Nissan Leaf był prekursorem stylów popularnego samochodu elektrycznego. Po rozpropagowaniu tej idei przyszedł czas na nowy model. Oto Nissan Ariya. Po prostu… jak powiedziałeś A…
Ariya z dwoma silnikami elektrycznymi i napędem na wszystkie koła jest wyposażona w opracowany przez Nissana najnowocześniejszy system sterowania takim napędem – e‑4ORCE. Litera „e” w nazwie systemu oznacza, że jest to technologia oparta w 100% na napędzie elektrycznym, „4ORCE” odnosi się do fizycznej mocy i energii pojazdu, natomiast „4” wskazuje na sterowanie napędem na wszystkie koła. W e‑4ORCE wykorzystano doświadczenia zgromadzone przy opracowywaniu takich rozwiązań do kultowych samochodów terenowych i sportowych jak system rozdziału momentu obrotowego ATTESA E‑TS w Nissanie GT‑R czy inteligentny napęd 4×4 w Nissanie Patrolu.
Zarządzając przekazaniem mocy oraz charakterystyką hamowania pod kątem maksymalnej płynności i stabilności jazdy, e‑4ORCE zwiększa poczucie pewności za kierownicą. Samochód precyzyjnie utrzymuje zadany tor jazdy na różnych nawierzchniach, a kierowca nie musi zmieniać swojego stylu ani sposobu prowadzenia pojazdu. Dzięki wyjątkowej precyzji sterowania silnikami oraz hamowaniem reakcje samochodu ściśle odpowiadają oczekiwaniom kierowcy na przykład przy pokonywaniu zakrętów na zaśnieżonej drodze. Taka pewność prowadzenia niezależnie od jakości nawierzchni sprawia, że nawet kierowcy o krótkim stażu mogą czerpać pełną przyjemność z jazdy w każdych warunkach.
Inżynierowie dopracowali precyzję działania systemu e‑4ORCE oraz dwóch silników elektrycznych pod kątem zapewnienia niezrównanego komfortu jazdy. Przechyły nadwozia przy ruszaniu i hamowaniu ograniczono do minimum, uzupełniając typowy dla współczesnych samochodów elektrycznych i hybrydowych układ hamowania regeneracyjnego na przedniej osi o analogiczny układ dla tylnych kół.
Oprócz optymalizacji rozdziału momentu obrotowego między przednie i tylne koła system niezależnie kontroluje hamowanie każdego z czterech kół, aby poprawić stabilność w zakrętach. Dzięki temu tor jazdy na zakręcie jest zgodny z intencjami kierowcy przy znacznym ograniczeniu potrzeby jego korygowania.
Inteligentna energia: imponujące osiągi przydatne w różnych sytuacjach
W pełni elektryczny zespół napędowy modelu Ariya jest przykładem udanej integracji zaawansowanej technologii samochodów elektrycznych. Połączenie znakomitej dynamiki, opcji ładowania i wydłużonego zasięgu pozwala zaoferować nowy poziom emocji w bezemisyjnej motoryzacji.
Pięć wersji przewidzianych na europejski rynek, w tym dwie z przednim napędem oraz wersje z napędem na wszystkie koła, zaspokoi potrzeby szerokiego grona klientów.
Ariya 63 kWh z napędem na jedną oś jest idealna dla mieszkańców miast i przedmieść, którzy chcą dojeżdżać do pracy samochodem elektrycznym nowej generacji, oferującym wyjątkowy styl i wysoką jakość. Ariya 87 kWh z napędem na jedną oś ma wzmocniony silnik i zwiększony zasięg, więc sprawdzi się na dłuższych trasach.
Ariya e 4ORCE 63 kWh z napędem na wszystkie koła oferuje atrakcyjną równowagę między osiągami a ceną w swoim segmencie. Samochód wyróżnia się znakomitymi osiągami bez uszczerbku dla zasięgu oraz innowacyjnymi technologiami, takimi jak dwa silniki elektryczne oraz sterowanie napędem e 4ORCE, zapewniające zrównoważone i przewidywalne przekazywanie mocy na wszystkie cztery koła. Ariya e 4ORCE 87 kWh z napędem na wszystkie koła oferuje zwiększony zasięg i wszystkie zalety technologii e 4ORCE. Ariya e 4ORCE 87 kWh Performance to wersja flagowa o zwiększonej mocy, wyróżniająca się najlepszymi osiągami i najbogatszym wyposażeniem z zakresu technologii.
Niezależnie od tego, czy klient zdecyduje się na napęd na jedną czy obie osie, moc i osiągi modelu Ariya zapewnią mu wiele emocji zarówno w codziennych dojazdach do pracy, jak i w dalszych podróżach. Zwłaszcza w tym drugim przypadku istotna jest zdolność Nissana Ariya do holowania przyczepy o masie do 1500 kg.