Holding 1 kupił salony i serwisy samochodowe Renault i dacia od RRG Warszawa

Grupa PGD rozszerzyła działalność. Za tym krótkim zdaniem kryje się największa transakcja w historii polskiego rynku dealerskiego. Wraz z transakcją Grupa PGD wzbogaciła gamę swoich przedstawicielstw o marki Renault i Dacia, o sieć salonów i serwisów tych dwóch marek w Warszawie. Musimy dodać, że salonów i serwisów (także blacharsko-lakierniczych) bardzo wysoko ocenianych przez klientów i nagradzanych przez różne gremia.

Zakup taaaakiej sieci salonów transakcją historyczną

Bardzo rzadko podejmujemy na blogu tematy biznesowe, ale tym razem robimy to, bo mamy do czynienia z wydarzeniem bezprecedensowym. Po pierwsze dlatego, że blog motoryzacyjny musi informować o poszerzeniu możliwości klienckich wyborów, po drugie obliguje nas skala wydarzenia. W zgodnej opinii ekspertów i mediów zakup sieci salonów Renault i Dacia to największa transakcja w całej ponadtrzydziestoletniej historii polskiego rynku dealerskiego. Tak oceniły ją media horyzontalne i biznesowe, a nie wyłącznie motoryzacyjne.

Nie tylko „Rzeczpospolita” dała jednoznaczny tytuł – Największa transakcja na polskim rynku dealerskim. Interia, Wprost, Auto Świat i wiele innych poodmieniały zwrot „największa transakcja” przez kilka przypadków. Artykuł z Moto.pl trafił nawet na portal msn.com. Przypadek opisania transakcji przez portal Microsoft Network dobitnie potwierdza doniosłość wydarzenia, ale nie był jedynym wśród agregatorów wiadomości.  Na przykład portal theworldnews.net okrasił rzecz tytułem: The largest transaction on the Polish seller’s market. „Puls Biznesu” zatytułował artykuł Największe przejęcie na rynku dilerskim, bo skoro jest transakcja, to wiąże się z zakupem.

Oceniając wielkość transakcji, eksperci biorą pod uwagę roczną wielkość sprzedaży kupowanych dealerstw. Największą w historii branży dealerskiej w Polsce był dotąd zakup przez Porsche Holding Salzburg spółki KPI Retail w 2011 roku. Łączna sprzedaż salonów KPI Retail (spółki kontrolowanej przez Kulczyk Tradex) wyniosła wówczas 4526 samochodów. Natomiast sprzedaż będących przedmiotem transakcji salonów marek Renault i Dacia w roku 2021 wyniosła 5 269 samochodów.

Nie będziemy ukrywać, że Grupie PGD należą się w tym miejscu gratulacje. Szczególnie dlatego, że zakupem było zainteresowanych siedem podmiotów i w tych zakupowych konkurach właśnie Grupa PGD okazała się najlepsza. Tę informację zdradził podczas konferencji prasowej Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i Krajach Bałtyckich.

Warszawskie salony oraz serwisy Renault i Dacia po nowemu

– Salony i serwisy RRG reprezentują najwyższe standardy marek i cieszą się bardzo dobrymi opiniami klientów. Dlatego jesteśmy przekonani, że zakup przyniesie dorodne owoce – powiedział Adam Pietkiewicz, prezes Holdingu 1 do którego należy Grupa PGD. Potwierdzeniem najwyższej jakości obsługi w kupowanych dealerstwach jest między innymi siedmiokrotne zdobycie przez RRG Warszawa tytułu Europe Dealer of the Year. RRG Warszawa ma mocną pozycję także na rynku samochodów używanych. Oddział  przy Alejach Jerozolimskich jest nie tylko jednym z największych i najnowocześniejszych punktów ReNew w Polsce, ale też prowadzi sprzedaż samochodów używanych w odrębnym salonie, w standardzie sprzedaży aut nowych. Poza salonami sprzedaży transakcja objęła po pięć autoryzowanych serwisów marek Renault i Dacia oraz cztery zakłady napraw nadwozi, czyli blacharsko-lakiernicze.salony samochodowe z zewnątrz, salony Renault i Dacia PGD Warszawa Białowieska

Zmianie właścicielskiej będzie towarzyszyć zmiana nazw handlowych dealerstw. Obowiązywać będą zasady nazewnictwa przyjęte przez Grupę PGD dla nowych przedstawicielstw, jak np. dla Forda we Wrocławiu – Ford PGD Bardzka.  Zatem także na elewacjach dealerstw w Warszawie pojawią się wkrótce oznakowania w formie: Renault PGD Puławska czy Renault PGD Białowieska.

