Odświeżona stylistyka, nowe silniki oraz systemy multimedialne i bezpieczeństwa zapowiadają na wrzesień gorące wydarzenie w salonie Jeepa Euromobil. Właśnie wtedy zadebiutuje rynkowo nowy Renegade. Poznajcie wszystkie szczegóły zmian jakie przeprowadzono.
Nowy Jeep Renegade wciąż pozostaje stylistycznie Jeepem z krwi i kości. Surowa sylwetka nawiązuje do nowego Wranglera – ikony tej marki. Nowe są przedni zderzak, reflektory diodowe i światła przeciwmgielne. Relingi dachowe będą oferowane w czarnym kolorze w wersjach Longitude, Limited i Trailhawk. Nowe oświetlenie przednie zwiększa widoczność o 50 proc. w stosunku do reflektorów halogenowych i poprawia jasność o 20 proc. w stosunku do reflektorów ksenonowych.
Z tyłu również pojawiły się nowe światła tylne w technologii diodowej, dostępne w wersjach Limited i Trailhawk. Zmieniono także zderzak. Kropką nad i są nowe wzory aluminiowych obręczy – siedem wzorów o średnicy od 16 do 19 cali. Jednym z elementów wpływających na percepcję modelu jest także przeszklony dach dostępny w dwóch wersjach – podwójny otwierany elektrycznie oraz wersja „My Sky” ze zdejmowanymi, lekkimi panelami, chowanymi w bagażniku.
W kabinie nowy Jeep Renegade oferuje zmodyfikowaną konsolę centralną z wbudowanym uchwytem na smartfon, nowe uchwyty na kubki i dodatkowe schowki, w tym kieszeń na iPada Mini lub inne drobiazgi. Nowością jest także umieszczenie dodatkowego portu USB (teraz znajduje się z tyłu podłokietnika środkowego) w standardzie od wersji Longitude. Wprawne oko dostrzeże także odświeżoną oprawę radia, otworów wentylacyjnych, tunelu centralnego i głośników. Niektóre elementy są wspólne z modelem Wrangler. Należą do nich na przykład szeroki, poziomy zestaw wskaźników i trapezoidalne elementy wykończenia. Nowe są także rodzaje tapicerek, które teraz klienci będą mogli sobie wybrać zgodnie z własnym gustem.
W zależności od wersji, nowy Jeep Renegade może zostać wyposażony w system multimedialny Uconnect z 5-, 7- lub 8,4-calowym ekranem dotykowym. Ten ostatni ma już nawigację i pozwala kierowcy sterować bezpośrednio z wyświetlacza klimatyzacją, nagłośnieniem i wieloma innymi funkcjami. Zarówno Uconnect 7,0, jak i 8,4 NAV wykorzystują dotykowy ekran full-color o wysokiej rozdzielczości, który oferuje regulowany palcami zoom oraz indywidualizowane paski menu. Ponadto, spośród funkcji nowego systemu Uconnect na szczególną uwagę zasługuje nawigowanie za pośrednictwem komend głosowych oraz odczytywanie wiadomości. Oba wyższe systemy dają możliwość połączenia ze smartfonem przy pomocy aplikacji Android Auto i Apple CarPlay.
Nowe silniki – lepsza wydajność
Pod maską nowego Jeepa Renegade będą od września instalowane wyłącznie silniki z turbodoładowaniem. Podstawowym motorem benzynowym jest trzycylindrówka o pojemności 1,0 l i mocy 120 KM oraz momencie obrotowym 190 Nm. Mocniejszym źródłem napędu jest również nowy motor o pojemności 1,3 l, ale już z czterema cylindrami, generujący 150 KM mocy i 270 Nm momentu. Oba silniki będą standardowo łączone z sześciobiegową przekładnią manualną, natomiast większy również z dwusprzęgłowym automatem DDCT z sześcioma przełożeniami. Będą dostępne wyłącznie w przednionapędowym Renegade. Dopiero 180-konna odmiana silnika 1.3 będzie oferowana z napędem na cztery koła i jednocześnie z dziewięciobiegowym automatem. Moment obrotowy tej jednostki jest taki sam jak słabszej odmiany.
Nowe silniki benzynowe GSE Turbo mają lekką konstrukcję głównie z odlewu aluminium. Tuleje cylindrowe są wykonane z żeliwa, ale od zewnątrz pokryto je aluminium, które ma służyć jako spoiwo pomiędzy tuleją a blokiem. Obie jednostki mają po jednym wałku rozrządu w głowicy, ale po cztery zawory na cylinder. Oczywistością w dzisiejszych czasach jest bezpośredni wtrysk benzyny i turbosprężarka o niskiej bezwładności, sterowana elektronicznym zaworem.
W nowych silnikach debiutuje trzecia generacja systemu MultiAir, która poprawia efektywność spalania poprzez regulację wysokości, czasu i momentu podnoszenia zaworu wlotowego. Najnowsza ewolucja MultiAir III dodatkowo optymalizuje charakterystyki otwarcia i zamknięcia zaworu wlotowego. Technologia ta może zmniejszyć rzeczywisty współczynnik kompresji, lepiej kontroluje spalanie stukowe i znacznie poprawia efektywność paliwową również wtedy, kiedy silnik dostarcza dużą moc. Nowe silniki mają dać ok. 20 proc. niższe zużycie paliwa w stosunku do swoich poprzedników, zapewniając przy tym wysoką kulturę pracy.
W ofercie pozostaną także doskonale znane silniki wysokoprężne o pojemności 1,6 l i 2,0 l. Mniejszy rozwija moc 120 KM i będzie oferowany z manualną lub automatyczną przekładnią DDCT. Większy o mocy 140 lub 170 KM do wyboru, również zostanie sparowany z przekładnią manualną lub automatyczną, ale dziewięciobiegową. Nowa generacja diesli została wyposażona w system oczyszczania spalin SCR z wtryskiem mocznika.
Tak jak od początku, tak i w nowym modelu będą oferowane dwa rodzaje napędu na cztery koła Jeep Active Drive i Active Drive Low. Ten drugi ma na wyposażeniu reduktor i daje maksymalne przełożenie 20:1 w połączeniu z dziewięciobiegowym automatem. Ta wersja napędu 4×4 jest dostępna wyłącznie w specyfikacji Trailhawk, czyniącej z Jeepa Renegade’a najsprawniejszego na bezdrożach crossovera na rynku. Ponadto, w tej wersji system Select-Terrain ma dodatkową funkcję Rock, aby zmaksymalizować trakcję kół i poprawić przyczepność.
Odświeżony model otrzyma szereg systemów zwiększających aktywne bezpieczeństwo jazdy. Seryjnie montowane będą asystent pasa ruchu, elektroniczny system ograniczania prędkości, a także system rozpoznawania znaków drogowych. Na liście opcji znajdą się natomiast system zapobiegający kolizjom czołowym, adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwych pól w lusterkach oraz tylnej strefy pojazdu podczas wyjeżdżania z miejsca postojowego. Jest też pakiet Parking z asystentem parkowania równoległego i prostopadłego.
W Europie sprzedaż Jeepa Renegade w specyfikacji 2019 rozpocznie się we wrześniu. Auto będzie dostępne w czterech wariantach wyposażenia – Sport, Longitude, Limited i Trailhawk.
Zobacz nasz test Jeepa Renegade’a: