Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane
i umów się na jazdę próbną

  lub
Facebook


Najnowszy film
Nowy Jeep Wrangler debiutuje za Oceanem – wiemy już jaki jest

All-new 2018 Jeep® Wrangler Rubicon and All-new 2018 Jeep® Wra

To bez cienia wątpliwości najbardziej rozpoznawalny i zdecydowanie kultowy samochód marki Jeep. Nowy Wrangler właśnie zadebiutował w Los Angeles i choć nie znamy jeszcze specyfikacji samochodu na rynek Europejski, to już wiemy jakie nowości mogą czekać klientów.

Oczywiście forma się nie zmieniła. Auto wygląda tak jak powinno, a zmiany stylistyczne wskazują raczej na lifting niż nowy model. Wystarczy jednak wspomnieć o zastosowaniu sztywniejszych i lżejszym materiałów konstrukcyjnych do budowy nadwozia i ramy oraz o zbiciu masy własnej o około 100 kg, by przekonać się, że to naprawdę nowy samochód. Ważne, że koncepcja prawdziwego, terenowego pojazdu się nie zmieniła.

Jeep Wrangler wciąż jest technicznie surową, twardą terenówką ze sztywnymi mostami, napędem na cztery koła i reduktorem. Jednak kabinę wykonano lepiej, z przyjemniejszych materiałów, a na pokładzie może się znaleźć praktycznie wszystko co znajdziecie w najbardziej luksusowym modelu Grand Cherokee. Są to zarówno elementy multimediów, jak i wyposażenie z zakresu komfortu czy aktywnego wspomagania jazdy.

Jeep zdecydował się wyłącznie na mocne silniki. Podstawą jest benzynowa jednostka V6 o mocy 3,6 o kultowej już nazwie Pentastar. Zmodyfikowana pod kątem niższego zużycia paliwa ma seryjnie montowany system start-stop. Rozwija moc 285 KM i 353 Nm momentu obrotowego. Standardowo współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną, ale opcją jest nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach.

Jeep-Wrangler-2018-1600-77

Drugim, wcale nie słabszym, ale mniejszym, lżejszym i bardziej ekonomicznym silnikiem jest 2-litrowa benzyna o mocy 270 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Ma turbodoładowanie i wspomagający ją system mikrohybrydowy. Do czasu wprowadzenia diesla w 2019 roku, będzie oszczędną alternatywą dla jednostki V6.

Diesel natomiast to zupełnie nowy silnik V6 o pojemności 3,0 litra i mocy 260 KM. Jego maksymalny moment obrotowy o wartości 600 Nm sprawia, że klient nie będzie miał wyboru co do skrzyni biegów i pozostanie mu jedynie przygotowany do wysokich obciążeń automat.

Jeep-Wrangler-2018-1600-7c

Oczywiście jak przystało na Wranglera, auto będzie dostępne z więcej niż jednym układem przeniesienia napędu. Tym razem przygotowano trzy. Podstawowym i najprostszym jest Command-Trac z dołączana przednią osią i reduktorem o przełożeniu 2,72:1. System Rock-Trac dla wersji Rubicon ma reduktor o przełożeniu 4:1 i jest przeznaczony do pokonywania najtrudniejszych przeszkód terenowych. Wytrzymuje także większe obciążenia.

Natomiast trzecia, zupełnie nowa wersja napędu to Selec-Trac, przeznaczony do specyfikacji Sahara, która może nie być dostępna w Europie. Jest to stały napęd na obie osie z reduktorem, po raz pierwszy stosowany w tym modelu.

Jeep-Wrangler-2018-1600-87

Więcej szczegółów poznamy po wprowadzeniu samochodu do Europy. Możemy być pewni jednego – Jeep Wrangler pozostanie sobą. Wciąż jest prawdziwą i najlepszą na rynku terenówką, która pokona najtrudniejsze przeszkody terenowe, ale teraz w bardziej komfortowych warunkach i oszczędniej.

Umów się na jazdę testową i poznaj obecną generację Jeepa Wranglera!



Wróć