O niewielkim, szybkim i świetnie prowadzącym się samochodzie z napędem na tył mówi się u Nissana nie od dziś. W Internecie pojawiły się kolejne informacje odnośnie do nissanowskiego konkurenta dla Mazdy MX-5. Zapraszam do lektury.
Marka Nissan i nowy plan rozwoju Power 88
Wcześniej mówiono, że nowy pojazd powstanie na płycie podłogowej Nissana 370Z i zostanie wyposażony w 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik generujący 190 KM, zastosowany między innymi w modelu Juke. Najświeższe informacje są jednak inne. Podobno Nissan rozważa wykorzystanie płyty podłogowej Daimlera, z którym w marcu podpisał porozumienie. Płyta ta jest w stanie współpracować zarówno z mniejszymi, 4-cylindrowymi jednostkami napędowymi, jak i z dużymi silnikami V8.
Niestety o jednostce napędowej jeszcze zbyt wiele nie wiadomo, jednak bardzo możliwe, że Nissan zdecyduje się na napęd hybrydowy lub całkowicie elektryczny (podobny jak w modelu Leaf). W tym przypadku na myśl przychodzi natomiast zaprezentowany na tegorocznym salonie samochodowym koncept Esflow, który dzięki dwóm silnikom elektrycznym napędzającym tylną oś rozpędzał się do pierwszych 100 km/h w około 5 sekund.
Nissan Qashqai – rodowity mieszczuch [test]
Czy konkurent Mazdy MX-5 będzie nawiązywał do futurystycznego konceptu z Genewy? Tego jeszcze nie wiemy, jednak dobrym posunięciem ze strony Nissana byłoby z całą pewnością wprowadzenie także wersji całkowicie spalinowej, która mogłaby przecież istnieć wspólnie z odmianą hybrydową lub elektryczną.