Na rynku debiutują nowe wersje aut, które już dobrze znamy. W cennikach świeże odmiany pojawiły się u Kii, Nissana i Fiata. Co ciekawego przygotowali nam na koniec jesieni ci trzej producenci?
Nissan X-Trail z nowym dieslem
Dotychczas w gamie Nissana X-Trailar znajdowały się dwa motory w łącznie czterech wariantach. Jest to diesel dCi 130, oferowany w wersji bazowej, z opcjonalną skrzynią Xtronic, oraz w wariancie z napędem All-Mode 4×4-i. Jednostka ta osiąga 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do tego Nissan oferował benzynowy motor DIG-T, rozwijający 160 KM i 240 Nm.
Teraz do gry wkracza nowa, najmocniejsza odmiana. Będzie to 2-litrowy diesel, który generuje 177 KM i 380 Nm momentu obrotowego. To zmodyfikowany wariant jednostki, którą doskonale znamy z poprzedniej generacji X-Traila. Tam rozwijał on 4 KM i 20 Nm mniej.
Do dyspozycji z nowym motorem wysokoprężnym, klienci Nissana dostaną napęd na przednie koła lub na obie osie oraz do wyboru – skrzynię ręczną lub bezstopniową przekładnię Xtronic.
Producent podaje bardzo niskie teoretyczne wyniki spalania X-Traila z tym motorem. Wersja z napędem na cztery koła i ręczną skrzynią biegów ma zużywać 5,6 l oleju napędowego na 100 km w cyklu mieszanym. To tylko 0,3 l/100 km więcej niż 1.6 dCi, który w ofercie X-Traila jest obecnie.
Nissan swojego SUV-a z mocnym dieslem będzie oferował od stycznia. Wtedy będzie można zacząć składać zamówienia na SUV-a Nissana z nowym motorem.
Umów się na jazdę testową Nissanem X-Trailem!
Znamy ceny Kii Optimy Hybrid
Nowa Kia Optima kosztuje od 89 900 zł. Jest więc jak na swoją klasę samochodem przystępnym cenowo. Teraz koreański producent do oferty w Polsce wprowadził także wyjątkowo oszczędną odmianę. Jest to wersja hybrydowa.
Optima Hybrid dysponuje 2-litrowym silnikiem benzynowym GDI oraz jednostką elektryczną. Ten zestaw rozwija systemowo maksymalnie 206 KM. Ich maksymalny wspólny moment obrotowy wynosi 375 Nm.
Ceny Optimy Hybrid w Polsce otwiera kwota 164 900 zł. Kia oferuje dodatkowo szereg opcji, takich jak skórzana tapicerka (5500 zł), z którą w cenie oferowana jest elektryczna regulacja, wentylacja i podgrzewanie foteli przednich oraz podgrzewanie miejsc bocznych na tylnej kanapie. W ofercie za 10 000 zł dostaniemy także aktywny tempomat z asystentem pasa ruchu, asystentem martwego pola, Cross Traffic Alert, asystentem parkowania i systemem rozpoznawania znaków drogowych.
Umów się na jazdę testową Kią Optimą!
Fiat Tipo teraz także jako hatchback i kombi

Fiat Tipo to jeden z hitów sprzedażowych tego roku. Samochód ten należy do popularnego ostatnio segmentu B+. Jest więc przystępny cenowo, a oferuje niezłe wyposażenie i sporą przestrzeń w kabinie oraz w bagażniku. Do sedana, którego Polacy już zdążyli polubić, dołącza teraz hatchback i kombi.

Przypomnijmy, że cena bazowa wersji sedan Fiata Tipo została wyceniona na minimum 43 200 zł. W tej cenie dostajemy silnik 1.4 o mocy 95 KM. Wersja hatchback startuje od pułapu 49 900 zł. To 6700 zł różnicy. Warto tu jednak zauważyć, że hatchback od razu dostępny jest w wersji Pop. Sedan z tym poziomem wyposażenia startuje od 47 200 zł. Oznacza to więc, że faktyczna różnica cenowa między tymi nadwoziami wynosi 2700 zł.

Do gry wkracza także kombi, określane katalogowo jako SW. Jego bazową wersją również jest Pop. Tu ceny zaczynają się od 53 400 zł. W przypadku kombi bardziej wyraźne są korzyści z wybrania właśnie tej wersji nadwoziowej. Hatchback mieści w bagażniku 440 litrów. Sedan ma już wyraźnie większy kufer – mieści on 520 litrów. Jest jednak znacznie trudniej dostępny, a co za tym idzie, mimo sporych rozmiarów – mniej praktyczny niż kombi. Tipo SW zabierze na pokład bez rozkładania foteli nawet 550 litrów.