Uzupełnianie energii Forda Mustanga Mach-E jest proste i elastyczne. Można do tego wykorzystać standardowe gniazdko w przydomowym garażu, ładowarkę typu Ford Wallbox, a także sieć publicznych ładowarek np. przy centrum handlowym.

Odpowiedni kabel na każdą okazję

Mustang Mach-E, w wyposażeniu standardowym, posiada dwa kable służące do ładowania. Każdy klient dostaje uniwersalny przewód do użytkowania w domu oraz drugi, który posłuży na stacjach publicznych, gdzie występuje prąd zmienny. Nie wszystkie ładowarki publiczne posiadają własne kable, dlatego użytkownicy tego SUVa otrzymują swój zestaw na każdą okazję.

  • Kabel uniwersalny, przeznaczony do użytku domowego, ma wymienne adaptery, dzięki czemu można go podłączyć zarówno do gniazd domowych, jak i przemysłowych – w zależności od zastosowanego rozwiązania w instalacji domowej.
  • Do ładowania na stacjach publicznych, które nie posiadają wbudowanych własnych przewodów, służy kabel umożliwiający ładowanie prądem zmiennym. Natomiast stacje publiczne o dużej mocy, umożliwiające uzupełnianie energii prądem stałym, są standardowo wyposażone we własne, wbudowane przewody o dużej średnicy, pozwalające na ładowanie z najwyższą dostępną mocą.

Ładowanie Mach-E w domu

Istnieją dwie podstawowe możliwości ładowania Mustanga Mach-E w domu: z tradycyjnego gniazdka 230V lub za pomocą dedykowanej ładowarki Ford Wallbox.

  • W pierwszym przypadku, jest to proste i bezproblemowe, jak ładowanie smartfona lub tabletu. Wystarczy podłączyć auto do domowego gniazdka elektrycznego o mocy 230V za pomocą dołączonego do wyposażenia standardowego, uniwersalnego kabla. Należy jednak pamiętać, że uzupełnianie energii poprzez tradycyjne domowe gniazdko elektryczne 230V (do 3 kW) wymaga znacznie więcej czasu w porównaniu do ładowarki Wallbox, czy gniazda przemysłowego. Godzina ładowania zwiększa zasięg o około 15 km. Aby zwiększyć prędkość ładowania, można skorzystać z gniazdka przemysłowego o dużej mocy (do 7,4 kW) po podłączeniu przewodu 3-stykowego, także dołączonego do samochodu. Wówczas już po godzinie zasięg samochodu zwiększy się o około 25 km.
  • Najbardziej optymalnym sposobem ładowania Mustanga Mach-E w domu, jest dedykowana ładowarka Ford Wallbox (moc do 11 kW), która oferuje zdecydowanie krótszy czas, niż wspomniane już gniazdko domowe. Podłączenie na 7,2 godziny zapewnia nawet do 610 km zasięgu lub dodatkowe 55 km w ciągu godziny. Ponadto ładowarka jest kompatybilna z aplikacją FordPass, dzięki czemu użytkownik może zdalnie zarządzać harmonogramem uzupełniania energii tego elektrycznego SUVa.

 

Ładowanie Mustanga Mach-E na publicznych stacjach ładowania

Ładowanie w trasie nie stanowi większego problemu. Na Forda Mustanga Mach-E czeka ponad 150 tyś. publicznych stacji z prądem zmiennym jak i stałym w całej Europie. Co więcej, Ford jest również współzałożycielem IONITY, sieci szybkiego ładowania, która wkrótce ma obejmować 400 stacji i 2 400 punktów ładowania przy głównych autostradach Europy.

Dzięki tej inwestycji każdy z klientów, który zakupi Mustanga Mach-E otrzyma dostęp do sieci IONITY i przez rok będzie korzystać z preferencyjnej stawki 1,41 PLN za 1 kWh, przy standardowej cenie wynoszącej 3,5 PLN.

W punktach o najwyższej mocy (do 150 kW), ładowanie przez 10 minut dodaje SUVowi nawet 119 km zasięgu. Taki scenariusz idealnie sprawdza się w przypadku krótkich postojów podczas jazdy np. na autostradzie. Publiczne stacje ładowania świetnie sprawdzają się w podróży i umożliwiają zdecydowanie szybsze ładowanie samochodu niż w domu. Ładowarki prądu stałego (o mocy 50 kW) pozwalają uzupełnić baterie od 10% do 80% w ciągu zaledwie 90 minut.

Planowanie podróży z uwzględnieniem komfortowego ładowania SUVa

Dzięki systemowi SYNC 4A, użytkownik szybko i łatwo znajdzie publiczne stacje, zlokalizowane na trasie podróży. Wystarczy skorzystać z ekranu dotykowego systemu lub prostych poleceń głosowych. SYNC 4A rozpoznaje naturalną mowę i przetwarza polecenia, ułatwiając nawigację podczas jazdy. Najbliższe stacje ładownia ukaże mapa wyświetlona na ekranie systemu. Ponadto, dzięki inteligentnej funkcji planowania podróży FordPass EV Trip Planner, użytkownik może w prosty sposób skalkulować trasę z postojami na doładowanie i odpoczynek oraz przesłać wytyczoną drogę bezpośrednio do nawigacji pojazdu.

Chcesz wiedzieć więcej. ZAPRASZAMY DO KONTAKTU

Podczas wyszukiwania celu podróży, system wyświetla aktualny stan naładowania SUVa i dystans pozostały do przejechania. W razie potrzeby, może wskazać na planowanej trasie publiczne stacje, aby zoptymalizować zasięg, wydajność, czas podróży i przerwy na odpoczynek.

Ford Mustang Mach-E przełamuje stereotypy dotyczące samochodów elektrycznych. Świetnie wygląda, jest bogato wyposażony, dysponuje mocą i właściwościami jezdnymi dotychczas zarezerwowanymi dla spalinowych „muscle cars” – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o.. Zasięg tego elektrycznego SUVa oraz sieć szybkich ładowarek pozwalają spokojnie pokonywać znaczne dystanse w Europie. Jesteśmy przekonani, że coraz większa popularność pojazdów elektrycznych w Polsce oraz konieczność podejmowania wysiłków związanych z ograniczaniem emisji CO2, zachęci decydentów oraz inwestorów do rozbudowy niezbędnej infrastruktury także na terenie kraju – dodał Piotr Pawlak.

 

Poprzedni wpis Następny wpis