W czerwcu 2020 roku Kia Motors Corporation osiągnęła na świecie sprzedaż 207.406 samochodów, co stanowi spadek o 12,1 procent w porównaniu ze sprzedażą w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Czerwiec był zdecydowanie lepszym miesiącem niż maj dla marki Kia w Polsce. Liczba rejestracji wzrosła o blisko 20 procent. Od stycznia do czerwca liczba rejestracji samochodów marki Kia zmalała znacznie mniej niż skurczył się cały rynek aut osobowych, co sprawiło, że udział marki Kia wzrósł w nim z 5,17 procent w 2019 roku do 6,06 procent w 2020 roku.
Na szczycie rankingu sprzedaży na świecie znalazł się SUV Kia Sportage, z wynikiem 30.792 sprzedanych egzemplarzy. Drugie miejsce w zestawieniu zajął również SUV – Seltos, którego sprzedano 25.550 sztuk. Na najniższym stopniu podium w rankingu sprzedaży uplasowało się nowe Sorento. Flagowy SUV marki Kia znalazł 22.426 nabywców.

Sprzedaż w Korei
Sprzedaż w Korei, liczona rok do roku, wzrosła o 41,5 procent i wyniosła 60.005 samochodów. Do wzrostu sprzedaży przyczyniły się nowe modele – nowy flagowy SUV marki Kia, Sorento, który debiutował w marcu i sedan K5 (na innych rynkach znany jako Optima), który do sprzedaży trafił w grudniu.

KIA_XCeed_0206
Sprzedaż poza Koreą
Sprzedaż na rynkach zagranicznych spadła o 23,8 procent, do 147.401 samochodów, w porównaniu ze sprzedażą w poprzednim roku, na co wpływ miało spowolnienie gospodarcze związane z pandemią koronawirusa.

W odpowiedzi na trudne warunki spowodowane pandemią, Kia wprowadziła liczne środki zaradcze, takie jak – między innymi – prezentacje online dla klientów dotyczące zakupu nowych samochodów oraz przedłużenie okresu gwarancji.

Dzięki debiutom nowych modeli, istotnych z punktu widzenia liczby sprzedawanych egzemplarzy, Kia Motors liczy na ożywienie popytu w drugiej połowie roku. Oprócz Sorento do modeli tych będzie należała także nowa Kia Carnival czwartej generacji (van sprzedawany na niektórych rynkach jako Sedona).
Sprzedaż w Polsce
Od stycznia do czerwca 2020 roku klienci kupili i zarejestrowali 10.898 aut koreańskiej marki, o 24,20% mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Kii w rynku aut osobowych wyniósł 6,06%. Po pierwszej połowie 2020 roku niekwestionowanym liderem sprzedaży wśród samochodów marki Kia jest rodzina modeli Ceed. Łącznie do klientów trafiło 4.377 Ceedów. Na drugim miejscu podium, z wynikiem 2.316 egzemplarzy, plasuje się Sportage. Najniższy stopień podium w tym zestawieniu należy do mniejszego SUV-a – Stonica, którego wybrało 1.606 klientów. Na kolejnych miejscach znalazły się Rio z wynikiem 1.266 egzemplarzy oraz Picanto (643 sztuki).

Poprzedni wpis Następny wpis