Qashqai jest obecnie oferowany z dwoma sinikami 1,3, dwoma przekładniami i dwoma rodzajami napędu. Co warto wiedzieć?

Aktualnie Nissan Qashqai jest oferowany z silnikami 1,3 o mocach 140 KM i 158 KM. Obydwie jednostki posiadają system mild hybrid. Co warto wiedzieć o tym rozwiązaniu?

Układ Mild Hybrid

Układ 12V ALiS (Advanced Lithium-ion battery System) typu mild hybrid dostępny w nowym modelu Qashqai to bardziej przystępna cenowo technologia hybrydowa, która łączy wspomaganie ruszania, wydłużony czas wyłączenia pracy silnika benzynowego, szybki restart i wyłączenie silnika na biegu jałowym (tylko Xtronic), co skutkuje poprawą zarówno zużycia paliwa, jak i emisji CO2 (-4g/km). Układ ALiS zwiększa masę własną pojazdu zaledwie o 22 kg.

Podczas hamowania następuje odzyskiwanie energii, magazynowanej w akumulatorze litowo-jonowym. Zgromadzona energia jest następnie dostarczana do systemu w przypadku krótkiego postoju z wyłączonym silnikiem (Idling Stop), wyłączenia silnika przy hamowaniu z niewielką prędkością (Coasting Stop; tylko wersje Xtronic) i podczas wspomagania przyspieszania (Torque Assist).

Chcez poznać pierwsze wrażenia z jazdy? Oto nasz test

W czasie wytracania prędkości i przy prędkości mniejszej niż 18 km/h, przy lekkim hamowaniu, silnik wyłącza się, a zgromadzona energia jest wykorzystywana do zasilania urządzeń elektrycznych pojazdu. Pozwala to na wydłużenie czasu wyłączenia silnika, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa.

Przekładnie

  • Standardowym wyposażeniem nowego modelu Qashqai jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów. Odpowiednio dobrane przełożenia poprawiły dynamikę przyspieszenia na środkowych biegach. Wyższe biegi zoptymalizowano pod kątem zmniejszenia hałasu występującego podczas jazdy oraz ogólnej ekonomii.
  • Nowa automatyczna skrzynia biegów Xtronic została zaprojektowana tak, aby w codziennej jeździe oferować to, co najlepsze. W mieście, przy częściowym otwarciu przepustnicy, przyspieszenie jest płynne, a prędkość obrotowa silnika pozostaje stała. Kiedy jednak wymagane jest natychmiastowe przyspieszenie, skrzynia biegów natychmiast znajduje optymalne przełożenie i reaguje w sposób skokowy, dając poczucie jeszcze lepszego zestrojenia z silnikiem.

Napęd na cztery koła

Układ napędu na cztery koła zmodernizowano i wyposażono w sprzęgło nowego typu, które po wykryciu poślizgu przednich kół pięciokrotnie szybciej niż w modelu poprzedniej generacji rozpoczyna przekazywanie siły napędowej na tylne koła. Dzięki nowemu przełącznikowi trybów jazdy na konsoli środkowej możliwa jest lepsza interakcja kierowcy z samochodem. Pozwala on kierującemu wybrać tryb pracy napędu na cztery koła w zależności od warunków jazdy. Dostępne są tryby: Standard, Eco, Sport, Śnieg i Off-Road.

Aby samemu poczuć różnice zapraszamy na jazdy testowe

 

Poprzedni wpis Następny wpis