Najnowszy film
Nissan Micra 1,0 l IG-T 100 KM, manualna skrzynia biegów

Nowe silniki w Nissanie Micra - czerwona Micra Xtronic - Dynamic Front 3 (m0KFQz)-1200x800

Samochody miejskie, czyli modele segmentu B, powinny mieć małe silniki ekonomiczne, ale też wystarczająco dynamiczne, aby nie być „miejską zawalidrogą”. Dodatkowo jednak powinny mieć moment obrotowy na tyle wysoki, aby można bezstresowo pojechać takim pojazdem na dalsze wypady, a nawet na wakacje. Właśnie optymalizując ofertę silnikową w Nissanie Micra wprowadzono trzy nowe turbodoładowane silniki benzynowe.

Zaprojektowano je, aby zaoferować klientom optymalną mieszankę osiągów i efektywności, pozwalającą ograniczyć do minimum koszty eksploatacji pojazdu. Wszystkie mają bardzo konkurencyjne parametry w stosunku do kluczowych modeli w segmencie B. Oto zestawienie wszystkich jednostek:

Silnik

Skrzynia biegów

Moc maksymalna (KM)

Maksymalny moment obrotowy
(Nm)

Emisja CO2 (g/km)
wg WLTP

Zużycie paliwa (l/100km)
wg WLTP

1,0 l benzynowy

3-cylindrowy
5MT

100

przy 5000 obr./min

160

przy 2750 obr./min

123–133

5,5–5,9

1,0 l benzynowy

3-cylindrowy
Xtronic

100

przy 5000 obr./min

144

przy 2000 obr./min

142–149

6,3–6,7

1,0 l benzynowy

3-cylindrowy
6MT

117

przy 5250 obr./min

180

przy 1750 obr./min

(+20 Nm z overboost)

133

5,9

W tym materiale skupimy się na pierwszym układzie napędowym, czyli silniku 1,0 l, 3-cylindry i manualnej skrzyni 5MT

Zupełnie nowy turbodoładowany silnik IG-T o pojemności 1,0 litra rozwija moc 100 KM i jest dostępny z 5-biegową przekładnią manualną. Silnik spełnia normę Euro 6d-Temp i zastępuje w ofercie modelu Micra benzynową jednostkę o pojemności 0,9 l i mocy 90 KM. Korzyścią dla klienta jest większa moc (+10 KM) i wyższy moment obrotowy (+20 Nm) w pełnej skali obrotów, przy mniejszym zużyciu paliwa (-0,6 do -0,7 l/100 km w zależności od wersji wyposażenia), co przekłada się na niższe koszty eksploatacji.

Parametry silnika:

Silnik

Skrzynia biegów

Moc maksymalna (KM)

Maksymalny moment obrotowy
(Nm)

Emisja CO2 (g/km)
wg WLTP

Zużycie paliwa (l/100km)
wg WLTP

1,0 l benzynowy

3-cylindrowy
5MT

100

przy 5000 obr./min

160

przy 2750 obr./min

123–133

5,5–5,9

Klienci, którzy wybiorą nową jednostkę o pojemności 1,0 l i mocy 100 KM z przekładnią manualną, odczują większą elastyczność i dynamikę. Jest to zauważalne już od chwili ruszenia z miejsca – które odbywa się płynniej – a także podczas przyspieszania na tym samym biegu. W udoskonalonej jednostce napędowej poprawiła się też kultura pracy mierzona poziomem hałasu, wibracji i drgań. W kabinie jest ciszej także dzięki lepszej izolacji od hałasu z drogi.

W nowym silniku 1,0 l IG-T 100 KM z przekładnią manualną wprowadzono wiele udoskonaleń technicznych w stosunku do jednostki o pojemności 0,9 litra. Ich połączenie spowodowało poprawę procesu spalania i obniżyło masę całkowitą pojazdu, zmniejszając zużycie paliwa i poziom emisji CO2. Wśród udoskonaleń warto wymienić:

Nowe silniki w Nissanie Micra - biala Micra N-Sport - Interior Details-1200x800Chłodzenie dzielone: przepływ płynu chłodzącego został zoptymalizowany poprzez podział na dwa strumienie w głowicy silnika w celu maksymalizacji rozpraszania energii. Rozwiązanie to poprawia gospodarkę cieplną i proces spalania, zmniejszając zużycie paliwa i poziom emisji CO2.

Elektryczne sterowanie turbosprężarki: zapewnia szybką i precyzyjną odpowiedź turbosprężarki, poprawiając charakterystykę mocy silnika.

Powłoka gładzi cylindrów: dla silnika benzynowego o pojemności 1,0 l technologię tę zastosowano po raz pierwszy na świecie. Powłoka gładzi cylindrów została opracowana dla supersamochodu Nissana, modelu GT-R, i już wcześniej stosowano ją w jednostkach napędowych innych modeli o pojemności 1,3 litra niedawno wprowadzonym m.in do oferty crossovera Nissana Qashqai. Zmniejszając tarcie współpracy tłoka z cylindrem, powłoka ta poprawia gospodarkę cieplną i proces spalania, a także pozwala obniżyć masę silnika, a w konsekwencji zmniejszyć zużycie paliwa i poziom emisji CO2.

Głowica silnika ze zintegrowanym kolektorem wylotowym i pokrywą z tworzywa sztucznego: bardziej kompaktowa forma umożliwiła lepszą aranżację elementów silnika i zmniejszyła liczbę przewodów, dzięki czemu katalizator nagrzewa się szybciej i skuteczniej oczyszcza spaliny.

Elastyczny pasek napędu osprzętu: pasek wykonano ze specjalnego materiału, który umożliwia jego pracę bez napinacza, co przyczyniło się do zmniejszenia masy i tarcia, a w konsekwencji do obniżenia zużycia paliwa i poziomu emisji CO2.

Wał korbowy odkuty ze stali: rozwiązanie to pozwala na zmniejszenie wymiarów wału, a zastosowanie superpowłok zmniejsza tarcie, prowadząc do obniżenia zużycia paliwa i poziomu emisji CO2.

Nowe silniki w Nissanie Micra - czerwona Micra Xtronic - Dynamic Front 11-1200x800Zapraszamy na jazdy testowe tym modelem: do naszych autoryzowanych dealerów Nissana pod nazwą Japan Motors: w Bielsku-Białej, Chorzowie, Dąbrowie Górniczej, Poznaniu, Sosnowcu, Warszawie i dwa w Krakowie (CM Jasnogórska, CM Krzemionki)



Wróć