Nowa Mokka jest zbudowana na nowej wersji bardzo wydajnej wieloenergetycznej platformy modułowej CMP (Common Modular Platform), umożliwiającej montowanie zespołów napędowych różnego typu. Ten lekki i efektywny modułowy system oferuje maksymalną elastyczność przy projektowaniu pojazdu oraz pozwala na zastosowanie zarówno czysto elektrycznego napędu zasilanego z akumulatorów, jak i tradycyjnych silników spalinowych.

Nowe, żwawe, ale oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne w modelu Mokka rozwijają moc od 74 kW (100 KM) do 96 kW (130 KM). Wszystkie zespoły napędowe zadowalają się umiarkowaną ilością paliwa, zapewniając jednocześnie znakomite osiągi (zużycie paliwa wg NEDC1 , dane wstępne: cykl mieszany 3,8–4,8 l/100 km).

Opel_Mokka_Testing_511923Dużo frajdy sprawia już podstawowy silnik 1.2 Turbo 74 kW (100 KM) łączony z sześciobiegową skrzynią manualną (zużycie paliwa wg NEDC1 , dane wstępne: cykl mieszany 4,6 l/100 km). Wyższe osiągi zapewnia jednostka 1.2 Turbo 96 kW (130 KM). Pomimo dużej mocy silnik wykonany w całości z aluminium i współpracujący z sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiobiegowym automatem zachowuje umiarkowany apetyt na paliwo (zużycie paliwa wg NEDC1 , dane wstępne: cykl mieszany 4,5–4,8 l/100 km).

Opel_Mokka_Testing_511911Wysoka sprawność i dynamiczne osiągi to cechy nowych silników benzynowych. Tarcie wewnętrzne i związane z tym straty zostały zminimalizowane. Również turbosprężarka reaguje natychmiast, znacznie zwiększając moment obrotowy już przy niskich obrotach. Maksymalny moment obrotowy silnika 1.2 o mocy 74 kW (100 KM) wynosi 205 Nm, a w przypadku mocniejszej jednostki (96 kW/130 KM) jest to nawet 230 Nm. Oba silnik zapewniają świetne wrażenia z jazdy, gdyż większość maksymalnego momentu obrotowego jest dostępna w szerokim zakresie obrotów. Przy prędkości obrotowej od 1500 do 3750 obr./min można korzystać z co najmniej 95 procent maksymalnego momentu obrotowego, co w połączeniu z niską masą pojazdu, doskonałą aerodynamiką i zoptymalizowanymi przełożeniami skrzyni biegów przekłada się na bardzo dobrą elastyczność.

Opel_Mokka_Testing_511912Satysfakcjonujące osiągi nie są okupione nadmiernym zapotrzebowaniem na paliwo. Nowa Mokka z silnikiem o mocy 96 kW (130 KM) i przekładnią manualną rozpędza się do 202 km/h, a pierwszą setkę osiąga po 9,2 sekundy. Równie imponująco prezentuje się silnik 1.2 Turbo o mocy 74 kW (100 KM). Zapewnia on prędkość maksymalną 182 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,6 sekundy.
Podstawowy silnik o mocy 74 kW (100 KM) współpracuje standardowo z sześciobiegową przekładnią manualną. Nabywcy samochodów z silnikiem 1.2 o mocy 96 kW (130 KM) mogą wybierać między sześciobiegową skrzynią manualną a płynnie działającym ośmiostopniowym automatem. Adaptacyjne programy zmiany przełożeń i technologia Quickshift stanowią najnowocześniejsze rozwiązania w segmencie rynkowym Mokki.
Kierowcy mogą zmieniać biegi samodzielnie, operując stanowiącymi wyposażenie standardowe manetkami przy kierownicy

Opel_Mokka_Opel_Mokka-e_512758Ofertę dwóch silników benzynowych uzupełnia półtoralitrowy diesel z sześciobiegową przekładnią manualną, rozwijający 81 kW (110 KM) mocy i 250 Nm momentu obrotowego (zużycie paliwa według NEDC ; dane wstępne: cykl mieszany 3,8 l/100 km). Mokka z silnikiem diesla osiąga prędkość maksymalną 190 km/h i przyspiesza
od zera do 100 km/h w 10,8 sekundy

Opel_Mokka_512519W celu zapewnienia optymalnego oczyszczania spalin układ redukcji emisji zamontowanojak najbliżej silnika — jako pojedynczy kompaktowy moduł składający się z pasywnego katalizatora utleniającego/absorbera NOx, wtryskiwacza AdBlue, układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz filtra cząstek stałych (DPF). Absorber NOx działa jako katalizator po uruchomieniu zimnego silnika, ograniczając emisję tlenków azotu, zanim układ selektywnej redukcji katalitycznej osiągnie wymaganą temperaturę pracy

Chcesz więcej informacji? Dzwoń

Opel Westmotor, ul. Obornicka 125, 62-002 Suchy Las k./Poznania, telefon: (61) 610 41 05

Opel Westmotor, ul. Głogowska 444, 60-266 Poznań, telefon: (61) 610 41 10

 

Poprzedni wpis Następny wpis