Salony Nissan Japan Motors Grupy PGD już przyjmują zamówienia na nowego Juke’a. Kultowy crossover urósł, znacząco się zmienił, a tym samym dojrzał. Pomimo skromnej oferty napędów, auto można zamawiać w niezliczonych konfiguracjach. Poznajcie cenę i specyfikację wyposażenia.
Jeden silnik i dwie skrzynie biegów
Nowy Nissan Juke znacząco zmienił się względem poprzednika. Przede wszystkim stylistyka jest dojrzalsza, a nadwozie większe. Mierzy teraz 4,21 m długości, 1,80 m szerokości i blisko 1,60 m wysokości. Rozstaw osi zwiększono do niemal kompaktowych 2636 mm, ale to wciąż crossover segmentu B. I jak na swoją klasę ma ogromny bagażnik – 422 litry w standardowej konfiguracji i 925 l do linii okien po złożeniu oparć.
Na chwilę obecną auto jest oferowane z jednym silnikiem. Jest to znana m.in. z Micry nowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 l. Jej moc maksymalna to 117 KM, a moment obrotowy osiąga maksymalnie wartość 200 Nm. Do wyboru pozostawiono skrzynię biegów – 6-biegowy manual lub 7-biegowy automat dwusprzęgłowy.
5 wersji wyposażenia i 26 wersji kolorystycznych
Nowy Nissan Juke jest samochodem, który można konfigurować cały dzień. Sama paleta lakierów i możliwość ich łączenia może wprawić w zakłopotanie. Kolorem standardowym jest… czerwony! Lakier specjalny biały kosztuje 1200 zł, natomiast metalizowane po 2400 zł. Jest osiem do wyboru plus biały perłowy za 3000 zł.
Samochód w wersjach N-Connecta i Tekna można zamówić z dwoma kolorami. Nadwozie i dach mogą być polakierowane kontrastowo lub w podobnych odcieniach, np. brązowo-czarny. Za dwukolorową stylistykę zapłacicie 3200 zł. Można również wybrać dwukolorowe wnętrze, ale o tym za chwilę.
Standard Visia jest już na tyle bogaty, że w zupełności wystarczy do normalnego, komfortowego użytkowania. Reflektory są w pełni diodowe, szyby i lusterka elektrycznie regulowane, jest klimatyzacja, radio z bluetooth i czterema głośnikami czy tempomat z ogranicznikiem prędkości. Z systemów bezpieczeństwa na pokładzie jest inteligentny system hamowania z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, system ostrzegania i interwencji przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne światła drogowe, system rozpoznawania znaków oraz oczywiście systemy kontroli poślizgu i komplet poduszek powietrznych. Tak wyposażony samochód wyceniono na 67 900 zł i nie jest oferowany z automatyczną skrzynią biegów.
Druga wersja wyposażenia to Acenta za 73 400 zł, wyposażona dodatkowo z 17-calowe felgi z lekkich stopów, 8-calowy ekran systemu multimedialnego z Apple Car Play i Android Auto, kamerę cofania czy system wydawania komend głosowych. Z elementów praktycznych dochodzi koło zapasowe i podwójna podłoga bagażnika. W tej specyfikacji można zamówić Juke’a z automatyczną skrzynią biegów, co wymaga dopłaty 5500 zł.
Trzeci i optymalny standard to N-Connecta wyceniony na 80 900 zł. Lista wyposażenia, które dołożono do wcześniejszych wersji, jest długa, więc wymienię najważniejsze elementy: podgrzewane i składane elektrycznie lusterka, automatyczne wycieraczki, światła przeciwmgielne, przyciemniane tylne szyby, klimatyzacja automatyczna, inteligentny kluczyk, kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego, czujniki parkowania z tyłu, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, podłokietnik z przodu, koło kierownicy i gałka skrzyni biegów pokryte skórą, 6 głośników, tylny port USB. Ponadto Juke od tej specyfikacji jest wyposażony w hamulce tarczowe z tyłu – standardem są bębny.
Niewiele bogatsza wersja N-Design ma na celu przede wszystkim zmianę wyglądu względem N-Connecta, dlatego seryjnie montowane są felgi o średnicy 19 cali, do dwukolorowego nadwozia nie trzeba dopłacać, a dodatkowo można je spersonalizować bezpłatnie o zewnętrzne elementy stylistyczne. To samo dotyczy wnętrza, które może być częściowo skórzane i dwukolorowe, a fotele są już podgrzewane. Dodatkowo przedni fotel pasażera ma regulację wysokości oraz zaczepy Isofix. Nissan Juke w tej specyfikacji kosztuje 86 700 zł.
Natomiast za 92 900 zł dostępny jest najbogatszy wariant Tekna, który charakteryzuje się skórzaną tapicerką, systemem kamer 360 stopni, pakietem Pro Pilot w odmianie z automatem lub pakietem Drive Assist w wersji z manualną przekładnią. Tekna oferuje w standardzie wszystkie systemy wspomagające kierowcę w czasie jazdy, jakie są dostępne w tym modelu. Można je dokupić do specyfikacji N-Connecta i N-Design. Z opcji w Tekna pozostaje jedynie nagłośnienie marki Bose za 4890 zł, a wraz z nim jest także nawigacja.