Fiat Tipo jest obecnie w trzech wersjach:  „Life” – dla tych którzy żyją pełnią życia; drugie, „Sport” – dla osób prowadzących aktywny tryb życia oraz , „Cross” – , dla tych, którzy używają swojego auta również do odkrywania wspaniałych miejsc na łonie natury lub po prostu chcą korzystać z samochodu pozwalającego odpocząć od codziennej rutyny i uczestniczyć w ekscytujących przygodach.

Rodzina Tipo powiększyła się o nową wersję w postaci nowego Tipo Cross, uzupełniającą trzy pozostałe warianty nadwoziowe (Sedan, Hatchback i Station Wagon). Ten prawdziwy crossover skierowany jest do zupełnie nowej grupy docelowej. W aktualnej rzeczywistości rodziny – stali nabywcy Fiata Tipo – rozszerzają swoje preferencje i upodobania, w rezultacie czego coraz częściej stawiają na wszechstronność. Nie chcąc rezygnować z przestrzeni i komfortu, przenoszą się bowiem do świata crossoverów. Te same rodziny są więc gotowe przesiąść się do wzbudzającego większe emocje, bardziej wyrazistego, dynamicznego i młodzieżowego samochodu, dostępnego jednocześnie w przystępnej cenie. Odpowiedzią na ich potrzeby jest Tipo Cross, czyli „nowy rodzinny crossover Fiata”.

Tipo Cross względem innych odmian okazuje się wyraźnie wyższy i szerszy oraz wyróżnia się nowym grillem, który biegnie poniżej linii reflektorów. Nadwozie Tipo Cross zostało podniesione o prawie 4 cm, dzięki nowej kalibracji zawieszenia oraz dodaniu nowych felg i opon, wykorzystywanych wcześniej w innym crossoverze Fiata – 500X. Nowe Tipo Cross ma szersze opony, co nadaje mu jeszcze bardziej solidnego wyglądu oraz oferuje wyższą, bardziej komfortową pozycję za kierownicą, co jednocześnie ułatwia wsiadanie do samochodu i wysiadanie z niego, a także upraszcza wszystko, do czego rodziny jeżdżące Tipo są przyzwyczajone, w tym sadzanie dzieci na tylnych siedzeniach lub znajdowanie rzeczy, które mogły wpaść pod fotele.

Tipo Cross to także odmieniony wygląd – samochód jest prawie 7 cm wyższy od Tipo Life i wyróżnia się „crossoverowymi” detalami, począwszy od plastikowych nadkoli z boku i osłon zderzaka z przodu, który nadaje samochodowi bardziej solidny i muskularny wygląd, poprzez dolne listwy progowe i przeprojektowany tylny zderzak, a kończąc na praktycznych relingach dachowych, dostępnych do tej pory tylko w wersji Station Wagon.

Wśród najważniejszych nowych elementów Tipo Cross należy wymienić w pełni konfigurowalny, 7-calowy, kolorowy, elektroniczny wyświetlacz TFT, który zastępuje konwencjonalny, analogowy zestaw wskaźników. Jest to zdecydowanie najnowocześniejszy i najbardziej zaawansowany technicznie system, przekazujący parametry samochodu i pozwalający obsługiwać multimedia oraz telefon. Auto zostało wyposażone w całkowicie nowe radio UConnect 5 z 10,25-calowym ekranem dotykowym (po raz pierwszy dostępny w Grupie FCA w nowym elektrycznym Fiacie 500, a teraz także w Tipo). Zaprojektowany w celu zapewnienia Klientom prostej i wygodnej obsługi, system Uconnect 5 zapewnia możliwość bezprzewodowego korzystania z funkcji CarPlay lub Android Auto na ekranie dotykowym systemu multimedialnego z konfigurowalnymi profilami i z opcją zapisania do 5 konfiguracji.

Nowe Tipo Cross może być wyposażone w turbodoładowany silnik wysokoprężny Multijet 1.3 o mocy 95 lub 1.6 130 KM, albo w nową jednostkę benzynową 1.0 GSE T3 o mocy 100 KM. Ta ostatnia, należąca do rodziny FireFly Turbo, to najbardziej wydajny i najnowocześniejszy silnik, charakteryzujący się wyjątkowo niewielkim zużyciem paliwa i niższą emisją CO2 do atmosfery. Jego maksymalna moc wynosi 74 kW (100 KM), natomiast maksymalny moment obrotowy to 190 Nm przy zaledwie 1500 obr./min, a nie przy 4500 obr./min, jak ma to miejsce w obecnym 95-konnym silniku benzynowym 1.4, który rozwija 127 Nm. Silnik oferuje ponadto dużą przyjemność z jazdy, a dzięki korzystnej krzywej momentu obrotowego, dostępnego już przy niskich obrotach, zapewnia dobrą dynamikę. Jest także bardziej komfortowy, dzięki imponującej, niemal bezgłośnej pracy. Emisja CO2 spadła do poziomu 121 g/km (wg normy WLTP). Wreszcie, skrzynia biegów została tak skalibrowana, aby zaoferować jednocześnie optymalne osiągi w ruchu miejskim oraz najlepszy komfort podczas jazdy na autostradzie, utrzymując obroty silnika na poziomie do 3200 obr./min przy prędkości 130 km/h.

Zgodne z normą Euro 6D final, silniki wysokoprężne Multijet, dostępne w dwóch wariantach mocy: 95 i 130 KM (poprzednio 120 KM), oznaczają znaczną poprawę osiągów przy zmniejszeniu wartości emisji CO2 (od 110 g/km (WLTP). 1.6 Multijet 130 KM to również idealny silnik dla Klienta flotowego – strategicznego obszaru dla segmentu C, a tym samym dla Tipo.

Poprzedni wpis Następny wpis