Nissan GT-R to swego rodzaju fenomen – stosunkowo tani samochód z rewelacyjnymi osiągami. Czego chcieć więcej? Na przykład mocniejszego o 100 KM GT-R-a, przygotowanego przez firmę Königseder.
Już zanim pojawił się seryjny GT-R, obrósł małą legendą. Powiększyła ona swoje rozmiary, gdy następca słynnego Skyline’a GT-R okazał się niewiarygodnie szybki na wielu torach. Ale nie ma takiego wozu, którego nie dałoby się poprawić. Chyba właśnie z takiego założenia wychodzą specjaliści firmy Königseder, którzy dobrali się do tego auta.
Pod maską Nissana kryje się 6-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 3,8 l. Oznaczona symbolem VR38DETT jednostka napędowa wspomagana jest przez dwie turbosprężarki IHI. W modelach z pierwszego roku produkcji fabryczny motor miał moc 480 KM przy 6400 obr./min. Maksymalny moment obrotowy sięgający 588 Nm dostępny był w przedziale 3200-5200 obr./min.
Importracing Lancer Evolution X GSR SST Stufe 3 [380 KM, 269 km/h]
W tym konkretnym egzemplarzu moc jednak wynosi 580 KM, ponieważ tuner zmienił oprogramowanie silnika, zainstalował bardziej sportowe filtry powietrza i sportowy układ wydechowy firmy Akrapović.
To przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu około 3,70 s. Z kolei 200 km/h podkręcone auto osiąga po 10,60 s. Prędkość maksymalna to 323 km/h.
Nie samą jazdą do przodu kierowca żyje, więc żeby zapewnić jak najlepsze osiągi na torze, Königseder wymienił elementy zawieszenia na komponenty KW. Nowe są amortyzatory, sprężyny śrubowe i stabilizatory.
Zewnętrze przerobiony GT-R wyróżnia się przednim spojlerem, listwami progowymi oraz karoserią pomalowaną na ostry pomarańczowy kolor. Styliści pomalowali też tylny fartuch. Auto porusza się na 5-ramiennych felgach o średnicy 21”.
Koszt tuningu nie jest bardzo wysoki, bo trzeba przyznać, że 12 000 euro za modyfikacje tego samochodu to wcale nie aż tak dużo.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V6, VR38DETT
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3799 cm3
- Doładowanie: dwie turbosprężarki IHI
- Moc maksymalna: 580 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 152,67 KM/l (seryjny – 126,35 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
- Koła przednie: 21″
- Koła tylne: 21″
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1740 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,00 kg/KM (seryjny – 3,63 kg/KM)
- Długość: 4655 mm
- Szerokość: 1895 mm
- Rozstaw osi: 2780 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,70 s
- Przyspieszenie 0-200 km/h: 9,80 s
- Prędkość maksymalna: 323 km/h