Po niedawnym zaprezentowaniu w pełni elektrycznego nowego Opla Mokki‑e, niemiecki producent zapowiada wprowadzenie nowej Mokki z najnowocześniejszymi silnikami spalinowymi.
Żwawe, ale oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne oferują moc od 74 kW (100 KM) do 96 kW (130 KM). Wszystkie zespoły napędowe zadowalają się umiarkowaną ilością paliwa, zapewniając jednocześnie znakomite osiągi (zużycie paliwa według NEDC; dane wstępne: cykl mieszany 3,8–4,8 l/100 km, emisja CO2 100–111 g/km).
Gamę otwiera podstawowy silnik 1.2 Turbo o mocy 74 kW (100 KM), łączony z sześciobiegową przekładnią manualną (zużycie paliwa według NEDC; dane wstępne: cykl mieszany 4,6 l/100 km; emisja CO2 104 g/km).
Wyższe osiągi zapewnia jednostka 1.2 Turbo o mocy 96 kW (130 KM). Silnik wykonany w całości z aluminium, pomimo większej mocy, zachowuje umiarkowany apetyt na paliwo, zarówno w wersji z sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiostopniowym automatem (zużycie paliwa według NEDC; dane wstępne; cykl mieszany 4,5-4,8 l/100 km; emisja CO2 103-111 g/km).
Plaski przebieg krzywej momentu obrotowego silników benzynowych: znakomita charakterystyka pracy
Wysoka wydajność i dynamiczne osiągi to cechy nowych silników benzynowych. Tarcie wewnętrzne i związane z tym straty zostały zminimalizowane. Turbosprężarka również reaguje natychmiast, znacznie zwiększając moment obrotowy już przy niskich obrotach. Maksymalny moment obrotowy silnika 1.2 o mocy 74 kW (100 KM) wynosi 205 Nm, a w przypadku mocniejszej jednostki (96 kW/130 KM) jest to nawet 230 Nm. Oba silniki zapewniają świetne wrażenia z jazdy, gdyż większość maksymalnego momentu obrotowego jest dostępna w szerokim zakresie obrotów. Przy prędkości obrotowej od 1500 do 3750 obr./min dostępne jest co najmniej 95 procent maksymalnego momentu obrotowego, co w połączeniu z niską masą pojazdu przekłada się na bardzo dobrą elastyczność.
Nowa Mokka z silnikiem o mocy 96 kW (130 KM) i przekładnią manualną rozpędza się do 202 km/h, a pierwszą setkę osiąga po 9,2 sekundy. Równie imponująco prezentuje się silnik 1.2 Turbo o mocy 74 kW (100 KM). Zapewnia on prędkość maksymalną 182 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 kmh w około 11 sekund.
Podstawowy silnik o mocy 74 kW (100 KM) współpracuje standardowo z sześciobiegową przekładnią manualną. Nabywcy tego modelu w wariancie z silnikiem 1.2 o mocy 96 kW (130 KM) mogą wybierać między sześciobiegową skrzynią manualną a płynnie działającym ośmiostopniowym automatem. Adaptacyjne programy zmiany przełożeń i technologia Quickshift stanowią najnowocześniejsze rozwiązania w segmencie rynkowym Mokki. Kierowcy mogą zmieniać biegi samodzielnie, operując stanowiącymi wyposażenie standardowe manetkami przy kierownicy.
Nowoczesna technologia i wysoka sprawność: diesel 1.5
Ofertę dwóch silników benzynowych uzupełnia półtoralitrowy diesel z sześciobiegową przekładnią manualną, rozwijający 81 kW (110 KM) mocy i 250 Nm momentu obrotowego (zużycie paliwa według NEDC; dane wstępne: cykl mieszany 3,8 l/100 km; emisja CO2 100 g/km).
W celu zapewnienia optymalnego oczyszczania spalin, układ redukcji emisji zamontowano jak najbliżej silnika — jako pojedynczy kompaktowy moduł składający się z pasywnego katalizatora utleniającego/absorbera NOx, wtryskiwacza AdBlue, układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz filtra cząstek stałych (DPF). Absorber NOx działa jako katalizator po uruchomieniu zimnego silnika, ograniczając emisję tlenków azotu, zanim układ selektywnej redukcji katalitycznej osiągnie wymaganą temperaturę pracy.