Już na wiosnę 2018 roku do sprzedaży w Polsce wejdzie nowy Nissan Leaf drugiej generacji, czyli Najpopularniejsze auto elektryczne świata. Co się zmieniło w tym modelu?
Można powiedzieć, że wszystko, ponieważ mamy do czynienia z całkowicie nowym autem. Zachowano tylko jego nowoczesny, innowacyjny charakter samochodu kompaktowego z napędem elektrycznym. Nowa stylistyka nawiązuje z jednej strony do konceptu IDS pokazanego w 2015 roku, a z drugiej do produkowanego już Nissana Micry. Choć auto jest dłuższe o 35 mm od obecnie sprzedawanej generacji, to pozostawiono ten sam rozstaw osi. Jednak przestrzeni w kabinie ma być więcej.
Więcej ma być jednak przede wszystkim techniki. Zasięg na jednym ładowaniu wydłuży się do 378 km według normy NEDC. Moc silnika wzrosła do 150 KM, a moment obrotowy do 320 Nm. Ładowanie akumulatora o pojemności 40 kWh potrwa 8 godzin przy użyciu ładowarki 6 kW. 40 minut wystarczy by doładować akumulator do poziomu 80 proc. przy użyciu stacji szybkiego ładowania.
Nowy Nissan Leaf jako pierwszy samochód marki wprowadza trzy innowacje z dziedziny jazdy. Pierwszą jest opisywany już system ProPoilot, który pozwoli na autonomiczną jazdę po jednym pasie ruchu autostrady. Kolejną nowością jest system ProPILOT Park ułatwiający parkowanie. W przeciwieństwie do samochodów z aktywnym asystentem parkowania, Nissan Leaf ma sam wyszukać miejsce i rozpocząć manewr oraz go zakończyć.
Trzecią innowacją Nissana jest e-pedal, czyli elektronicznie sterowany pedał przyspieszenia, którym można również zwalniać, a nawet hamować. Po zdjęciu nogi z pedału, siła odzyskiwania energii będzie na tyle duża, że samochód się zatrzyma, ale nie brutalnie, lecz łagodnie, jak podczas normalnej jazdy. System jest tak skalibrowany, że pedału hamulca będzie się używało tylko w sytuacjach awaryjnych.