Wyjazd na wakacje, dzieci znudzone długą drogą, żona narzekająca na wybraną trasę podróży i nagła awaria samochodu. To horror, którego nikt nie chciałby przeżyć. Prawdopodobnie, z pomocą przyjedzie wówczas żółty Transit mobilnego mechanika z ARC Europe Polska, firmy będącej jednym z liderów branży assistance.
ARC Europe to największy dostawca usług assistance w segmencie B2B w Europie. Posiada świetnie prosperującą sieć w ponad czterdziestu krajach europejskich. Firma świadczy usługi dla klientów biznesowych, producentów/importerów samochodów, firm leasingowych i wynajmu długoterminowego oraz towarzystw ubezpieczeniowych.
25 Fordów Transitów jako samochody Assistance
Stały rozwój rynku w Polsce sprawił, że firma ARC Europe Polska poszukiwała nowych samochodów. W rezultacie badań nad najlepszą ofertą, wybrała Fordy Transit Connect w wersji nadwozia L1. 25 samochodów pozwoli pracownikom pomocy drogowej na szybkie dotarcie do klientów.
Te pojazdy assistance wyposażono w rozbudowany zestaw narzędzi, który umożliwia diagnostykę i naprawę drobnych awarii na miejscu zdarzenia. Wśród nich znajdują się różnego rodzaju klucze mechaniczne, wkrętarki, podnośnik nisko profilowy, lutownica gazowa z akcesoriami, czy chwytak magnetyczny. Dostępne są także tester do akumulatora, zestawy bezpieczników, konektorów, oringów, a także środki do czyszczenia jak szczotki czy zestawy pilników.
Najczęstsze awarie, które są usuwane na drodze to: wymiana uszkodzonego koła, rozładowany akumulator, przegryzione przewody, wymiana oświetlenia, uzupełnienie płynów eksploatacyjnych czy zablokowany hamulec ręczny.
Ponieważ zaś mobilni mechanicy zlokalizowani są w najważniejszych ośrodkach miejskich w Polsce, umożliwia to szybką i skuteczną naprawę.
Przekazanie pojazdów
Oficjalne przekazanie pojazdów odbyło się 17 maja w Salonie LeasePlan Polska w Warszawie.
Jak powiedział wówczas Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska, Attila Szabó. „ARC Europe Polska współpracuje z Fordem już od kilkunastu lat, a wzajemne relacje są na bardzo dobrym poziomie. Jestem niezwykle zadowolony, że nasze samochody wybrano do tak ciężkiej i odpowiedzialnej pracy, jaką są naprawy na miejscu zdarzenia awarii. Świadczy to o renomie Forda, którego samochody dostawcze słyną z niezawodności i bezproblemowej eksploatacji przez wiele lat”.
Assistance w pełnej gotowości
Na zakończenie warto dodać, że dla firmy takiej jak ARC Europe Polska niezmiernie ważne jest utrzymanie swej floty w stanie pełnej gotowości. Z pewnością tylko to zapewni bowiem szybką i efektywną pomoc kierowcom. Stąd też samochody wyposażono m.in. w moduł FordPass Connect. Pozwala on za pomocą telefonu na dostęp do szerokiego pakietu danych eksploatacyjnych samochodu czy informacji o stanie technicznych. Pozwala także sterować zdalnie wybranymi funkcjami pojazdu. Dla operatora pojazdów to niezwykle ważne w kontekście zarządzania całą flotą. Kontrakt obsługuje Grupa PGD.
Mieczysław Kowalik