Wcześniej wyglądaliśmy za nim hen daleko, na salon motoryzacyjny w Tokio, ale już możemy patrzeć bliżej. Tak w czasie, jak i w przestrzeni. Mitsubishi Motors podjęło decyzje, by wprowadzić w Europie flagowego Outlandera PHEV, co nastąpi jednak (niestety) dopiero w roku 2024. Nowy Outlander PHEV będzie kolejną w krótkim czasie nowością w ofercie marki Trzech Diamentów. Jak bowiem wiemy, po wprowadzeniu do sprzedaży modelu ASX nowej generacji, jesienią czeka nas premiera nowego Mitsubishi COLT. Inwestując w nowe modele, zgodne z unijnymi przepisami, marka potwierdza znaczenie, jakie przywiązuje do rynku europejskiego.
Dlaczego nowy Outlander PHEV
Jak każdy widzi, Mitsubishi rozszerza swoją ofertę, wprowadzając do kluczowych segmentów modele zelektryfikowane. Odpowiedzią na pytanie „dlaczego nowy Outlander PHEV”, czyli plug-in hybrid, jest właśnie elektryfikowanie w połączeniu z ogromną popularnością rodzinnego SUV-a. – Wprowadzenie Outlandera PHEV jest potwierdzeniem zaangażowania Mitsubishi Motors w obecność na rynku europejskim. Stanowi też nowy, ważny krok w naszym planie produktowym, dzięki któremu wracamy do głównego europejskiego segmentu SUV-ów segmentu D – powiedział Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe.
Outlandera trzech poprzednich generacji klienci w Europie kupili w łącznej liczbie 513 734 egzemplarzy. Trzeba przyznać, że sprzedanie ponad pół miliona sztuk modelu w tak niewolumenowym segmencie to nie lada sztuka. Frank Krol jest przekonany, że nowy Outlander PHEV wprowadzi markę w Europie w nowy wymiar.
Zauważmy jednocześnie, że hybrydowa wersja Outlandera, która pojawiła się wraz z trzecią generacją SUV-a Mitsubishi, znacząco przebiła popularnością wersję spalinową. A nie jest to zjawisko, jakie odnotowujemy powszechnie. W liczbach kupionych egzemplarzy było to 199 843 do 128 583 na rzecz hybrydy. Wygląda więc na to, że uznany i nagrodami doceniony napęd hybrydowy będzie napędzał sprzedaż nowego Outlandera. Ponieważ obecną generację zgodnie w redakcji zaliczamy do najlepszych spośród modeli plug-in , wielce jesteśmy ciekawi Outlandera czwartej generacji.
Jaki będzie nowy Mitsubishi Outlander
Przede wszystkim nowy Outlander PHEV przywiezie europejską wersję zaawansowanego układu napędowego Plug-in Hybrid drugiej generacji. Układ ten, stworzony przez Mitsubishi Motors dla modeli elektrycznych, ma dwa silniki elektryczne napędzające obie osie. Ma również, sprawdzony i udoskonalony w sportach motorowych, system kontroli Super-All Wheel Control. Europejscy klienci mocno docenili technologię PHEV pierwszej generacji Mitsubishi (i w poprzednim Outlanderze PHEV, i w Eclipse Cross PHEV). A skoro tak, to z drugą generacją może być tylko lepiej.
Stylem swojego nadwozia nowy Outlander PHEV rewolucji nie wprowadzi, bo i po co; będzie odzwierciedlał aktualny język projektowy Mitsubishi Motors. Linie boczne są zgodne z koncepcją Sculpted Solidity, opierającej się na mocy i trwałości, które budują zaufanie. Z przodu widzimy znany motyw Dynamic Shield. Natomiast design tyłu auta, zgodnie z koncepcją Hexaguard Horizon, ma wyróżniać sześciokątny wygląd klapy bagażnika podkreślony przez smukłe poziome światła. Proporcje sylwetki, cała bryła Outlandera i stylistyka nadwozia wyzwalają poczucie bezpieczeństwa i siły. Nie wiem, czy nowy Outlander PHEV zaskoczy nas czymś w swoim wnętrzu, bo zdjęcia ani szczegółów Mitsubishi jeszcze nie ujawnia. Na podstawie innych modeli zakładam, że możemy niezmiennie spodziewać się jakości, funkcjonalności i stylu nawiązującego do japońskiego rękodzielnictwa.
W obszarze technologii nowy Outlander PHEV będzie wyposażony zgodnie z duchem czasów i potrzebami kierowcy oraz pasażerów. Pełny obraz uzyskamy w 2024 roku, kiedy szeroko otwartymi drzwiami i eksponowanym miejscem powita go każdy salon Mitsubishi w Europie.
Władysław Adamczyk