Dzięki mocnemu 3,3-litrowemu silnikowi T-GDi Stinger jest najszybszym modelem marki Kia, który kiedykolwiek był oferowany w Europie

Znaczna większość z dotychczasowych nabywców Stingera zdecydowała się na wybór mocnego 3,3-litrowego silnika V6 T-GDi (turbodoładowanego, z bezpośrednim wtryskiem). Dlatego Stinger w nowej odsłonie jest oferowany wyłącznie z tą jednostką napędową. Zapewnia ona doskonałe przyspieszenie i charakteryzuje się błyskawiczną reakcją na polecenia kierowcy.

3,3-litrowy silnik V6 T-GDi generuje maksymalną moc 370 KM przy 6000 obr./min. Dzięki dwóm turbosprężarkom maksymalny moment obrotowy wynosi aż 510 Nm i jest dostępny w szerokim zakresie obrotów – od 1300 do 4500/min., co zapewnia doskonałe osiągi w każdej sytuacji na drodze. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Stingerowi V6 T-GDi zaledwie 4,9 sekundy, co sprawia, że ​​jest to najszybszy samochód, który Kia kiedykolwiek sprzedawała w Europie.

Silnik seryjnie współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną, która zmienia biegi szybko, płynnie i znakomicie pasuje do charakteru samochodu klasy Gran Turismo. Dodatkowym atutem Stingera jest seryjny napęd na cztery koła.

Systemy multimedialne z nowym ekranem dotykowym i cyfrowy zestaw wskaźników

Stinger po faceliftingu jest wyposażony w zmodernizowany system multimedialny, który umożliwia korzystanie z nowych funkcji.

Od teraz topowy model marki Kia standardowo jest oferowany z 10,25-calowym ekranem dotykowym z nowym interfejsem graficznym i usługami cyfrowymi UVO Connect drugiej fali pozwalającymi np. tworzyć profile użytkowników samochodu. Nowy system multimedialny, za pomocą łącza Bluetooth, umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń – jednego do obsługi telefonu z zestawem głośnomówiącym z możliwością korzystania z multimediów, drugiego tylko do obsługi multimediów. Szeroki ekran dotykowy można podzielić na trzy pola, które zapewniają bezpośredni dostęp do różnych informacji lub funkcji. Nowy system multimedialny w standardzie oferuje Apple CarPlay i Android Auto oraz umożliwia sterowanie wybranymi funkcjami, jak np. radio, telefon, multimedia za pomocą komend głosowych.

Ponadto, Stinger po faceliftingu jest dostępny z 7-calowym cyfrowym zestawem wskaźników. Kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, z żywą grafiką przystosowaną do różnych trybów jazdy, który znajduje się między obrotomierzem i prędkościomierzem, dostarcza informacje w sposób bardzo czytelny.

Nowe systemy asystujące i zwiększające bezpieczeństwo

Kia Stinger po faceliftingu – oprócz licznych, zaawansowanych systemów asystujących, które oferowała już wcześniej – jest również wyposażona w szereg nowych lub udoskonalonych, zapewniających jeszcze lepszą ochronę kierowcy, pasażerów i innych użytkowników dróg.

Systemy asystujące Stingera obejmują między innymi:

  • Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) – system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania: pojazdów, przechodniów i rowerzystów.
  • Lane Keeping Assist (LKA) – asystent utrzymania pasa ruchu jest teraz w stanie wykryć nie tylko linie na jezdni, ale również krawędź drogi i zapewnia wspomaganie kierowania, aby uniemożliwić autu opuszczenie pasa ruchu, jeśli wcześniej kierowca nie włączył kierunkowskazu.
  • Blind-Spot Collision Warning (BCW) – system monitorowania martwego pola.
  • Driver Attention Warning (DAW) – system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy ma teraz zwiększony zakres maksymalnej prędkości działania (do 210 km/h), a także ostrzega kierowców, jeśli nie zauważą, że samochód przed nimi ruszył z miejsca.
  • Rear Cross-traffic Collision Warning – system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania.

Systemy asystujące zastosowane w Stingerze po raz pierwszy:

  • Forward Collision Avoidance Assist – Junction (FCA-JX) – system autonomicznego hamowania na skrzyżowaniach podczas skrętu w lewo.
  • Safe Exit Warning (SEW) – system bezpiecznego wysiadania wykrywa pojazdy, które zbliżają się do Stingera z tyłu i ostrzega pasażerów sygnałami – dźwiękowym i świetlnym przed otwarciem drzwi.
  • Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) – system automatycznie zmieniający tor jazdy w przypadku braku reakcji kierowcy na możliwość wystąpienia kolizji podczas zmiany pasa ruchu.
  • Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) – system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego zatrzymania w przypadku ryzyka kolizji z nadjeżdżającym pojazdem.
  • Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) – system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości i automatycznego dostosowywania prędkości do obowiązujących ograniczeń.
  • Navigation-based SCC (NSCC) – aktywny tempomat z automatyczną regulacją prędkości, która jest dostosowywana do danych z nawigacji. System automatycznie zmniejsza prędkość auta przed zakrętem i tuż po nim rozpędza auto do zadanej wcześniej prędkości.
  • Blind-Spot View Monitor (BVM) – asystent martwego pola jest dla kierowców jak druga para oczu. Na cyfrowym zestawie wskaźników system wyświetla obraz wideo o wysokiej rozdzielczości, gdy kierowca zasygnalizuje zmianę pasa. Obraz pochodzi z szerokokątnych kamer, które znajdują się w obudowach lusterek bocznych.
  • Lane Following Assist (LFA) – asystent jazdy utrzymujący pojazd na środku pasa ruchu.
  • Highway Driving Assist (HDA) – asystent jazdy po autostradzie pomaga zachować określoną odległość od pojazdu, który znajduje się przed Stingerem i utrzymać samochód na środku pasa ruchu nawet na zakrętach. Funkcja jest aktywowana jednym przyciskiem po wykryciu przez nawigację, że poruszamy się po autostradzie.
  • Rear Occupant Alert (ROA) – system ostrzegania o pasażerach z tyłu przypomina kierowcy o dzieciach lub zwierzętach, które mogą znajdować się w samochodzie.
  • Stinger, podobnie jak wszystkie modele marki Kia, jest oferowany z 7-letnią gwarancją na 150.000 kilometrów.
Poprzedni wpis Następny wpis