Nissan Juke N-Design – indywidualność to moje drugie imię

Nissan Juke N-Design to model, któremu przyświeca motto: Twój Juke musi być indywidualny. Rzeczywiście ilość opcji wyposażenia, oraz możliwości wyboru koloru karoserii i tapicerki wnętrza sprawiają, że wybór samochodu „uszytego wg życzeń” staje się faktycznie problemem. Prześledziliśmy jak przebrnąć przez konfigurator. Nie jest łatwo.

W Nissanie, dla właścicieli, którzy chcieliby nadać swojemu modelowi Juke wyjątkowo indywidualny styl, przygotowano wersję wyposażenia N-Design. Jest ona oferowana obok znanych powszechnie wersji Visia, Acenta, N-Connecta, Kiiro i Tekna. To model, który pozwala właścicielowi wyróżnić się z tłumu, a dodatkowo można do tego modelu dokupić różnorodne pakiety personalizacyjne.

Nissan Juke N-Design

Ponieważ miałem już okazję testować kilkakrotnie wersje Juke N-Design i każda była indywidualnością, postanowiłem prześledzić kompletowanie takiego modelu wg konfiguratora, aby zaprezentować co może otrzymać klient.

Nissan Juke Wybór silnika i skrzyni biegów

Akurat tutaj nie mamy wielkiego wyboru, gdyż aktualnie Juke ma tylko jeden silnik. Jest to 1‑litrowy 3‑cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy DIG-T o mocy 114 KM. Mimo niewielkiej pojemności ma on dobre wartości momentu obrotowego w całym zakresie obrotów. Zapewnia to możliwość energicznej jazdy (okupionej wyższym spalaniem), ale także spokojne przemieszczanie się w niskim zakresie obrotów i minimalne zużycie paliwa.

Silnik współpracuje z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegowym dwusprzęgłowym automatem z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek. Różnica cen obu przekładni to 8 000 zł.

Nissan Juke N-Design

Do dyspozycji kierowcy jest także selektor trybu jazdy: Eco, Standard, Sport. Dzięki niemu kierowca z łatwością dopasuje charakterystykę pojazdu do swoich potrzeb.

Jak sprawdzałem wielokrotnie różnymi modelami Juke w wersji z automatyczną przekładnią, zużycie paliwa wynosi średnio ok 6,5-7,3 l/1000 km (wg danych katalogowych wersja automat zużywa średnio 6,1-6,5 l/100 km). W czasie wolnej, delikatnej jazdy jazdy możliwe było jednak osiągnięcie zużycia ok 5 l/100 km, mimo wskazań katalogu 5,7-6,0 l/100 km. Podczas szybkiej jazdy na trasie zużycie wyniosło jednak 8,2 l/100 km, mimo iż wskazania katalogu to 6,6-7 l/100 km.
Warto podkreślić, że wkrótce oferta silnikowa zostanie rozszerzona. Na rynek trafi druga wersja silnikowa i oprócz modelu 1,0 dostępna będzie także wersja hybrydowa HEV.

Nissan Juke N-Design

Nissan Juke – Wybór stylizacji nadwozia

Tutaj zaczyna się prawdziwy zawrót głowy. Standardowa personalizacja wersji N-Design to dwukolorowe nadwozie: czarny, czerwony lub srebrny dach i odpowiedni kolor nadwozia. Dostępne opcje to:

  • dach czarny i nadwozie: białe, niebieskie, szare, srebrne, brurgundowe, czerwone lub brązowe
  • góra srebrna i nadwozie: czarne, granatowe, brązowe, niebieskie, burgundowe, czerwone
  • dach czerwony i nadwozie: szare lub czarne.

Co ważne, wszystkie te opcje kolorystyczne są w ramach wyposażenie N-Design, a to oznacza, że są bez dopłat.

Nissan Juke N-Design Wybór wnętrza

Kolejnym krokiem personalizacji jest wnętrze. W tym wypadku klienci mają do wyboru trzy kombinacje tapicerki foteli oraz wykończenia deski rozdzielczej, drzwi i podłokietnika.

  • Pierwsza to tapicerka materiałowa szaro biała.
  • Druga to tapicerka ze skóry ekologicznej w kolorze czarno-pomarańczowym
  • Trzecia to tapicerka skórzana (także skóra ekologiczna) w kolorze czarnym w połączeniu z Alacantarą

Niestety dwa ostatnie warianty, które dodają prestiżu i innowacyjności, wymagają zakupu Pakietu spersonalizowanego wnętrza premium (koszt 2700 zł).

Nissan Juke N-Design

N- Design Koła

Wybierając koła, nie mamy wielkiego wyboru gdyż standardem w wersji N-Design są imponujące i największe w ofercie, 19 calowe obręcze kół z lekkiego stopu ze szlifem diamentowym, podkreślające muskularny i dynamiczny styl nadwozia. Opony założone w tym modelu to 225/45R19.

Jeżeli dokonaliśmy personalizacji modelu, aby wyróżniać się na ulicy, możemy przystąpić do skompletowania samochodu wg naszych potrzeb.

Bezpieczny jak każdy Nissan

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to ideałem jest wybór pakietu technologicznego. Jest on oferowany zarówno dla wersji z automatyczną, jak i manualną przekładnią. Dzięki niemu kierowca jest bardziej świadomy na drodze, a nawet może liczyć na wsparcie, kiedy wykona nieprawidłowy manewr.

