Po raz pierwszy i30 N będzie dostępny z ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów, umożliwiającą zmianę biegów za pomocą łopatek, a sportowe funkcje w połączeniu z nowymi technologiami z zakresu bezpieczeństwa i łączności czynią z nowego i30 N samochód stworzony do codziennego użytku na drogach publicznych i torach wyścigowych

Nowy i30 N to pierwszy Hyundai sportowej submarki N. Od momentu rynkowego debiutu, w Europie sprzedano ponad 25 000 sztuk modelu i30 N. Poprzednia wersja sportowego hot-hatcha zdobyła liczne nagrody i wyróżnienia, w tym tytuł sportowego samochodu roku 2018 magazynu Auto Bild. Modele N Hyundaia zainspirowały fanów do stworzenie społeczności zwanej „N-tuzjastami”.

Nowy i30 N bazuje na sukcesie swojego poprzednika. Oprócz zmiany wyglądu i polepszenia właściwości jezdnych, zastosowano lżejsze materiały, w celu zwiększenia zwinności i poprawy prowadzenia.

Podobnie jak poprzednik nowy i30 N dostępny będzie w dwóch wariantach nadwoziowych: Hatchback i Fastback

Udoskonalony wygląd zewnętrzny podkreślający sportowe osiągi
Design nowego i30 N można opisać trzema słowami: osiągi, emocje, wyrazistość. Zmiany objęły również elementy wyglądu zarezerwowane wyłącznie dla i30 N.

Logo N znajdziemy z przodu na szerokim grillu. Kratka grilla składa się z elementów przypominających skrzydła samolotu i została zoptymalizowana pod kątem wydajnego chłodzenia silnika. Logo N pojawia się również na felgach.

csm_hyundai-i30-n-reveal-08-1610_34deedfc00Nowe są również reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery V. W przednim zderzaku zamontowano kurtyny powietrzne, aby znacząco poprawić przepływ powietrza i zmniejszyć turbulencje w nadkolu.

 

Nowy i30 N ma zmienioną stylistykę tyłu, podczas gdy tył nowego i30 Fastback N pozostał w niezmienionej formie. W hatchbacku duży spojler z charakterystycznym trójkątnym światłem stop zapewnia docisk i doskonałe wyważenie. Przeprojektowane zostały również tylne światła wykonane w technologii LED. Dwie duże rury wydechowe zintegrowane z dyfuzorem dopełniają rasowego wyglądu i30 N.

Design nowego i30 N sprawia, że ​​samochód wygląda jakby był w ruchu nawet podczas postoju. Zdecydowany i pełen mocy, jest gotowy do jazdy po drogach i torach.

Nowy i30 N jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia, w tym z lakierem specjalnym Performance Blue, który jest dedykowany wyłącznie dla modeli z gamy submarki N.

Kolory zewnętrzne:

  • Performance Blue
  • Polar White
  • Engine Red
  • Sunset Red
  • Shadow Gray
  • Dark Knight
  • Phantom Black

Nowy i30 N bazowo wyposażony jest w 18-calowe felgi aluminiowe. Wersje wyposażone w pakiet Performance zawierają szereg ulepszeń, w tym nowoopracowane 19-calowe kute felgi z lekkich stopów. Lekkie pięcioramienne obręcze zostały zaprojektowane z myślą o zmniejszeniu masy nieresorowanej i zwiększeniu wytrzymałości. Komplet 19-calowych kutych felg aluminiowych jest o 14,4 kg lżejszy od standardowych 19-calowych odlewanych felg aluminiowych. Ciemnoszare matowe wykończenie, kontrastujące z charakterystycznymi dla N czerwonymi zaciskami hamulcowymi z logo N, podkreśla wyścigowego ducha samochodu. Nowy i30 N z pakietem Performance został wyposażony w opracowane specjalnie dla i30 N, wyczynowe opony Pirelli P-Zero, a bazowy model wyposażono w opony Michelin Pilot Super Sport.

csm_hyundai-i30-n-reveal-12-1610_7bd45db411Design wnętrza łączy samochód z kierowcą
Wnętrze nowego i30 N zaprojektowana z myślą o połączeniu kierowcy z samochodem. Zestaw analogowych wskaźników zawiera takie funkcje, jak aktywne czerwone pole z czerwonymi diodami LED, które zmienia się w zależności od temperatury oleju silnikowego, oraz wskaźnik zmiany biegów, który pokazuje kierowcy optymalny moment na zmianę biegu. Nowy i30 N jest również dostępny z podgrzewaną kierownicą i podgrzewanymi przednimi fotelami.

Nowy i30 N ma metalowe nakładki na pedały i przeszycia w kolorze Performance Blue w obu wariantach nadwoziowych. Nowością są pasy bezpieczeństwa z akcentami w kolorze Performance Blue. We wnętrzu utrzymanym w czarnej tonacji znajdują się komfortowe sportowe fotele z tapicerką materiałową lub wykończone połączeniem sztucznego zamszu i skóry.

csm_hyundai-i30-n-reveal-10-1610_fb98517064Lekkie fotele N
Po raz pierwszy w nowym i30 N dostępne są także sportowe, lekkie fotele N. Te jednoczęściowe, wyczynowe sportowe fotele są o 2,2 kg lżejsze niż fotele standardowe. Wyraźne podparcia zapewniają doskonałe trzymanie boczne. Lekkie fotele N są wykonane z najwyższej jakości skóry i alcantary, mają szwy w kolorze Performance Blue i podświetlane logo N na zintegrowanym zagłówku.

