Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane
i umów się na jazdę próbną

  lub
Facebook


Najnowszy film
Minivany w odwrocie? Tak, ale nie w Grupie PGD

ford_transit_connect_wagon_lwb_54

Minivany to powoli odchodzący do historii segment samochodów. Wypierają go SUV-y. Mocne pozycje niektórych modeli pozwalają im przetrwać, a są to auta wciąż cenione za praktyczność i duże możliwości przewozowe. Sprawdźcie co oferuje Grupa PGD dla rodzin szukających konserwatywnego rozwiązania jakim jest minivan.

Najmocniejszą ofertę ma Ford. Marka jest znana z ogromnego wyboru modeli i jeśli chodzi o samochody umownie nazwane rodzinnymi, można z marszu wymienić cztery popularne auta.

Pomijając wycofywanego już z rynku bez możliwości zamówienia nowego egzemplarza Forda B-Max, najbardziej kompaktowym i jednocześnie najtańszym minivanem tej marki jest popularny i ceniony C-Max. W przeciwieństwie do mniejszego brata na razie nie widać jego zmierzchu – więcej, ma się całkiem dobrze.

Ford C-Max

Ford C-Max

Bazujący na podwoziu i technice kompaktowego Focusa samochód może pomieścić pięcioro, a w wersji wydłużonej Grand C-Max nawet siedmioro pasażerów. Podstawowa wersja kosztuje 72 030 zł, a dopłata za odmianę Grand wynosi 3050 zł. Do tego należy doliczyć 2900 zł za trzeci rząd siedzeń. Bez niego otrzymacie C-Maxa z większym bagażnikiem – 600 l zamiast 471 l.

Umów się na jazdę testową Fordem C-Max!

Drugim pod względem ceny samochodem, którego elastyczność jest tak ogromna, że można z powodzeniem potraktować go jako typowego minivana, jest Ford Tourneo Connect. Niewiele dłuższy od C-Maxa, ale bazujący na użytkowym modelu Transit może, pomieścić zarówno pięcioro jaki siedmioro pasażerów w wydłużonej odmianie Grand. W tym przypadku dopłata wynosi 3690 zł do standardu Trend, od którego można kupić Grand Tourneo Connect. Dodatkowe 2460 zł dopłacicie za trzeci rząd siedzeń.

Ford Tourneo Connect

Ford Tourneo Connect

Podstawowa wersja (Ambiente) tego samochodu kosztuje 76 199 zł. Specyfikację Trend wyceniono na 87 084 zł. Wszystkie wersje są oferowane wyłącznie z silnikami Diesla 1.5 TDCi.

Umów się na jazdę testową Fordem Tourneo Connect!

S-Max to kolejny poziom jeśli chodzi o wielkość i cenę samochodu. Bazuje na podzespołach Mondeo, a charakteryzuje się przede wszystkim sportową stylistyką. Nie ma tu półśrodków, ponieważ można S-Maxa kupić zarówno w odmianie pięcio- jak i siedmiomiejscowej. Do tej drugiej należy dopłacić 4100 zł, natomiast nie ma w tym przypadku dwóch długości samochodu.

Cena bazowa S-Maxa to 112 230 zł. Auto jest dostępne również z napędem na cztery koła, w sportowej stylizacji ST Line, a także luksusowej Vignale.

Umów się na jazdę testową Fordem S-Max!

Największym tradycyjnym minivanem Forda jest Galaxy. Podobny w dużej mierze do S-Maxa, ale z dłuższym i obszerniejszym nadwoziem, mieszczącym siedem foteli, przy czym oferującym znacznie więcej przestrzeni i wygody pasażerom trzeciego rzędu. Za ten nie trzeba dopłacać, a więc kupując podstawową wersję Galaxy za 123 730 zł otrzymujecie pełnowymiarowego i w pełni funkcjonalnego, siedmioosobowego minivana. Podobnie jak S-Max dostępnego także z napędem na cztery koła. Ważne – zarówno w Galaxy jak i innych minivanach marki Ford w drugim rzędzie są trzy niezależne, regulowane i składane fotele.

Umów się na jazdę testową Fordem Galaxy!

Równie dużymi gabarytami legitymuje się jedyny w gamie marki Seat minivan o nazwie Alhambra. Tu jednak wymaga się dopłaty 3064 zł za trzeci rząd siedzeń do kosztującego tylko 106 600 zł modelu. Auto można zamówić w specyfikacji usportowionej FR-Line, a także z napędem na cztery koła.

Umów się na jazdę testową Seatem Alhambrą!

Na koniec zostawiłem dwa kompaktowe minivany. Opel ma w swojej gamie po wycofaniu małej Merivy tylko jedno takie auto – Zafira. Samochód kosztujący od 82 500 zł można wyposażyć w trzeci rząd siedzeń za 2700 zł do podstawowej wersji Enjoy. W wyższej Elite jest to standard, który jednak można usunąć, co wiąże się ceną samochodu obniżoną o 2000 zł. Warto zaznaczyć, że w Zafirze w drugim rzędzie jest kanapa z dwoma niezależnymi, zewnętrznymi siedzeniami z możliwością regulacji. Zatem choć auto jest szerokie, nie ma możliwości zamontowania w drugim rzędzie trzech fotelików.

Umów się na jazdę testową Oplem Zafirą!

Konkurentem Zafiry z dalekiej Azji jest Kia Carens. Popularny, bo korzystnie wyceniony minivan, dostępny od 69 990 zł ma swoich zagorzałych zwolenników. To auto również jest dostępne w wersji siedmioosobowej po dopłacie skromnych 2500 zł. Standardem jest natomiast drugi rząd składający się z trzech niezależnych, w pełni regulowanych foteli.

Umów się na jazdę testową Kią Carens!



Wróć