Sprzedaż polskiego oddziału przez Renault Retail Group jest częścią strategicznego planu Grupy Renault „Renaulution”. Szerzej przedstawił zagadnienie Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i Krajach Bałtyckich. – Proces zmiany właścicielskiej i oddanie działalności dealerskiej w ręce prywatnego przedsiębiorcy jest elementem zmiany modelu biznesowego RRG w Europie. Grupa PGD spełniła wszystkie nasze kryteria związane z jasną i ambitną wizją rozwoju biznesu samochodowego, zapewnienia najwyższej jakości obsługi klienta oraz partnera gotowego do stawiania czoła nowym wyzwaniom branży samochodowej. Jestem przekonany, że wszystkie powyższe atuty przełożą się na pełną satysfakcję i zadowolenie klientów marki Renault oraz Dacii. I jednocześnie, że nasza współpraca przyniesie obopólne korzyści  w obszarze handlowym – powiedział Tomasz Mróz.

Oczekiwania, tło i związki kupującego z markami Renault i Dacia

Prezes Holdingu 1 udzielił klika dni temu  interesującego wywiadu Samarowi. Jego zdaniem Renault w najbliższym czasie będzie przewodzić na rynku europejskim w elektromobilnej rewolucji, która już się zresztą rozpoczęła. Dlatego uważa, że firma postawiła na właściwego konia, na markę która będzie nadawała ton rozwojowi motoryzacji na Starym Kontynencie.

Zarząd spółki jest przekonany, że wysoko cenione oddziały będą w nowej strukturze jeszcze lepiej odpowiadały na zmieniające się oczekiwania klientów. Jednocześnie liczy na wykorzystanie dobrych praktyk, dzięki wzbogaceniu ogromnego potencjału kupowanych dealerstw o rozwiązania i doświadczenia Grupy PGD. – Naszą szczególną uwagę już wzbudził dopracowany proces proaktywnych działań doradców serwisów w zakresie bezpieczeństwa – przyznał Adam Pietkiewicz. Działanie te obejmują na przykład informowanie klienta, że oto najprawdopodobniej nadszedł czas wymiany tarcz hamulcowych.

Przy okazji prezes Pietkiewicz zauważył, że Holding 1, który ma siedzibę w Krakowie, ponownie wzbogacił się o srebra rodowe marek. – Wejście firmy na rynek warszawski w roku 2000 wiązało się z zakupem najstarszego dealera Forda w Polsce – OMC Motors. Natomiast przy Alejach Jerozolimskich dealerską historię Renault w Polsce zaczął pisać pan Janusz Kiljańczyk – przypomniał podczas konferencji prasowej Adam Pietkiewicz.

Dla pełniejszego obrazu wymaganego przez dziennikarską rzetelność, odnotowujemy inne bliskie związki autora historycznej transakcji z markami Renault i Dacia. Należąca do Holdingu 1 słowacka spółka Euromotor prowadzi dealerstwa tych marek w Bańskiej Bystrzycy. Do Holdingu należy również prekursor i lider polskiego carsheringu – Traficar wraz z brandem samochodów dostawczych Traficargo. Ich flota zbudowana jest ze spalinowych i elektrycznych samochodów marek Renault i Dacia.

Biznesowe uzasadnienie widzimy zatem jednoznaczne. Niech jednoznaczne będą też korzyści obecnych i przyszłych klientów salonów i serwisów poszerzonej Grupy PGD. Tego Szanownej Pani i Szanownemu Panu serdecznie życzymy.

Radek Pszczółka

Salony Renault i Dacia w Warszawie – zdjęcia

salon samochodowy z zewnątrz salon Renault i Dacia, Warszawa, Aleje Jerozolimskie salony samochodowe z zewnątrz, ujęcie na wprost, salon Renault i Dacia, Warszawa, Aleje Jerozolimskie salony samochodowe z zewnątrz, ujęcie po skosie, salon Renault i Dacia, Warszawa, Aleje Jerozolimskie salon samochodowy z zewnątrz, salon Dacia PGD Warszawa Puławska
Poprzedni wpis Następny wpis