiego producenta. D28 Formentor e-HYBRID oferowany jest w nowym odcieniu Graphene Grey. Dodatkowo syntetyczny pokład tekowy oraz wykończenie wnętrza szarą tapicerką nadają nowej hybrydowej odsłonie jachtu jeszcze bardziej oryginalnego wyglądu.
Jacht Cupra i nowa era elektryfikacji
Wersja hybrydowa jachtu oprócz jednostki napędowej o mocy 400 KM, wyposażona jest w dwa silniki elektryczne o mocy 15 kW, które są zintegrowane z układem spalinowym. Podczas korzystania z łodzi w trybie elektrycznym, Formentor D28 e-HYBRID porusza się bezemisyjnie, a co za tym idzie nie przyczynia się do zanieczyszcza wód i generuje bardzo niską emisję dźwięku podczas pracy.
