Wybierz markę

Silnik opel 1.2 PureTech

W odpowiedzi na rosnące skargi dotyczące nadmiernego zużycia oleju przez silniki 1.2 PureTech, Opel, jako część grupy Stellantis, wprowadził kompleksową procedurę serwisową mającą na celu wyeliminowanie tego problemu. W niniejszym artykule przedstawiamy szczegółowy opis nowej procedury oraz omówienie problemu, z jakim borykają się właściciele modeli Opel z silnikiem 1.2 PureTech.

 

Geneza problemu z silnikami 1.2 PureTech

Silnik 1.2 PureTech, szeroko stosowany w pojazdach grupy Stellantis, w tym także w modelach Opla, zyskał popularność dzięki swojej ekonomii paliwowej oraz nowoczesnej technologii. Jednakże, w ostatnich latach coraz częściej zgłaszano problemy związane z nadmiernym zużyciem oleju silnikowego. Usterka ta dotyczy głównie pojazdów spełniających normy emisji Euro 6.1, Euro 6.2 oraz Euro 6.3.

Problem ten objawia się koniecznością częstego dolewania oleju, co nie tylko zwiększa koszty eksploatacji, ale także budzi obawy o długoterminową trwałość silnika. W wyniku tego wielu właścicieli pojazdów zaczęło obawiać się potencjalnych kosztów związanych z naprawami lub nawet wymianą silnika.

Opel z silnikiem 1.2 PureTech – nowa procedura serwisowa

Aby zaradzić tym problemom, Opel wprowadził szczegółową procedurę serwisową, która ma na celu ograniczenie zużycia oleju w silnikach 1.2 PureTech. Procedura ta obejmuje kilka kluczowych kroków, które mają przywrócić prawidłowe działanie jednostki napędowej.

Pierwszym krokiem jest zastosowanie specjalnego aerozolu Tunap 135 Piston Cleaner. Jest to środek przeznaczony do oczyszczania rowków pierścieni tłokowych, które mogą ulegać zapychaniu, co prowadzi do zwiększonego zużycia oleju. Aerozol ten jest wprowadzany do silnika w ramach standardowego serwisu i ma na celu usunięcie nagromadzonych osadów. Tych, które mogą wpływać na pracę pierścieni.

Kolejnym elementem procedury jest wymiana separatora oleju. Wiele zgłoszonych przypadków nadmiernego zużycia oleju było spowodowanych wadliwym separatorem, który nie spełniał swojej funkcji w odpowiedni sposób. Wymiana tego elementu jest kluczowa dla przywrócenia prawidłowego obiegu oleju w silniku.

Co dalej?

Jeśli po wykonaniu powyższych czynności problem z nadmiernym zużyciem oleju nadal się utrzymuje, serwis ma możliwość przeprowadzenia bardziej zaawansowanych napraw. Opcje te mogą obejmować wymianę uszczelnień i pierścieni tłokowych. Co więcej, w ostateczności może dojść do wymiany całego silnika, jeśli inne rozwiązania okażą się nieskuteczne.

Warto również zaznaczyć, że Opel oferuje właścicielom samochodów możliwość skorzystania z tej procedury w ramach gwarancji lub programów serwisowych. To może znacząco zmniejszyć koszty naprawy.

Wnioski

Problem nadmiernego zużycia oleju w silnikach 1.2 PureTech był źródłem wielu skarg. Jednak dzięki nowym rozwiązaniom, Opel dąży do zminimalizowania negatywnych skutków tej usterki. Wprowadzenie nowej procedury serwisowej przez Opla jest krokiem w dobrą stronę, mającym na celu zapewnienie właścicielom pojazdów spokoju i pewności co do długoterminowej trwałości ich silników.

Zaleca się, aby wszyscy właściciele pojazdów wyposażonych w silnik 1.2 PureTech, którzy zauważają jakiekolwiek problemy związane z zużyciem oleju, skontaktowali się z autoryzowanym serwisem w celu przeprowadzenia niezbędnych prac serwisowych.

Dzięki wprowadzonym zmianom, użytkownicy mogą liczyć na poprawę wydajności swoich pojazdów oraz dłuższą żywotność silnika. Czas pokaże, na ile skuteczne okażą się nowe procedury serwisowe, jednakże ich wprowadzenie jest bez wątpienia krokiem w dobrym kierunku.

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!