Ulepszony silnik dostarcza jeszcze intensywniejszych wrażeń
Nowy i30 N jest wyposażony w 2,0-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy, dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub debiutującą 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów typu mokrego (N DCT).

Bazowy i30 N ze skrzynią 6MT osiąga moc 250 KM i 353 Nm momentu obrotowego. Klienci i30 N mają również do wyboru pakiet Performance. Dzięki pakietowi Performance silnik osiąga moc 280 KM, co stanowi wzrost o 5 KM w stosunku do pierwszego i30 N i jest dostępny zarówno w wersji 6MT, jak i N DCT. Maksymalny moment obrotowy w wariancie Performance urósł o 39 Nm i wynosi teraz 392 Nm.

Silnik o mocy 280 KM oferuje płaską krzywą mocy, co zapewnia lepszą reakcję na pedał gazu i poprawę przyspieszenia, dostarczając jeszcze więcej radości na drodze lub na torze. Płaski wykres mocy zapewnia więcej momentu obrotowego i mocy przy niższych obrotach, a tym samym większe wykorzystanie potencjału silnika w codziennym użytkowaniu. Nowy i30 N utrzymuje maksymalny moment obrotowy w zakresie od 1950 do 4600 obr./min i osiąga maksymalną moc przy 5200 obr./min. Poprawie uległo przyspieszenie w zakresie średnich i wysokich prędkości i zapewniono niezmiennie wysoką wydajność w różnych warunkach otoczenia.

csm_hyundai-i30-n-reveal-09-1610_8b8fe2e041Oba warianty silnikowe osiągają maksymalną prędkość 250 km/h, a nowy i30 N z pakietem Performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy, co oznacza wzrost o 0,2 sekundy czyli 3 procent w porównaniu z poprzednim modelem.

Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, nowy i30 N jest wyposażony w szereg sportowych elementów wyposażenia, w tym funkcję międzygazu, procedurę kontroli startu, tylną belkę usztywniającą nadwozie i wiele innych.

N DCT sprawia, że prowadzenie nowego i30 N jest jeszcze przyjemniejsze
Nowa ośmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów N DCT oferuje szereg sportowych funkcji, dzięki którym prowadzenie nowego i30 N jest jeszcze przyjemniejsze. N DCT to przekładnia typu mokrego, co oznacza, że do chłodzenia elementów sprzęgła stosowany jest olej, który zapewnia mniejsze tarcie i umożliwia przenoszenie większej ilości momentu obrotowego przez skrzynię biegów. Nowa skrzynia biegów została zaprojektowana tak, aby połączyć wrażenia z jazdy z manualną skrzynią biegów z wygodą automatycznej skrzyni biegów. Kierowcy mogą wybrać tryb ręczny i zmieniać biegi za pomocą łopatek na kierownicy lub za pomocą dźwigni zmiany biegów. Łopatki do zmiany biegów pozwalają kierowcy zmieniać biegi bez odrywania rąk od kierownicy. Jeśli kierowca zdecyduje się użyć dźwigni zmiany biegów, to aby zmienić bieg na niższy, należy pchnąć ją do przodu, a aby zmienić bieg na wyższy, pociągnąć do tyłu.

Skrzynia N DCT oferuje trzy nowe funkcje N, które zapewniają jeszcze większą radość z jazdy: N Grin Shift, N Power Shift oraz N Track Sense Shift.

N Grin Shift (NGS) umożliwia wykorzystanie z pełnej mocy silnika i skrzyni biegów przez 20 sekund – z pewnością wywoła to uśmiech na twarzy kierowcy. Aby włączyć NGS, wystarczy wcisnąć przycisk na kierownicy, a na zestawie wskaźników rozpocznie się odliczanie pokazujące pozostały czas działania tej funkcji.

N Power Shift (NPS) włącza się podczas przyspieszania, gdy przepustnica jest otwarta przynajmniej w 90 procentach. Wykorzystując zmianę biegu na wyższy w celu dostarczenia maksymalnej mocy na koła, zmniejszone zostają spadki momentu obrotowego. Daje to kierowcy „uczucie pchnięcia” podczas zmiany biegu na wyższy.

N Track Sense Shift (NTS) automatycznie rozpoznaje, kiedy warunki drogowe są optymalne do dynamicznej jazdy. Przykładowo, gdy samochód jedzie po torze wyścigowym, włącza się automatycznie. Dobiera także odpowiednie biegi i czas zmiany, niczym zawodowy kierowca wyścigowy, zapewniając optymalne osiągi.

System N Grin Control
System N Grin Control daje Klientom wybór pomiędzy pięcioma różnymi trybami jazdy: Eco, Normal, Sport, N oraz N Custom. Tryby jazdy dostosowują parametry silnika, zawieszenia, ESC, mechanizmu różnicowego N Corner Carving (elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu), układu wydechowego i kierowniczego oraz skrzyni biegów, aby zoptymalizować je pod kątem różnych warunków jazdy. W trybie N Custom kierowca może indywidualnie dopasować ustawienia do preferencji jazdy i warunków drogowych.

Nowy i30 N oraz i30 Fastback N dostępne będą w Europie na początku 2021 roku. Dokładny czas wprowadzenia na rynek oraz ogłoszenia cen i specyfikacji może się różnić w zależności od rynku.

Po więcej informacji zapraszamy do salonów

Korea Motors, ul. Krasnobrodzka 5 (Trasa Toruńska przy rondzie Łabiszyńska)
03-214 Warszawa, telefon: (22) 510 00 50

Korea Motors, ul. Jasnogórska 60, 31-358 Kraków, telefon: (12) 662 00 50

Poprzedni wpis Następny wpis