Pakiet obejmuje dla manualnej skrzyni kosztuje 2750 zł i obejmuje:

  • przednie czujniki parkowania
  • kamery 360° AVM
  • monitorowanie martwego pola
  • ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy
  • system ostrzegający o ruchu w kierunku poprzecznym

W przypadku automatycznej skrzyni biegów w/w pakiet jest rozszerzony o system ProPILOT, a jego koszt to 4300 zł.

Nissan Juke N-Design

Testowany model posiadał skrzynię automatyczną, więc pakiet był wyposażony w system ProPILOT (widoczny na zdjęciu przycisk uruchamiający system jest na prawym ramieniu kierownicy).

W efekcie pojazd utrzymywał i dopasowywał prędkość samochodu, aby utrzymać bezpieczną odległość od pojazdu z przodu. Hamował w korku, a następnie przyspieszał, aby dopasować się do innych uczestników ruchu. Jeśli zbliżyliśmy się się zbytnio do linii granicznej pasa, utrzymał pojazd bezpiecznie na środku jezdni.

 

CHCESZ GO SPRAWDZIĆ? ZADZWOŃ

Ponadto Juke z tym pakietem wyposażony był w system ostrzegania o pojeździe w martwym polu i ostrzegał o pojeździe, którego nie widzimy w lusterku bocznym. Jeśli nie zareagujemy na to ostrzeżenie, system może zacząć delikatnie hamować, aby skierować Nissana Juke z powrotem na środek pasa, którym jedziemy..
Na parkingu posiadacz tego pakietu może zaś liczyć na „elektroniczne oczy”, czyli widok z lotu ptaka na parkowane miejsce.

Dla młodych kierowców

Juke jest efektownym stylistycznie modelem crossover-coupe z dużym spojlerem, dużymi kołami i efektownym wnętrzem. Jednakże wielu młodych kierowców szuka też efektownego systemu dźwiękowego. Dla nich przygotowano Pakiet Sound & Go (koszt 4890 zł).
Składa się on z systemu nagłośnienia BOSE® Personal Plus i nawigacji satelitarnej NissanConnect. Szczególne wrażenie robi system nagłośnienia Bose® Personal. Jest on zoptymalizowany pod kątem kierowcy, siedzącego w najważniejszym miejscu w samochodzie. Uzyskano to poprzez umieszczenie głośników w maksymalnej bliskości uszu kierowcy oraz połączeniu ich z autorskim systemem przetwarzania sygnału Bose, który zapewnia wrażenie zanurzenia się w przestrzennym dźwięku.

Nissan Juke N-Design

Oprócz standardowego systemu nagłośnienie, składa się on ze specjalnego zagłówka Bose Personal. Zagłówek wyposażony w parę lekkich głośników Bose UltraNearfield™ o średnicy 6 cm, w połączeniu z technologią Bose PersonalSpace™ Virtual Audio, generuje dźwięk o krystalicznej barwie i muzycznej głębi na poziomie porównywalnym do zestawu złożonego ze znacznie większej liczby głośników. Co ciekawe, osobie siedzącej w fotelu wręcz trudno zorientować się, że dźwięk dobiega z zagłówka.

Mocny dźwięk w całym wnętrzu

Choć system Bose Personal koncentruje się na wrażeniach kierowcy, pasażerowie również nie poczują się zaniedbani. Nowy szerokopasmowy głośnik Bose Super65™ debiutujący w systemie Personal zapewnia dynamiczny i przestrzenny dźwięk. 16,5-centymetrowe głośniki Super65 w dwojgu drzwiach generują wyjątkowo mocny dźwięk, jak na swój rozmiar, co eliminuje potrzebę montowania osobnego głośnika basowego lub większych i cięższych głośników niskotonowych kosztem miejsca w kabinie lub bagażniku. W wyższych partiach częstotliwości para ustawionych naprzeciw siebie 2,5 centymetrowych głośników w słupkach A zapewnia klarowność i wyrazistość wysokich tonów niezależnie od miejsca zajmowanego przez pasażera.
Słowem prywata sala koncertowa w małym crosoverze.

Nissan Juke N-Design

Dla kogo?

Nissan Juke nie tylko spełnia walory wygodnego samochodu dla rodziny i indywidualisty. To także model o elementach bezpieczeństwa rodem z wyższej półki. Jeżeli jednak ktoś zechce, Juke będzie indywidualną małą salą koncertową idealną dla miłośników muzyki. Przede wszystkim jest jednak pojazdem o technologii, która wkracza w przyszłość.

Cena modelu zaczyna się od 106 000 zł.

Bogusław Korzeniowski

 

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

20 marca, 2025

Początek roku to doskonała okazja na zakup wymarzonego samochodu w promocyjnej cenie. Nie inaczej jest w przypadku marki MG, która właśnie prowadzi kampanię wyprzedażową pod (...)

20 marca, 2025

Nowa CUPRA Formentor to sportowy SUV uwielbiany za przestronność i dynamiczny design. Wersja 2.0 oferuje jeszcze lepsze osiągi, zaawansowane technologie i wyjątkowy komfort jazdy. CUPRA (...)

18 marca, 2025

Nowy Opel Grandland przeszedł gruntowną metamorfozę. W porównaniu do poprzednika jest większy, dojrzał i oferuje jeszcze więcej zaawansowanych rozwiązań, miejsca we wnętrzu oraz dopracowanych detali. (...)