Wybierz markę

Clio jest najlepiej sprzedającym się francuskim samochodem. Na całym świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu. Nic dziwnego, że klienci oczekują aby każdy kolejny model był lepszy od poprzednika. Nigdy się nie zawiedli i tak też jest tym razem. Nowe Clio wkracza w kolejny etap swojej historii. Jako pierwszy model w rodzinie Renault ma nową formę wizualizacji świateł, czyli swoisty podpis świetlny. Pod maską mamy zaś najbardziej pożądane układy napędowe.

Pierwsze co warto podkreślić to fakt, że wprowadzone zmiany stylistyczne nie zaburzyły proporcji nadwozia Nowego Clio. Ma ono niemal takie same rozmiary jak poprzednia generacja. Nowy model ma długość 4,053 mm przy szerokości 1988 mm i wysokości 1439 mm.

Nowe Clio – nowe spojrzenie Renault

Charakterystycznym stylem przodu każdego Renault było uformowania świateł w kształcie litery C. W najnowszym Clio pojawił się jednak odmienny układ świateł przednich. Clio jest bowiem pierwszym modelem „Nowej Fali Renault”, w którym pojawia się nowa identyfikacja wizualna. Jest ona zainspirowana logo firmy, na co wskazują pionowe światła dzienne LED w kształcie połówki rombu.

Cienkie przednie światła wyposażono w diody LED już od pierwszego poziomu wyposażenia. Odwołują się one do precyzji i zaawansowania technicznego. Równocześnie zapewniają wrażenie „wyostrzonego spojrzenia”. Obecnie reflektory składają się z pięciu modułów (poprzednio z trzech) i potrafią automatycznie regulować światło poprzez zmianę wiązki ze świateł mijania na drogowe.Nowe Clio, nowa wizualizacja przodu w Renault

Nowe Clio to bardziej dynamiczny tył

Zmieniono również tylną partię samochodu. Aerodynamiczne wyloty powietrza poszerzają optycznie tył, ale także podkreślają stabilność nadwozia. Zmodernizowano też tylne światła i mają one obecnie przezroczyste klosze o kryształowym szlifie. Nadaje to modelowi nowoczesny i zaawansowany technologicznie wygląd. Boczny wzór tylnych świateł nawiązuje do nowego układu przednich świateł.

Wnętrze to ergonomia, sport i ekologia

We wnętrzu, fotele nowego modelu zwracają uwagę elegancją i sportowym charakterem. Kubełkowy kształt i gruba pianka zapewniają, że siedzenie są zarówno wygodne, jak i doskonale trzymają ciało jadącego. Dodatkowo, ergonomiczny, cienki zagłówek o eleganckiej linii zapewnia dobre podparcie głowy.
Każda wersja wyposażeniowa ma inne wykończenie i kolory siedzisk i oparć, przeszyć oraz elementów ozdobnych. Jednakże wyróżnikiem jest całkowity brak w środku naturalnej skóry. Zastąpiono ją materiałem łączącym tkaninę skóropodobną z włókien pochodzących z bioźródeł oraz poliestru, które wymagają mniejszej ilości wody i energii do barwienia niż włókna farbowane w tradycyjnym procesie.

Zmodernizowano też zespół zegarów i wskaźników

Zespół zegarów i wskaźników wyposażono w nowy cyfrowy wyświetlacz bez obramowania o przekątnej od 7 do 10 cali (w zależności od wersji wyposażenia). Nowe Clio dysponuje też systemem multimedialnym Renault EASY LINK.

Ogółem, automatyczna klimatyzacja, karta hands free, indukcyjna ładowarka do smartfonów itd. sprawiają, że Nowe Clio jest najbardziej wszechstronne i przyjemne w prowadzeniu.
Ponadto wyróżnia się też przestronnością z tyłu pod względem ilości miejsca na wysokości kolan oraz pojemnością bagażnika wynoszącą aż 391 litrów.Nowe Clio, wnętrze

Wyposażone w technologię MULTI-SENSE Nowe Clio oferuje również użytkownikom całkiem nowy rodzaj doznań. Wszystko dzięki regulowanemu oświetleniu ambientowemu z możliwością zmiany ustawień na zespole zegarów oraz na środkowej konsoli. W ten sposób Nowe Clio łączy zaawansowane technologie, precyzję i wyrafinowanie i oferuje jeszcze wyższy komfort podróżowania.

Nowe Clio i silniki idealne dla segmentu B

Nowe Clio może poszczycić się gamą silników wykorzystujących różne źródła energii. Na czele jest technologicznie zaawansowany silnik E-Tech full hybrid o mocy 145 KM. Pozostałe dostępne silniki – benzynowe i dwupaliwowe benzyna/LPG – są zróżnicowane pod względem mocy i osiągów. Wszystko to sprawia, że każdy użytkownik może wybrać konfigurację, która najlepiej odpowiada jego oczekiwaniom

E-Tech full hybrid 145

Jest to konstrukcja szeregowo-równoległa. Łączy ona dwa silniki elektryczne z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem spalinowym 1,6 l o mocy 94 KM. Silniki elektryczne to jeden o mocy 49 KM bezpośrednio napędzający koła i drugi wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator o mocy 24 KM. Układ silników współpracuje z inteligentną, bezsprzęgłową, wielotrybową skrzynią biegów i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh

TCe 100 LPG – duża wszechstronność i niskie koszty użytkowania

W ofercie Nowego Clio pojawia się nowy, dwupaliowowy 3-cylindrowy turbodoładowany silnik TCe 100 LPG. Dzięki zasilaniu benzyną i gazem LPG, nowa jednostka ma zdecydowanie lepsze osiągi przy znacznie niższym zużyciu paliwa. Silnik dysponuje również wyższymi osiągami z maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm już od 2000 obr./min.  Atutem modelu jest również instalacja fabryczna. Gwarantuje to adaptację komputera pokładowego i wskazania zasięgu i zużycia na obu czynnikach. Zasięg samochodu na dwóch pełnych zbiornikach wynosi łącznie ponad 1000 km.

nowe Clio, ukad hybrydowy

Nowe Clio i TCe 90 – zrównoważony silnik dla spokojnych kierowców

3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 90 KM i momencie obrotowym 160 Nm współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Charakteryzuje się wyjątkową płynnością pracy i niskim zużyciem paliwa – plasuje się dzięki temu w czołówce segmentu. Jest to idealna oferta dla szukających ekonomicznego użytkowania i najniższych cen modelu w salonach.

Kiedy Nowe Clio będzie dostępne w Polsce?

Dokladna oferta rynkowa zostanie podana na przełomie maja i czerwca. Od czerwca ruszą też zapisy na samochody. Przewiduje się, że pierwsi klienci wyjadą samochodami we wrześniu.

Mieczysław Kowalik

Nowe Clio – galeria modelu

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!