Nowa Fiesta to satysfakcja z jazdy, dzięki szerokiej gamie oszczędnych i dynamicznych  układów napędowych EcoBoost Hybrid, wykorzystujących technologię miękkiej hybrydy oraz silników benzynowych serii EcoBoost.

Modele EcoBoost Hybrid, zaprojektowano z myślą o obniżeniu kosztów eksploatacji przy jednoczesnym zwiększeniu radości z jazdy – co zawsze było atutem Fiesty. Wyposażono je w zintegrowany rozrusznik/generator z napędem pasowym (BISG), zastępujący standardowy alternator. Umożliwia on odzyskiwanie i gromadzenie energii, zwykle traconej podczas hamowania i jazdy wybiegiem, którą następnie można wykorzystywać do ładowania 48‑woltowego akumulatora litowo-jonowego, chłodzonego powietrzem.

Jak działa BISG?

BISG działa również jako silnik elektryczny, współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.

BISG jest w stanie ponownie uruchomić silnik w około 350 milisekund, umożliwiając systemowi Auto Start-Stop wyłączenie silnika w szerokim zakresie scenariuszy. Zapewnia to znaczną oszczędność paliwa, również podczas jazdy wybiegiem do zatrzymania z prędkości poniżej 25 km/h i działa, nawet gdy jedziemy na biegu z wciśniętym pedałem sprzęgła.

  • Fiesta jest oferowana z 1-litrową jednostką EcoBoost, w dwóch wersjach mocy 125 KM lub 155 KM. Oba silniki współpracują z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Napęd z miękką hybrydą, osiągający według WLTP spalanie 4,9 l/100 km i emisję CO2 111 g/km , jest o 5% oszczędniejszy od tej samej jednostki EcoBoost o pojemności 1,0 litra i mocy 125 KM bez systemu miękkiej hybrydy, a według danych Forda w scenariuszach jazdy miejskiej oszczędności sięgają nawet 10 procent.

CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ? ZOSTAW KONTAKT

  • Napęd benzynowy EcoBoost hybrid o mocy 125 KM jest także oferowany z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią Powershift, zapewniającą płynną zmianę biegów i skutecznie ograniczającą zużycie paliwa do 5,2 l/100 km oraz emisję CO2 do 117 g/km wg WLTP.

Inteligentna przekładnia

Przekładnia Powershift wpływa na podniesienie sprawności silnika, utrzymując jego optymalną prędkość obrotową, a także umożliwia korzystanie z funkcji Auto Start-Stop poniżej prędkości 12 km/h, dzięki czemu obniża zużycie paliwa podczas jazdy miejskiej. Przyjemność z jazdy jest również większa, ponieważ automatyczna skrzynia biegów umożliwia redukcję o trzy biegi i szybsze wyprzedzanie, gdy kierowca wciskając pedał gazu domaga się maksymalnego przyspieszenia.

Silnik EcoBoost o pojemności skokowej 1,0-litra jest dostępny w wersji 100-konnej, zapewniającej spalanie 5,2 l/100 km oraz emisję CO2 na poziomie 118 g/km. Podobnie jak w wariancie EcoBoost Hybrid, silnik ten wykorzystuje wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa, układ zmiennych faz rozrządu, działający niezależnie na oba wałki i innowacyjną konstrukcję z osią wału korbowego przesuniętą względem osi cylindrów, która gwarantuje wysoką kulturę pracy trzycylindrowej jednostki napędowej. Przeniesienie napędu zapewnia sześciobiegowa manualna skrzynia biegów.

Tryby jazdy

Fiesta oferuje również kierowcy możliwość korzystania z jednego z trybów jazdy – Normal, Sport lub Eco Drive, które pozwalają na zróżnicowanie sposobu reakcji przepustnicy, siły wspomagania kierownicy i czułości systemu kontroli trakcji, a także punktów zmian biegów dla modeli z przekładnią automatyczną, by dopasować reakcje pojazdu i jego osiągi do różnych scenariuszy jazdy.

 

Poprzedni wpis Następny wpis