Nowa KIA Niro, model segmentu crossover/SUV, ma w sobie nie tylko gen zwycięzcy, ale też nowe cechy, które każą wróżyć jej sukces. Specjaliści od marketingu diagnozują wprost: jeżeli nie mamy w ofercie modeli crossover/SUV to nie istniejemy na rynku. Firma KIA ma zaś doskonałe notowania w tej klasie i ma argumenty, by je podnieść.

W 2021 roku w Polsce zarejestrowano 109 tysięcy modeli tego segmentu, co oznacza, że co czwarty sprzedawany w Polsce samochód był crossoverem albo SUV-em. Największą popularnością w tej klasie cieszyły się modele firmy KIA; Niro, XCeed i Sportage opanowały aż 23% tego segmentu!

Nowa KIA Niro – nowe spojrzenie na lubiany model

Nic więc dziwnego, że projektując nowy model Kia Niro firma robiła to z najwyższą pieczołowitością. Dzięki swoim wymiarom – długość 4420 mm, szerokość 1825 mm i wysokość do 1570 mm oraz rozstaw osi wynoszący 2720 mm – nowa KIA Niro zapewnia zarówno wzorcową przestrzeń w kabinie, jak i dużą pojemność bagażnika.

Nowa KIA Niro

Niro – styl KIA

Z przodu nowa KIA Niro prezentuje ewolucję charakterystycznego dla samochodów tej marki zarysu „Tiger Face”. Obecnie został on powiększony i w efekcie rozciąga się od pokrywy silnika aż po zderzak. Charakteru dodają modelowi kanciaste światła do jazdy dziennej o wzorze „Heartbeat”. Równocześnie zarys osłony podwozia i nakładki na nadkolach podkreślają jego surowy wyraz.

Także linia boczna nowego KIA Niro przyciąga wzrok prostymi liniami, bez ekstrawagancji stylistycznych. Wszystko jest zaprojektowane estetycznie i starannie. Nie znajdziemy tu ekstrawagancji, bo nadrzędnym celem nie była futurystyczna stylizacja, ale doskonałość aerodynamiczna. W przypadku wersji elektrycznych to bowiem klucz do sukcesu w optymalizacji zasięgu.

KIA Niro – wnętrze z nutką relaksu

Wnętrze kusi. Obecnie bardziej przypomina ono to z kabiny modeli premium niż używane w wersjach popularnych.
Dzięki zabudowie na nowej platformie „K”, zaprojektowanej dla samochodów segmentu C, otrzymaliśmy wnętrze znacznie obszerniejsze niż w dotychczasowym modelu. Przestrzeń pozwoliła wprowadzić rozwiązania poprawiające ergonomię i komfort jazdy.
Na uwagę zasługuje m.in. nowy „relaksacyjny” fotel pasażera. Podczas gdy pojazd stoi, np. w czasie przerwy w podróży, pasażer może rozłożyć fotel za naciśnięciem przycisku i oddać się relaksowi. Siedzisko lekko się unosi i odchyla, aby zmaksymalizować komfort i zapewnić optymalne wsparcie ciała podczas odpoczynku.

We wnętrzu – optymalizacja kokpitu

Charakterystyczna w nowym modelu jest też minimalistyczna deska rozdzielcza. Dzięki zakrzywionemu profilowi zapewnia ona łatwy dostęp do elementów sterowania. Dwa bezramkowe ekrany 10,25 cala wyświetlają informacje dotyczące samochodu i jazdy oraz nawigacji. Dotykowy panel na środku umożliwia sterowanie zarówno systemem multimedialnym, jak klimatyzacją i minimalizuje liczbę elementów obsługi, które mogą rozpraszać kierowcę. Dodatkowo wyświetlacz head-up (HUD) zwiększa bezpieczeństwo i wygodę podczas jazdy.

Nowa KIA Niro

Nowa KIA Niro i nowe systemy bezpieczeństwa

KIA Niro drugiej generacji oferuje pakiet zaawansowanych systemów asystujących, jak choćby ADAS i FCA.
ADAS – Advanced Driver Assistance Systems – to wiele urządzeń, których zadaniem jest unikanie potencjalnych zagrożeń na drodze i zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom ruchu.
FCA – Forward Collision-Avoidance Assist – ostrzega zaś kierowcę o możliwych kolizjach z innymi użytkownikami drogi lub z pieszymi i potrafi zatrzymać samochód. Są to funkcje ochrony podczas skręcania na skrzyżowaniach i monitorowania pieszych, którzy przechodzą przez skrzyżowanie. Potrafią też zatrzymać Niro w przypadku wykrycia ruchu poprzecznego, gdy jakiś samochód zbliża się z lewej lub prawej strony.

Nowa KIA Niro – elektryfikacja układów napędowych

W nowym modelu są do wybory trzy opcje układu napędowego: hybrydowy (HEV), hybrydowy typu plug-in (PHEV) i elektryczny (BEV).

Modele PHEV i HEV korzystają z silnika benzynowego Smartstream 1.6 GDI o mocy 105KM.
Nowa KIA Niro HEV dysponuje łączną mocą 141 KM generowaną przez silnik spalinowy w połączeniu z synchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy 43 KM. W wersji Niro PHEV silnik elektryczny o mocy 84 KM zapewnia łączną maksymalną moc 183 KM i zasięg na napędzie elektrycznym do 65 km.

W obu przypadkach napęd jest przekazywany poprzez zmodyfikowaną przekładnię dwusprzęgłową drugiej generacji (6DCT). Zmiany w przekładni dotyczą m.in. usunięcia biegu wstecznego. Jazda do tyłu jest realizowana wyłącznie przy pomocy silnika elektrycznego, co wpływa na wyeliminowanie emisji podczas manewru cofania.

Wersja elektryczna nowego KIA Niro łączy duży zasięg 463 km i bardzo dobre osiągi. Maksymalna moc silnika elektrycznego wynosi 204 KM, a maksymalny moment obrotowy ma wartość 255 Nm. Dzięki temu maksymalna prędkość wynosi 167 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h tylko 7,8 sekundy

Kiedy w Polsce i ile będzie kosztować?

  • Ceny Niro HEV zaczynają się od 117 900 zł,
  • Oferta Niro PHEV zaczyna się od 142 900 zł
  • Model KIA Niro elektryczna będzie oferowana od 167 900 zł

Jako pierwsze do salonów trafią modele z napędem hybrydowym i hybrydowym typu plug-in. Będzie to już w lipcu. Kia Niro EV zadebiutuje na rynku miesiąc później.

Chcesz być na bieżąco. Zostaw kontakt

Nowa KIA Niro
Poprzedni wpis Następny wpis