Najnowszy film
Mitsubishi Outlander PHEV 2020 w salonie

dscf4078 (1)

Do polskich salonów Mitsubishi Motors dotarły właśnie pierwsze dostawy debiutującego właśnie najnowszego modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2020 – najpopularniejszego na świecie I w Europie samochodu SUV z elektrycznym napędem hybrydowym z zasilaniem z gniazdka (plug-in).
Dla klientów przygotowano również nowoczesną, wirtualną prezentację, która przybliża korzyści płynące z wyboru modelu Mitsubishi Outlander PHEV – https://digital-presentation.mitsubishi-motors.com/

Miesięczne raty przy zakupie Mitsubishi Outlandera PHEV 2020 startują już od 1 908 zł netto w przypadku leasingu i 1 996 zł brutto dla kredytu.

Przełomowe rozwiązanie – napęd elektryczny i 3 silniki bez skrzyni biegów

W przeciwieństwie do rozwiązań typowych w branży, Mitsubishi Motors zrezygnowało z prostego montażu napędów elektrycznych w tradycyjnych modelach spalinowych i zdecydowało się na opracowanie własnych pojazdów hybrydowych typu plug-in. Mitsubishi Outlander PHEV, będąc konstrukcyjnie samochodem elektrycznym, poruszany jest głównie przez dwa silniki elektryczne pracujące w układzie stałego napędu 4WD. Silnik spalinowy pełni rolę wspomagającą, albo napędzając generator zasilający akumulator trakcyjny, bądź też napędzając bezpośrednio przednie koła samochodu, ale zawsze przy pracujących silnikach elektrycznych z przodu i z tyłu. Załączanie szeregowego oraz równoległego trybu napędu hybrydowego odbywa się tylko na możliwie krótki czas, by dostosować układ napędowy samochodu do specyficznych warunków drogowych, z układami sterowania dążącymi do przywrócenia napędu całkowicie elektrycznego tak szybko i tak często, jak to będzie możliwe.

dscf4639Nowy układ napędowy – bardziej dynamiczny, oszczędny, przyjazny środowisku i cichszy – łączna moc 224KM

Cały zespół napędowy PHEV w modelu roku 2020 przeszedł kompleksową aktualizację. Najważniejszą zmianą jest zastosowanie nowego silnika benzynowego o pojemności 2,4-litra, pracującego w obiegu Atkinsona. Rzadko stosowany w branży samochodowej – głównie w pojazdach hybrydowych lub hybrydowych typu plug-in – cykl Atkinsona (suw pracy dłuższy niż suw sprężania) zapewnia lepszą wydajność i sprawność energetyczną, niż tradycyjne silniki spalinowe z wewnętrznym spalaniem w cyklu Otto. Zwiększenie pojemności skokowej z 2,0 l do 2,4 l daje możliwość ogólnego obniżenia przebiegu krzywej mocy, gdzie cykl Atkinsona można zastosować z systemem zmiennych faz MIVEC, de facto zwiększając osiągi silnika. Efektem wyższej pojemności skokowej silnika benzynowego 2,4 jest wyższy moment obrotowy (szczególnie w niskim zakresie obrotów), niższe parametry drgań i hałasu, lepsze przyspieszenie (szczególnie przy niskich i średnich prędkościach) oraz ogólnie niższe zużycie paliwa i niższa emisja CO2. Równolegle postarano się o zmniejszenie hałasu silnika, stosując grubszą osłonę kolektora wydechowego oraz elementy tłumiące drgania na obudowie filtra powietrza i końcowym odcinku układu wydechowego. Dodatkowo zapewniono wyższą wydajność komponentów elektrycznych i ich nowe funkcje – moc generatora wzrosła o 10%, moc tylnego silnika zwiększono o 10%, do 95 KM, moc wyjściowa akumulatora napędowego wzrosła o 10% a pojemność – dzięki nowym ogniwom do 13,8 kWh.

dscf4453 Zastosowano nowe funkcje: system podgrzewania akumulatora, podtrzymujący pracę akumulatora trakcyjnego w niskich temperaturach, kiedy pojazd jest podłączony do punktu ładowania, który działa również podczas jazdy, funkcję równoważenia napięcia ogniwa – do rozładowywania za pomocą systemu V2H („Vehicle to Home”) przez gniazdo szybkiego ładowania, bezpośrednie zasilanie z punktu ładowania: klimatyzacji, akcesoriów itp. podczas ładowania akumulatora, nowe mapowanie logiczne systemu operacyjnego PHEV oraz ze 125 km/h do 135 km/h podniesiono maksymalna prędkość w trybie EV.



Wróć